Gå til innhold

Bil for familie med hund


lillemy82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo litt ann på størelsen på hunden og barnevognen. Vi så mest på litt store stasjonsvogner og endte opp med en Volvo V40. Andre biler vi så på var Skoda Octavia, VW Passat, Ford Mondeo og en Opel (var det Astra den het?). Det er også mulig å gå for en SUV.

Det første du bør tenke på er hvor stor vognen er, og hvordan den får plass i bagasjerommet. Så må du tenke på hvor dere skal ha hunden. Skal den sitte i forsetet? I bur i bagasjerommet? Skal du ha hundebur i tillegg til barnevogn trenger du nok en SUV (med mindre det er en liten hund og en liten barnevogn).

Også var det dette med comfort. Vi klarte å presse oss inn i vår lille Nissan Micra, men da var det fullt, og vi var veldig glad for at vi bare skulle kjøre i noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. jeg har nå en Seat Ibiza, og ingen barn, bare en hund. Hunden er blanding av Golden R og berner sennen. Dvs en golden størrelse. Den bør nok sitte i bur. Vi vurderer å kjøpe en ny bil, og da må vi jo tenke på fremtiden :) Vi har sett på den nye Kia Cee´d SW. Men den er nok kanskje litt liten for både bur og barnevogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en mondeo stasjonsvogn, og hele bagasjerommet er et bur, dvs ikke plass til barnevogn. Men nå har vi en ekstremt stor hund da..

Må nok ha en suv om man skal ha med både bur og vogn, om det ikke er en bitte liten hund da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en mondeo stasjonsvogn, og hele bagasjerommet er et bur, dvs ikke plass til barnevogn. Men nå har vi en ekstremt stor hund da..

Må nok ha en suv om man skal ha med både bur og vogn, om det ikke er en bitte liten hund da..

Hun trenger nok ikke så altfor stort bur, hun er ikke komfortabel i bil hvis hun har for god plass.. Men uansett.. Et bur tar jo plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden kommer ikke inn om buret er mindre. Hun ligger ganske trangt. Men hunden er en irsk ulvehund, som rekker meg til over hoftene og veier 70kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden kommer ikke inn om buret er mindre. Hun ligger ganske trangt. Men hunden er en irsk ulvehund, som rekker meg til over hoftene og veier 70kg..

Ja det er jo en hund som er 3 ganger så stor som min nesten :skratte: Det er neimen ikke så lett dette med bil.. Har ikke så lyst på for stor bil, liker ike å kjøre det nemlig... Men det er vel kanskje ikke så mye til valg :S Må kanskje ta en runde og se på forskjellige typer og måle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_larsen_*

Da jeg skulle kjøpe meg bil når vi ventet barn nr 2 og i tillegg har en hund som er på str med en labrador -så falt valget på Toyota Camry... En bil som er helt uunværlig etter min mening.

Vi har god plass til barnevognen og hunden i bagasjerommet samtidig, og vogntypen jeg har er Simo. Vognen kan jeg sette rett inn på langs og det er god plass til hunden vår.. Bilen er ikke av den mest billedskjønne typen, men en bil dessidert beste plassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå fikk jeg enda et problem... Har ikke tenkt på hvordan vi skal få plass til to barn, hund og barnevogn- hvor teit går det an å bli?

Men vi har takboks, og man får kanskje klemt en barnevogn inn i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå fikk jeg enda et problem... Har ikke tenkt på hvordan vi skal få plass til to barn, hund og barnevogn- hvor teit går det an å bli?

Men vi har takboks, og man får kanskje klemt en barnevogn inn i den?

He he, det er akkurat det problemet jeg håper å finne en løsning på på forhånd :) Men i første omgang tenker jeg bare på ett barn, det er jo ikke noen på gang ennå engang hehe.. Men tenkte også på takboks, det er jo fint til evnt bagasje osv når man skal på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får plass til utrolig mye i en takboks. Du slipper å ha bagasje i bilen (stort sett)

Dersom man kan legge ned en del av seteryggen bak, så blir det vel plass til både vogn, bur og et barn i bilstol kanskje? Man må feste både bur og vogn med lastestropper eller noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får plass til utrolig mye i en takboks. Du slipper å ha bagasje i bilen (stort sett)

Dersom man kan legge ned en del av seteryggen bak, så blir det vel plass til både vogn, bur og et barn i bilstol kanskje? Man må feste både bur og vogn med lastestropper eller noe da.

Ja det er jo en super tanke!! Da skal jeg jammen passe på å sjekke at det går ann å legge ned en del av baksetet. Det kan jeg på min lille ibiza nå, og der har jeg fått plass til det mest utrolige! En skjenk bla. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...