Gjest Gjest_annie_* Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg har var hos frisøren i forrige uke og skulle stripe håret (som er stripet 4 mnd tidligere). Har lyst hår, men ønsket litt rødlige striper i det for å få en farge som passer mer til meg, har lys hud, grønne øyne og fregner. Stripene ble ikke så fæle, bare at det ble ganske ujevnt, så jeg gikk tilbake for å rette det opp. Fikk flere striper, men nå ble håret ganske oransje, var på gråten, sånn kunne jeg ikke gå rundt! Fikk komme tilbake dagen etter, den eneste redningen var å stripe håret lyst med hettestriping for å få bort det meste av oransjen. Håret mitt ble ganske lyst, med litt gulskjær...! jeg er ikke fornøyd, men kan jo egentlig ikke gjøre så mye m det - eller? Kan man gjøre noe for å endre fargen bittelitt uten å skade håret for mye (eller at det detter av?). Frisøren ville ikke bruke sølvsjampo på meg fordi det kom til å skade håret mitt enda mer... Hva med fargesjampo? Hvor stor virkning har fargesjampo egentlig? Blir det veldig stor endring etter kun en vask? Skal aldri stripe mer.....buhu..
pittie Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Sølv shampo er da ikke spesielt farlig? Håper du ikke betalte for disse stripene? Gul/oransje skjær er desverre utroolig vansklig å få vekk uten å skade håret med bleking.. Jeg farget hele håret istedet jeg Men hun kan da vel legge en anelse mørkere farge uten noe rødt i over de gule stripene. Det ble gjordt med mitt hår. Mye bleking og en "kald" farge til slutt. Fikk vekk det meste av det oransje.
SubRosa Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg trodde heller ikke sølvshampoo var så veldig skadelig! Har nettopp vært igjennom den kjipe prosessen å få farget mørkt hår tilbake til blondt. Siden jeg er en utålmodig sjel har jeg likesågodt stripet det 5 ganger den siste mnd! Det ble selvfølgelig masse oransje og gule striper underveis, noe som er det verste jeg vet når det gjelder hår, så har prøvd både sølvshampoo fra Redken og en sølvfarge bestilt fra England noen ganger underveis, uten videre resultat. Men i forrige uke var jeg så heldig at jeg tilfeldigvis kjøpte sølvshampoo'en fra Joico. Den er bare helt utrolig bra!! Jeg har prøvd MANGE sølv/lillashampooer oppigjennom min vinglete hårfargetid, og aldri før sett så bra resultat!! Har brukt den to ganger nå, hadde den oppi på tørt hår og lot den virke i ca 5 min før jeg vasket det, og jeg har ikke et snev av gult igjen! Det er heller kanskje litt for kaldt noen plasser der stripene var lysest, så hvis man ikke vil ha sølv-farge bør man kanskje være litt mer forsiktig.... Leste om den på nettet etterpå, og den skal visst være kåret til verdens beste 6 år på rad, og jeg kan godt skjønne hvorfor Lykke til! Jeg har var hos frisøren i forrige uke og skulle stripe håret (som er stripet 4 mnd tidligere). Har lyst hår, men ønsket litt rødlige striper i det for å få en farge som passer mer til meg, har lys hud, grønne øyne og fregner. Stripene ble ikke så fæle, bare at det ble ganske ujevnt, så jeg gikk tilbake for å rette det opp. Fikk flere striper, men nå ble håret ganske oransje, var på gråten, sånn kunne jeg ikke gå rundt! Fikk komme tilbake dagen etter, den eneste redningen var å stripe håret lyst med hettestriping for å få bort det meste av oransjen. Håret mitt ble ganske lyst, med litt gulskjær...! jeg er ikke fornøyd, men kan jo egentlig ikke gjøre så mye m det - eller? Kan man gjøre noe for å endre fargen bittelitt uten å skade håret for mye (eller at det detter av?). Frisøren ville ikke bruke sølvsjampo på meg fordi det kom til å skade håret mitt enda mer... Hva med fargesjampo? Hvor stor virkning har fargesjampo egentlig? Blir det veldig stor endring etter kun en vask? Skal aldri stripe mer.....buhu..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå