Gå til innhold

Strafferammer

Fremhevede innlegg

Gjest gurimalla
Skrevet

Lott@, du må også lese det andre avsnittet, da ser du at HR = 3 år, men det kan også idømmes lavere straffer.

§ 174 andre avsnitt: Kortere Tids Fængsel kan anvendes, saafremt det alene er enkelte Mynter eller Pengesedler, som er anskaffede, eller som uden Benyttelse af dertil særlig egnede Redskaber er eftergjorte.

Det betyr at dårlige forfalsninger med dårlig redskap kan medføre lavere straff enn 3 år.

Videoannonse
Annonse
Gjest Milah
Skrevet

Hva i allverden er det du mener waco?!?! Tror jeg vil klarere det før jeg ekspolderer..... Mulig jeg har tolket deg feil, håper virkelig ikke at du mener det jeg tror du mener...

Gjest Poirot
Skrevet
Men hvis man kun satser på det kortet, så blir jo det litt det samme som å si at alle som voldtar er litt snåle i hodet sitt, og det skorter litt på moral og respekt for andres kropp osv. de kan egentlig ikke noe for det.

Satses jo ikke på det kortet!

Alle er ikke snåle, da de faktisk må stå tll ansvar. og er man strafferettslig utliregnelig kanl man bli dømt til tvungen omsorg eller forvaring. Begge deler er omtrent som fengsel, bare oftest på ubestemt tid.

Det skorter jo i høyeste grad på moral og respekt! Og enda minstestraffen er 2 år. For ikke snakke om den fordømmelsen du vil få hos andre mennesker! Allikevel gjør de det.Selv om ikke 2 år er verdens lengste straff, er den ikke overstått i en fei heller. og mange får jo faktisk mer enn 2 år også.

Skrevet
Hva i allverden er det du mener waco?!?! Tror jeg vil klarere det før jeg ekspolderer..... Mulig jeg har tolket deg feil' date=' håper virkelig ikke at du mener det jeg tror du mener...[/quote']

Waco elsker å riste bikuber. Den over er så innlysende en provokasjon fra bakerst i reservelageret til waco..

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje jeg skal kaste meg over kriminologi  :P

Eller framfor toget, du er jo helt blåst mellom øra :evil:

Skrevet

Er enig i at de fleste overgripere får for lav straff.

Men var det 25 års fengsel eller dødstraff for f.eks. voldtekt av mindreårig, kunne det kanskje føre til at et fåtall av gjerningsmenn tok livet av offeret og skjulte sin forbrytelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...