Gjest gjest gjest gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Tror det grønne gir bedre virkning enn det brune. Forskjellen er vel hvilke deler på "planten" det er tatt i fra.. (blader,blomster..)
Gjest gjest gjest gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Ang dette så gikk det et morsomt prog på Nrk 2 (?) i går om Hasj , forskjell og virkning. En dame som var i Amsterdam, skulle jobbe på en coffe shop. Hun prøvde mye rart og fikk mye rare virkninger
LoppeLise Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Ang dette så gikk det et morsomt prog på Nrk 2 (?) i går om Hasj , forskjell og virkning. En dame som var i Amsterdam, skulle jobbe på en coffe shop. Hun prøvde mye rart og fikk mye rare virkninger Dette programmet så jeg!!! Ble så overrasket at de Faktisk filmet når hun røyka og virkningene det ga. Alt snakket om de forskjellige typene, hva de het og virkningen, sammenlignet det med viner..
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Noen som kan forklare? Grønt er marihuana som kommer som knuste blader, brunt er hasj. Begge deler kommer fra samme plante.
mysan Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Grønt er marihuana som kommer som knuste blader, brunt er hasj. Begge deler kommer fra samme plante. Men hasjen er laget av kvaen til planten istedet for bladene, er det ikke sånn? Sterkere og kanskje farligere enn de tørkede bladene, tror jeg.
mysan Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Fant denne: http://www.rustelefonen.no/index2.php?opti...df=1&id=371
Gjest Glør Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Men hasjen er laget av kvaen til planten istedet for bladene, er det ikke sånn? Sterkere og kanskje farligere enn de tørkede bladene, tror jeg. Både hasj og pot lages av skuddene på planten, siden det er de som inneholder mest av de aktive stoffene. Tørkede blader vil vanligvis ikke gi noen effekt i det hele tatt. Hva som er "sterkest" av hasj og pot kommer mest an på kvaliteten på planten det er laget av, og hvor god produksjonen er. Men de gir vanligvis en litt ulik rus, hasjen gir en tyngre, mer sløvende rus, mens poten gjerne gjør en litt høy og svevende, og dermed oppfattes hasjrusen som "sterkere" av mange.
Gjest en annen gjest Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Ok, dumt spm, men: Er pot og marihuana det samme? Til forskjell fra hasj..? Og cannabis, er det en samlebetegnelse? Er heeeeelt grønn (eller brun, hehe) her.
BrunetteBarbie Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 (endret) Grønt er marihuana som kommer som knuste blader, brunt er hasj. Begge deler kommer fra samme plante. Neii nei. grønt er "buds"/skuddene om sitter i mellom bladene. bladene er ikke røykbare. i og for seg er hasj det samme, bare at hasj er pisket marihuana (grønt). De legger det (marihuanatrærne) på en lang, svær "rist", og setter i gang til det drypper nedover til siste lag med "rist". mye mer konsentrert m.a.o. grønt er mildere. hasj er sterkest. Endret 28. august 2008 av BrunetteBarbie
Gjest virvelvind Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 grønt er mildere. hasj er sterkest. Burde være, ja, men det kommer jo helt an på kvaliteten på begge deler.
BrunetteBarbie Skrevet 28. august 2008 #12 Skrevet 28. august 2008 (endret) Burde være, ja, men det kommer jo helt an på kvaliteten på begge deler. Ja, burde. Nå kommer det sikkert mange varianter av sterkere typer grønt enn før og. Allikevel burde hasj være sterkere, siden det er konsentrert væske fra planten (budsene), men nå for tiden blandes det ut med utrolig mye, så at det er sterkere trenger ikke å være nei. når det er sagt, sies det at grønt er "renere", men det har vel noe med det jeg skrev over her å gjøre. Endret 28. august 2008 av BrunetteBarbie
mysan Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Både hasj og pot lages av skuddene på planten, siden det er de som inneholder mest av de aktive stoffene. Tørkede blader vil vanligvis ikke gi noen effekt i det hele tatt. Hva som er "sterkest" av hasj og pot kommer mest an på kvaliteten på planten det er laget av, og hvor god produksjonen er. Men de gir vanligvis en litt ulik rus, hasjen gir en tyngre, mer sløvende rus, mens poten gjerne gjør en litt høy og svevende, og dermed oppfattes hasjrusen som "sterkere" av mange. Neii nei. grønt er "buds"/skuddene om sitter i mellom bladene. bladene er ikke røykbare. i og for seg er hasj det samme, bare at hasj er pisket marihuana (grønt). De legger det (marihuanatrærne) på en lang, svær "rist", og setter i gang til det drypper nedover til siste lag med "rist". mye mer konsentrert m.a.o. grønt er mildere. hasj er sterkest. Se linken jeg postet, fra rustelefon.no
BrunetteBarbie Skrevet 29. august 2008 #14 Skrevet 29. august 2008 (endret) Se linken jeg postet, fra rustelefon.no Wow, det der syns jeg var rart. Der står det faktisk at man røyker bladene i toppskuddene OG stilker. Stilker og blader er da ting som plukkes ut, før man røyker toppskuddet. man får bare vondt i hodet og blir dårlig av bladene og stilken. det gir en rus, ja, men det der er litt feil den nr 1, tror jeg? Endret 29. august 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2008 #15 Skrevet 29. august 2008 Ok, dumt spm, men: Er pot og marihuana det samme? Til forskjell fra hasj..? Og cannabis, er det en samlebetegnelse? Er heeeeelt grønn (eller brun, hehe) her. Ja, du har forstått det rett. Pot er et av mange kallenavn på marihuana. Cannabis (Sativa eller Indica) er navnet på planten(e) som både hasj og marihuana kommer fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå