Gå til innhold

Gaveåpner i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal være gaveåpner i bryllup i helgen og i den forbindelse er det jo kjekt med en sånt system med nummer og et ark man noterer på. Vi hadde det i vårt bryllup og det må man jo nesten ha. Men det er da naturlig at det er brudeparet som ordner alt dette selv og organiserer det? Ordner dere slike ting selv eller satser dere på at gaveåpnerene deres ordner dette for dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Som brud ordnet jeg dette. Leverte inn en pose til selskapslokalene i forkant som inneholdt kladdebok til å skrive inn gavene i, kulepenner, små hvite klistrelapper til å feste på gavene, saks til gjenstridige gavebånd og en taperull dersom noen kort skulle festes til gaven.

Jeg har også vært gaveåpner to ganger og begge gangene har brudeparet sørget for nødvendig rekvisita.

Et lite tips jeg fanget opp her inne er å nummerer eskene som gaven kommer i med samme nummer, slik at det blir lettere å pakke ned gavene i riktig eske.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg har også engasjert to gaveåpnere til vårt bryllup, og jeg har selvsagt tenkt å ordne med alt de trenger av utstyr til dette.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg i grunn tar det som en selvfølge at brudeparet ordner dette, for i mine øyne er det deres oppgave. Men da tror jeg at jeg lar være å tenke noe mer på dette, og satser på at de ordner alt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det kan jo ikke skade å spørre hva slags system brudeparet har tenkt seg å ha (spørre sånn litt tilfeldig)?!? Også greit å få vite hvem flere som skal hjelpe til, men det vet du kanskje allerede? Vi ba to stk. være åpnere, men ei til hjalp til og det trengtes visst for det var ganske hektiskt!

Men jeg er jo enig med deg Tjorven at dette er brudeparets oppgave å orden.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Spør! Jeg har vært borti bryllup hvor alle har stolt på alle. Det var kjipt for gaveutpakkerne!

Skrevet

Det er mannen min og jeg som skal åpne gavene, så akkurat det er jo greit. Det blir neppe så mye så åpne heller, for de ønsker seg bare penger.

Får høre med mannen min hva han synes, om vi bør undersøke dette litt eller ei. Men jeg er litt sta på sånne ting, dette er brudeparets oppgave og om de ikke ordner det får de bli deres problem lissom... Da får vi bare gjøre det beste ut av det...

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg hadde tenkt å fikse dette selv, men da jeg spurte den potensielle gaveoppakkeren om hun og kjæresten ville være gaveoppakkere, så svarte hun at "JA! Hurra! Det har vi vært før og det var kjempemoro. Da fikser jeg små klistrelapper og en liten bok og alt som trengs og så slipper du å tenke mer på det."

Veldig greit spør du meg, men jeg hadde altså tenkt å fikse det selv, som alle andre her har svart. Men jeg kunne jo ikke ta fra henne gleden over å hjelpe til. (Og ja, vi skal ha en eller to til som skal hjelpe!)

Skrevet

Venner man kjenner godt er neppe :evil: . Snakker ikke folk sammen lenger? Er ALLE på kvinneguiden fulle av lav selvtillit? Tror ikke det... Min jobb krever masse kommunikasjon med vanskelige, fremmede og spennende folk - dermed har jeg en ganske lav terskel når det gjelder dette med å konfrontere "vanskelige" saker med de jeg omgåes. Gjør det til en treningssak og spør heller folk en gang for mye en en gang for lite. Noone bites...

Lykke til!

Skrevet
Venner man kjenner godt er neppe :evil:  . Snakker ikke folk sammen lenger?

Vel, bruden har jeg aldri møtt og selvom brudgommen er min svoger snakker vi uhyre sjelden sammen... Isåfall vil det bli mannen min som undersøker dette.

Vel, var bare nysgjerrig på om dette var noe brudeparene stort sett ordner selv...

Skrevet

Hos oss er det brudgommens 2 søstre som skal pakke ut gavene.

Jeg har laget en liten bok med linjer i, og kjøpt små, hvite klisterlapper.

Systemet er enkelt, og jeg har forklart det til dem!

Jeg tror det er vanlig at brudeparet har ordnet et system og evt det som trengs av materialer for å få det ordnet!

Gjest valle
Skrevet

Kjære deg , de har jo betrodd deg denne jobben,

hvis det er et så stort problem å handle inn disse småtingene, så kan du jo bare si nei.

Mine pakkeåpnere regelrett tilbydde seg å ordne alt dette, for de regnet med at jeg som brud hadde nok å tenke på.Selfølgelig skal jeg betale alt, men noen små merkelapper å ei lita notisblokk er vel neppe så dyrt?????

hvor er hjelpsomheten tatt veien??????

Skrevet

Våre gaveutpakkere regnet med at de måtte fixe alt slik selv. Jeg tror faktisk jeg tok litt glede fra dem ved å kjøpe alt de måtte trenge.

Vi har kjøpt følgende:

3 kulepenner

1 saks

200 bittesmå klistrelapper (5 ark er nummerert fra 1-64)

Søpleposer

Notatbok

I tillegg til dette har vi fått tak i esker, spesielt fra Vinmonopolet. Disse skal brukes til å pakke gavene i dagen derpå.

Jeg/vi føler et visst ansvar for å legge mest mulig til rette og ordne så mye jeg/vi kan for våre hjelpere. Det er mitt/vårt ansvar liksom. Da forventer jeg/vi at de tar sitt ansvar på Dagen :)

Skrevet

Da Tigergutt sin bror giftet seg i 2001 stilte Tigergutt og jeg frivillig opp som gaveansvarlige.

Nå stiller de opp for oss. Veldig greit!

Gjest Helenius
Skrevet

I tillegg til dette har vi fått tak i esker, spesielt fra Vinmonopolet. Disse skal brukes til å pakke gavene i dagen derpå.

Oi, det har jeg ikke tenkt på! Må spørre oppakkerne om de kan ta ansvaret for å pakke ned på kvelden også, eller snakke med lokalet og høre om vi kan hente det dagen etter. Jeg tror ikke de er forsikret for et evt. innbrudd i en slik situasjon, så kanskje vi burde ta alt med hjem? Hvor mange esker trenger man til sånt da? :o

Skrevet
Mine pakkeåpnere regelrett tilbydde seg å ordne alt dette, for de regnet med at jeg som brud hadde nok å tenke på.Selfølgelig skal jeg betale alt, men noen små merkelapper å ei lita notisblokk er vel neppe så dyrt?????

hvor er hjelpsomheten tatt veien??????

Vel, hjelpsomheten er her den og det er naturligvis ikke noe problem å handle dette inn... Er bare litt prisippfast og synes det er brudeparets oppgave....også var spørsmålet egentlig om dette er noe brudeparene ordner med eller om dette er noe gjestene bør ordne.

Kan fortelle at mannen min har snakket med dem og de skjønte ikke engang vitsen med å ha sånne lapper, så man kan trygt si de ikke hadde tenkt på det. De hadde tydeligvis heller ingen planer om å gå til anskaffelse av dette siden de ikke skjønte hvorfor man burde ha det. Derfor skriver jeg ut gavelisten vi brukte i vårt bryllup + at vi kjøper noen små klistrelapper. Dette blir selvsagt på vår regning, tror ikke de er så interessert i å betale dette heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...