Gå til innhold

Katter og hunder på flyttefot!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste transportmidlet når katter og hunder skal flyttes over 50 mil?

Bil?

Hvilke tips kan være nyttige å ta med seg før turen er igang? :)

Vil gjøre det ytterste for at reisen skal bli så behagelig som mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun katteerfaring, så svaret er basert på det=)

Ville nok anbefalt bil, men fly går også greit. Personlig mener jeg sistnevnte kan være litt mer traumatisk for dyret. Og flyselskapene kan være litt sære.

Ellers anbefaler jeg: Stort bur, sikre buret (helst på gulvet i baksetet - husk at buret blir livsfarlig om du bråbremser). Legg et håndkle i bunnen av buret, ha med et par ekstra, da det hender pus blir bilsyk. Mat vil den nok ikke ha, og det er også risiko for bilsyke om den får mat, men det går ann å ha med litt tørrfor. Vann bør du ha tilgjengelig, finnes spesielle flasker du kan feste i buret. Jeg har prøvd å ha med drikkeskål og vann på flaske, men pus var for stresset til å drikke. Og de fleste katter jeg har hatt kniper beina godt sammen når de ikke føler seg konfortabel, så kattedo har aldri vært nødvendig her. Og skjer det uhell har du jo håndklær i bunnen av buret som kan byttes ut.

Personlig har jeg seletøy på pus når vi er på tur, da kan jeg knipse på båndet om jeg vil ta de ut en tur. Men dette krever god erfaring med bånd, både hos deg og pus. Aldri åpne buret om dører eller vindu er oppe. Og aldri ha pus løst i bilen.

Skrevet
Ellers anbefaler jeg: Stort bur, sikre buret (helst på gulvet i baksetet - husk at buret blir livsfarlig om du bråbremser).

Hvordan sikres buret? Takk for svar!

Skrevet
Hvordan sikres buret? Takk for svar!

Hei igjen=)

Med sikre buret mener jeg alt som gjør at buret ikke vil fungere som en torpedo ved eventuelt bråbrems. Dette er farlig både for deg og pus.

Det finnes bur det går ann å feste i sikkerhetsbeltet bak. Eller om du har plass til å sette det ned på gulvet bak, da står det stødig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...