Gå til innhold

Yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mona_*
Skrevet

Har vært på NAVs nettsider. Der står det bare om hvordan man søker osv.

Men jeg trenger å vite hvordan man regner ut hvor mye man kan få i yrkesrettet attføring.

Og gjerne hvor lenge...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får 4460 før skatt anhver uke . etter skatt 3726.ca men jeg har aldri jobbet før så er vel andre satser for de!?

Skrevet
Har vært på NAVs nettsider. Der står det bare om hvordan man søker osv.

Men jeg trenger å vite hvordan man regner ut hvor mye man kan få i yrkesrettet attføring.

Og gjerne hvor lenge...

Noen som vet?

Den infoen jeg har fått er at om en får innvilget ytelser under YA tilsvarer mnd.utbetaling 66% av gj.snittlig lønn med utg.punkt i de tre siste årene (om en har vært i jobb før innvilget YA)

Hvor lenge en går på YA varierer jo,kommer an på mange ting..noen får innvilget 1 år,andre 2-3.Tror maks periode er 3 år.

Jeg går på YA og tar yrkesutdanning.Skal du gå på YA?ka er din plan dette året?interessant å høre ka andre gjør,bare..ikke for å grave.",)

Skrevet
jeg får 4460 før skatt anhver uke . etter skatt 3726.ca men jeg har aldri jobbet før så er vel andre satser for de!?

Hver 14.dag asså?trodde det var månedlig..

Ja de regner utifra bestemte satser(grunnbeløp)mener jeg å ha lest.

Skrevet

Det regnes hver 14. dag ja. Jeg er under YA nå og har aldri vært ute i arbeid og får 4860 før skatt hver måned (3840 utbetalt med tabelltrekk på mellom 20 og 21%). Har man arbeidet før er det 66% av lønnen som teller.

I tillegg til attføringspenger kan man få attføringsstønad, som er en stønad som dekker spesifikke utgifter som busskort til attføringssted, bøker osv. Bostøtte kan også søkes om (ikke gjennom NAV, men Husbanken) og derfra får jeg 2300 i måneden nå.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Herremin, langt under fire tusen utbetalt i måneden. Mener noen at man kan leve av slikt da? Det går jo bare ikke. :sjokkert:

Skrevet
Herremin, langt under fire tusen utbetalt i måneden. Mener noen at man kan leve av slikt da? Det går jo bare ikke. :sjokkert:

Er det ikke hver 14 dag hun skriver ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...