LineC Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg er 25 år og har aldri trent. Det er nesten flaut å si det, men utseendemessig har jeg aldri hatt behov for å trene. Inntil nå. Føler at kroppen forfaller og tenker på å trene, men har virkelig ikke lyst. Det er slitsomt, kjedelig og jeg liker ikke tanken på et treningssenter. Hadde jeg hatt stort nok hus hadde jeg hatt eget treningsrom der jeg kunne svette for meg selv og slippe andres blikk. Men så kom jeg på tanken på en personlig trener. Vil dere anbefale meg det? HVordan fungerer det? Går jeg og han/hun sammen rundt på et treningssenter sånn at alle kan se jeg trenger hjelp? Ja, jeg synes trening kan være flaut. Please hjelp meg å bli kvitt "tvangstanken".
Suzy Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Det er i allefall ikke noe å være flau over at man har behov for en trener som veileder slik at man får maksimalt ut av alle øvelser og den tiden man faktisk bruker på treningssenteret! Bare skubb de tankene ut av hodet med en gang. Det er mange som bruker personlig trener på senteret der jeg jobber litt og de jeg har snakket med sier det får dem til å yte ekstra og å få mer ut av det de gjør. Jeg hadde gjerne investert i det sjøl om jeg hadde råd. Treneren jobber på senteret og møter deg der, er med deg rundt og er der bare for deg. Pusher, hjelper, veileder og oppmuntrer. Gå på det nærmeste senteret og spør da vel. Og forresten gratulerer med å ville ta skrittet fra sofaen - det er bra gjort! Lykke til!
LineC Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Hva slags priser er det? Man må vel melde seg inn hos treningssenteret + betale for personlig trener per time? Går det an få en prøvetime? Vet jo ikke om dette er noe for meg...
Suzy Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Hva slags priser er det? Man må vel melde seg inn hos treningssenteret + betale for personlig trener per time? Går det an få en prøvetime? Vet jo ikke om dette er noe for meg... Som sagt må du rett og slett henvende deg til ditt nermeste senter og spørre der - hva kan de tilby, har de prøvetimer osv osv
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Det er jævlig dyrt, ca 500 kr for en time på sats, mulig 1 1/2 time. Det kan være greit å ta en time eller to for å få litt input. Men for en utrent person mener jeg at det holder med en vanlig treningsveileder, som kan sette opp et treningsprogram for deg, og det er gratis. Dum og teit tror jeg det er mange av oss som følte seg i begynnelsen. Det går over!
LineC Skrevet 27. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2008 En vanlig veileder? Jeg trodde det enten var personlig trener eller meld deg inn også er man på egenhånd liksom.. Jeg aner jo ikke hvordan maskiner og sånt fungerer og hvordan jeg gjør det riktig så derfor jeg tenkte på personlig trener. + de kan jo spesialsy ett opplegg som trener de "riktige" stedene
Suzy Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Når du melder deg inn på treningssentert så får du en veiledningstime uansett. Da får du lagt opp et program som passer deg og får en gjennomgang med en av de som jobber på senteret - så er du forsåvidt "på egen hånd" inntil det er på tide å oppgradere programmet ditt. Du får forklaring på de maskinene du skal bruke og på hvor mye du skal legge på og hvor mye du kan øke med. Det ville jo ikek vært forsvarlig å bare la folk finne ut av seg sjøl hvordan apparatene virker?
LineC Skrevet 27. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2008 Nei, sikkert ikke.. DA vet jeg jo det.. Takk
Suzy Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Bsre hyggelig - og nok en gang lykke til. Det er morsommere å trene enn du kanskje tror.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Men hvorfor melde seg inn i et treningssenter om du hater tanken på det? Du kan jo trene på andre måter? Jeg hater treningssentre selv. Du kan jo heller finne en annen idrett som du faktisk synes er morsom? Kampsport, ballspill, løping (med pulsklokke så det blir en gøyal konkurranse for deg selv), orientering, etc. Å trene styrke går også helt fint an å gjøre hjemme. Kjøp deg en koffert med manualer, gjerne en vektstang og en treningsmatte. Får helt fint plass i bunnen av klesskapet, og kan taes frem og brukes på stuegulvet (jeg fikk plass til å trene styrke på min 19 kvm store hybel i fem år). Det er så mye lettere å trene når man gjør noe man faktisk synes er gøy. Om du tenker "jippi, i dag skal jeg slå og sparke folk i hodet" i stedet for "åneeeii, nå må jeg sitte på en sykkel og sykle som bare faen uten å komme av flekken mens de spiller stygg musikk" er det mye lettere å komme seg avgårde, ikke så lett for at man går lei og dropper ut. Om du likevel vil på et treningssenter, så tilbyr de fleste sentre prøvetimer, og det er gratis å spørre om hjelp til hvordan du skal bruke apparater og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå