Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet mitt var ikke snill med meg, så jeg forlot ham.

Vi har ett barn og jeg har hele tiden "gjort som han har sagt" slik at jeg får fred.

Det er vanskelig å avtale noe med ham hvis det ikke ganger ham og hans interesser. ( han kan legge på røret når jeg snakker feks )

Overfor andre vil han på en måte at jeg skal være dominerende og vanskelig, noe jeg ikke er.

Prøver å få meg i ett dårlig lys, hvis jeg ikke gjør som han sier skal han lage ett helvete og bruke "alle" mot meg, og sier at da er jeg virkelig alene ( da vil han ikke ha kontakt med barnet sitt )

Hvordan skjerme seg mot slike mennesker som prøver å framstill deg som noe du ikke er og som hele tiden skal jenke deg ned og snakke nedsettende om deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å tro på ham. Sett dine egne grenser og respekter de,.

Det betyr ikke at du skal krangle eller være vanskelig. men at du skal være tydelig på hva du kan/ikke kan vil/ikke vil.

Hev deg over det hele. Om han prøver å sette ut rykter om deg etc så sier det faktisk mer om han, og slike folk er vanligvis ganske flinke til å felle seg selv, bare i kraft av å være som de er.

Sørg for å ha en skikkelig samværsavtale, og henvis til den hver gang han krangler.

Skrevet
Slutt å tro på ham. Sett dine egne grenser og respekter de,.

Det betyr ikke at du skal krangle eller være vanskelig. men at du skal være tydelig på hva du kan/ikke kan vil/ikke vil.

Hev deg over det hele. Om han prøver å sette ut rykter om deg etc så sier det faktisk mer om han, og slike folk er vanligvis ganske flinke til å felle seg selv, bare i kraft av å være som de er.

Sørg for å ha en skikkelig samværsavtale, og henvis til den hver gang han krangler.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...