Moonspell Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg har en tispe på snart 4 år, og hun har begynnt å tisse så ofte i buret sitt om natten. Noen ganger skjer det inne også. Hun tisser ofte og det lukter helt forferdelig sterkt. Har testet henne for urinveisinfeksjon, men det hadde hun ikke. Noen som har erfaring med lignende? Har henne selvfølgelig mye ute, også rett før jeg legger henne i buret. Hun tisser hver gang jeg tar henne ut, og markerer seg mye på tur. Hun er av rasen engelsk bulldog.
Moonspell Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Nei, de gjorde ikke det. Kan det være noe galt med nyrene?
Frey Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Urin og nyrer henger jo forsåvidt sammen, så dersom det ikke er noen annen grunn til tissingen ville jeg fått sjekket det i alle fall.
*LilleKonvall* Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Siden dette er noe som hun har begynt med i voksen alder, og du ikke har noe grunn til og mistenke sjalusi, eller nervøsitet. så ville jeg skVirker som veldig som er slags urinveisinfeksjon, men det har du jo testet henne for.- men skjekk resten også. Hun får sikkert dårlig samvittighet av tissingen når hun vet hun ikke skal dette inne. Og hunder tisset jo som oftes ikke i sengen sin sånn uten videre. Lykke til =)
Ecolia Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Dårlig samvittighet for å tisse inne? Hunder har ikke samvittighet på lik linje med mennesker.. Om hun tisser i sitt eget bur om natten, ville jeg vurdert å bruke kompostgrinder og heller stengt henne på et gulv der det ikke var så farlig om natten. Siste utvei ville være å tvingen hunden til å ligge i sitt eget tiss hele natta! Lenge siden siste løpetid?
angie Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Hunder skal vel ikke være i bur en hel natt!!!!! Og du synes det er merkelig at hunden din tisser?!?!!
Gjest Nishiki Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Dårlig samvittighet for å tisse inne? Hunder har ikke samvittighet på lik linje med mennesker.. Om hun tisser i sitt eget bur om natten, ville jeg vurdert å bruke kompostgrinder og heller stengt henne på et gulv der det ikke var så farlig om natten. Siste utvei ville være å tvingen hunden til å ligge i sitt eget tiss hele natta! Lenge siden siste løpetid? Jeg håper du ville sjekket henne for sykdom før du straffet henne med å ligge i sitt eget piss hele natten.
Ugla Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Jeg har en tispe på snart 4 år, og hun har begynnt å tisse så ofte i buret sitt om natten. Noen ganger skjer det inne også. Hun tisser ofte og det lukter helt forferdelig sterkt. Har testet henne for urinveisinfeksjon, men det hadde hun ikke. Noen som har erfaring med lignende? Har henne selvfølgelig mye ute, også rett før jeg legger henne i buret. Hun tisser hver gang jeg tar henne ut, og markerer seg mye på tur. Min hund fikk samme problem i fjorsommer, måtte til slutt ut med den hvert 20 - 30 minutt. Hadde 4 (forskjellige) antibiotikakurer. Til slutt tok de en urinprøve, som ble sjekket grundigere. De fannt noen andre bakterier også, men det hjalp fortsatt ikke med medisiner. Nyresvikt! Til sist ble hun så dårlig, sluttet å spise og kastet opp. Det tok bare 4 - 5 mnd fra jeg oppdaget det, og til det var så ille at den måtte avlives. Dette må du ta på alvår, snakk med veterinæren igjen! Om hun tisser i sitt eget bur om natten, ville jeg vurdert å bruke kompostgrinder og heller stengt henne på et gulv der det ikke var så farlig om natten. Siste utvei ville være å tvingen hunden til å ligge i sitt eget tiss hele natta! Men er du helt på styr, jente..???
Ecolia Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Jeg håper du ville sjekket henne for sykdom før du straffet henne med å ligge i sitt eget piss hele natten. Men er du helt på styr, jente..??? Herregud, snakk om å tolke i verste mening da! Hvorfor tror dere jeg foreslår å ta hunden UT av buret fordi den ligger i sitt eget piss? ...jo, sånn at hunden skal slippe å ligge i egen avføring fordi den av en eller annen grunn må tisse om natta.
Ugla Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Herregud, snakk om å tolke i verste mening da! Hvorfor tror dere jeg foreslår å ta hunden UT av buret fordi den ligger i sitt eget piss? ...jo, sånn at hunden skal slippe å ligge i egen avføring fordi den av en eller annen grunn må tisse om natta. BEKLAGER Ecolia!!! Jeg leser på nytt igjennom det du skrev, og ser at jeg oppfattet feil det du skrev... Jeg oppfattet det som at du først ville forsøke med å ta henne ut av buret, og dersom det ikke hjalp (siste utvei) ville du tvinge den til å ligge i sitt eget tiss... Beklager igjen! Opplevelsen jeg hadde med min egen hund var så vond, så derfor reagerte jeg straks med "alle piggene ut"...
Ecolia Skrevet 29. august 2008 #12 Skrevet 29. august 2008 Det er lov å oppfatte feil, så det går fint! Men da regner jeg med vi egentlig var enige
Ugla Skrevet 29. august 2008 #13 Skrevet 29. august 2008 Det er lov å oppfatte feil, så det går fint! Men da regner jeg med vi egentlig var enige
Gjest Gjest_Marlene_* Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 Hunder skal vel ikke være i bur en hel natt!!!!! Og du synes det er merkelig at hunden din tisser?!?!!
Gjest Gjest_Marlene_* Skrevet 12. januar 2009 #15 Skrevet 12. januar 2009 Såklart skal hunder ligge i sitt eget romslige bur om natten!! Buret er deres trygghet, for der er det ingen som kan "ta dem". De blir ikke nervøse og sover bedre. Har du hund? Si meg, hva gjør du med hunden din om natta? Stakkars dyr!
Frey Skrevet 12. januar 2009 #16 Skrevet 12. januar 2009 Såklart skal hunder ligge i sitt eget romslige bur om natten!! Buret er deres trygghet, for der er det ingen som kan "ta dem". De blir ikke nervøse og sover bedre. Har du hund? Si meg, hva gjør du med hunden din om natta? Stakkars dyr! Sprøyt fra ende til annen. Ingen hund har behov for bur - det er det eier som har..
Gjest virvelvind Skrevet 12. januar 2009 #17 Skrevet 12. januar 2009 Familien min har hatt mange hunder og de har aldri hatt behov for bur om natten. Jeg håpre du finner ut hva som er galt, og at det ikke er noe alvorlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå