Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg bare si at jada, jeg forstår dette er en 'pirkesak', men jeg liker ikke at folk gjør som de vil uten å ta hensyn til andre når de får betalt for det, så i tilfelle noen er enige med meg så kommer jeg til å gjennomføre det selv om det bare gjelder et par hundrelapper.

Jeg leier en leilighet fra 20. august til 30. oktober, korttidsleie.

Månedsleien på leiligheten er 10.000. Siden leieforholdet er litt uortodoks i tidspunktet regnet vi ut en dagsleie ved å dele årsleie på antall dager i året. Dette ga en dagsleie på 329 kroner og totalsummen min ble 23014 (70 dager).

Så til småpirket: Avtalen var å overta leiligheten i tolvtiden den 20. Da jeg kom dit klokken tolv var den overhodet ikke klar. De holdt ennå på med utflytting og vasking. Jeg sa jeg kunne kommet tilbake neste dag, for jeg gadd ikke akkurat å sitte og vente på at de skulle vaske ferdig og så overta den i firetiden. Jeg ville naturligvis ha tid alene til å flytte inn, så jeg forlot leiligheten slik at de kunne flytte ferdig ut.

Til gjengjeld er avtalen at jeg flytter ut og vasker innen klokken tolv den 30. oktober.

Småpirket mitt er som følger: Er det rimelig å trekke 329 kroner fra husleien?

Jeg vet det er småpirk, men jeg har nå betalt fra og med 20. august og jeg fikk leiligheten den 21. Det er ikke et alternativ å ha leiligheten til den 31. i stedet for.

329 kroner er jo en ålreit middag på restaurant, og jeg synes det handler mer om prinsipp at man skal få det man betaler for, særlig når man betaler såpass mye. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Utleier
Skrevet

Det synes jeg er helt greit. Utleier burde også ha tilbudt et slikt avslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...