Gå til innhold

Kalorier i salat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brita_*
Skrevet

Kan noen hjelpe meg å finne ut ca hvor mage kalorier lunsjen min inneholder? Jeg spiser salat på jobben hver dag og den blir veid. Spiser som regel 5-600 gr som består av ca like mye av salat, spirer, babymais, sopp, tomat, agurk, stekt paprika, løk, 5-6 sorte oliven, tunfisk, cottage cheese og ca 1 ss dressing (olje eller rømmebasert). Jeg er ute etter et ca-tall, teller kalorier for å gå ned noen kg og denne salaten har jeg virkelig ikke peiling på. Håper noen som er drevne på kaloritelling kan hjelpe meg!

Skrevet

Gå inn på www.mat.no og klikk deg frem til næringstabellen. Der kan du finne ut hvor mye kalorier det er i de forskjellige ingrediensene i salaten. Det er ganske lett å regne ut.

Skrevet

Slikt er vaskelig å si, men vet at salat har ca 12kcal/100g, minimais har 20, tomat 15, agurk 10, paprika 32(stekt noe mer da) løk er vel noe av det samme. Oliven, cottagecheese og tunfisk er heller ikke så kaloririkt :jepp:

Og siden salaten bare har 1 ss dressing så vil jeg tippe kanskje 300-400kcal? vill gjetting egentlig, men tror ikke du trenger å beskymre deg for at det er for mye

Skrevet

Å ja, en ting til. Ha med å prøve å lage tilsvarende salat hjemme hvor du da veier alle ingrediensene for seg, ser på kaloriinnholdet per 100g og regner deg fram?? Bare en tanke....

Gjest Gjest_Brita_*
Skrevet
Slikt er vaskelig å si, men vet at salat har ca 12kcal/100g, minimais har 20, tomat 15, agurk 10, paprika 32(stekt noe mer da) løk er vel noe av det samme. Oliven, cottagecheese og tunfisk er heller ikke så kaloririkt :jepp:

Og siden salaten bare har 1 ss dressing så vil jeg tippe kanskje 300-400kcal? vill gjetting egentlig, men tror ikke du trenger å beskymre deg for at det er for mye

Takk for svaret! Om det er for mye kommer jo an på hva jeg spiser ellers i løpet av dagen, men er det under 400 så går det bra.

Skrevet

Jeg vil tro at den salaten inneholder 200-250 kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...