Gjest Gjest_lille_meg_* Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hei Leste på vg at det de to siste dagene har vært trojaner på msn.no. Det er nok at man bare besøker siden så kan man ha fått det. Og hvis man får det merker man ingenting selv, men passord osv kan bli kopiert og mye annet dritt... Jeg har denne siden som startside så jeg har jo vært innom der mens det har vært. De sa tusenvis var infisert, men det må jo være mange fler som har vært innom siden? Hva er sjansen for at jeg er infisert, vil helst slippe å reinstallere alt men.... Skummelt at man ikke merker noe unormalt om man er infisert... Andre som har vært innom siden de to siste dagene? Hva gjør dere i såfall?
Gjest ts Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Men det hjelper vel ikke å gjøre det nå? hvis man allerede er infisert.....
baltazar Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Men det hjelper vel ikke å gjøre det nå? hvis man allerede er infisert..... 1. Avinstaller "Msn Messenger Live" 2. Gå inn på internett. 3. Klikk på "Verktøy" (Tools) 4. Klikk på "slett leserlogg" (Delete Browsing History) 5. Slett midlertidig internett-filer, informasjonskapsler, logg, skjemadata og passord....du skal altså slette alt. 6. Installer Ad-Aware Free (om du har Ad-Aware fra før, så bør den oppdateres. 7. Gjennomfør, full scan med "Ad-Aware" 8. Installer Flash 9. Installer "Msn Messenger Live" 10. Bytt passord
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Det var en fin pannekakeliste, men den vil desverre antakelig ikke funke. Gå inn på http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=998167 der står det om akuratt dette viruset, og hvordan man fjerner det. Du laster altså ned MBAM og Combofix, og lager logger. Disse loggene poster du på diskusjon.no så vil du få hjelp med å fjerne det. Det gjør ikke noe om du gjør dette selvom du ikke er infisert. Bedre å være på den sikre siden Som det sies, problemet er uoppdatert flash, men det vil ikke hjelpe å oppdatere flash når du alerede er infisert. Dette betyr ikke at du ikke bør oppdatere flash.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå