Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 9 mnd. nå. Vi er begge i midten av 20-årene. Jeg kjenner meg ganske klar for å bli samboer. Vi fungerer utrolig bra sammen, og krangler aldri. Jeg er i tillegg på jakt etter ny plass å bo, siden jeg ikke trives her jeg bor nå. Vi er sammen så og si hver eneste dag. Treffes dog vanligvis kun sent om kveldene, siden begge ofte jobber sent, er med venner osv. Har luftet dette litt for kjæresten min, men han syns det er et stort steg og ta, og vil være 100% sikker (?). Vi snakker mye om framtiden, kjøp av hus og bil, samt barn. Så jeg er inkludert i framtiden hans, men synes likevel det er litt rart at han kvier seg sånn for å flytte sammen nå. Vet ikke helt hvor jeg vil, men er redd for at det er noe "galt" med forholdet vårt. Tyder på at det er noe som mangler? Hvor lenge gikk dere fra å være kjærester til samboer?
Gjest milkyway Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 bare 1 måned faktisk. Og vi er det fortsatt, etter nesten ett år. Men mannfolk kan være litt feige og treige på sånt, bare gi det litt tid skal du se
Gjest Pupsilure Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Vi flyttet sammen veldig raskt vi også, etter 4 mnd. Han var alltid hos meg uansett, så han flyttet likesågodt inn. Og nå har vi kjøpt vårt eget. Jeg skjønner det er kjipt for deg å vente. Mannfolk kan være litt redde for sånt... Mener han at du skal finne deg et nytt sted å leie da? Har du snakket skikkelig med han om det?
Gjest StockDama Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 (endret) Gikk på folkehøgskole sammen i et år før vi flytta sammen, så vi bodde mer eller mindre med hverandre før vi i det heletatt ble kjent med hverandre. Men, uansett.. Jeg syns han virker moden nok siden han faktisk sier ifra at han vil være 100% sikker (Sier ikke at du er umoden, bare så det er klart). Så den dagen dere enn skulle flytte sammen, så vet du at det er 100% genuint ønsket. Betyr ikke at det er noe galt med forholdet deres nå. Blir ca det samme som at de fleste ikke gifter seg etter en uke, men det betyr ikke at forholdet holder på å gå dukken. Gi han tid, han har deg jo tydeligvis med i framtidsplanene sine uansett. Endret 27. august 2008 av StockDama
Gjest strykebrett Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Det behøver på ingen måte å bety at noe er galt i forholdet deres, slapp helt av Folk har forskjellige syn på slike ting og kjæresten din er nok bare ikke klar enda. Ikke stress med det du, det ordner seg nok.
Frustrert Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Vi var kjærester i 3 år før vi flyttet sammen. Vi har kranglet endel etter at vi flyttet sammen og nå bor jeg i leilighet for meg selv (siden torsdag). Om vi finner tilbake igjen denne gangen, vil tiden vise. Når vi har det bra sammen, har vi det helt perfekt. Akkurat slik vi ønsker å ha det i et forhold. Men "down"-periodene er fæle
MissStiles Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 mnd og vi bor ikke sammen enda.. Vi har snakket litt om det men jeg liker fortsatt å ha mitt eget sted å komme hjem til. Være litt alene inni mellom.. Det har ikke noe med han å gjøre. Vi er mye hos hverandre begge to! Vi har ikke noe hastverk!
Rosalie Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Med min første samboer bodde vi mer eller mindre sammen fra dag 1 (vi bodde i hvert vårt kollektiv, men var enten hos meg eller hos han hele tiden) og flyttet sammen oss to etter ett år. Etter et par måneder kjente jeg at dette var fullstendig feil for meg, men jeg ble boende i halvannet år før jeg flyttet ut. I mitt nåværende forhold var vi først avstandskjærester i ett år, før jeg flyttet til Oslo. Da var jeg klar som et egg for å flytte sammen, men ikke han. Og i ettertid er jeg veldig glad for det. Vi flyttet sammen etter å ha vært sammen i 2,5 år og da var vi blitt så godt kjent med hverandre og hverandres uvaner, at det gled nesten på skinner. Hadde vi flyttet sammen mye tidligere hadde vi nok neppe vært sammen i dag. Det er ingen fasit på når man er klar for å flytte sammen. Men jeg vil tørre å påstå at det er ekstra sjansespill å flytte sammen før det har gått ett år, for da er man enda nyforelsket og man ser ikke partners feil og uvaner gjennom de rosa brilleglassene man har på. Når hverdagen da kommer, kan den bli veldig tøff å takle. For øvrig er det stor forskjell på å faktisk bo sammen og å være sammen mer eller mindre hele tiden. For når man enda ikke har flyttet sammen har man fortsatt sitt eget sted å gå til når verden blir litt for tøff.
Noli Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Vi var sammen i omtrent 9 mndr, og da flyttet han helt tilfeldig inn her nesten 2 mndr før vi egentlig hadde avtalt. Da bodde han her, men hadde leiligheten sin i to mndr til uten å noensinne være der annet enn for å pakke og hente posten.
Rawien Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Har vært sammen i to år nå, og flytter antageligvis sammen om ett år. Jeg har ikke vært klar før nå, og er faktisk glad jeg har ett år til på meg, han har nok vært klar en stund.
Gjest Gitte Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Jeg og min x flyttet sammen etter 4 år. Det gikk nedenom og hjem etter kort tid, ikke på grunn av samboerskapet og uvaner hos den andre, men pga andre ting som skjedde. Jeg flytter til min nåværende om 11 mnd (hvis ting holder seg ), da har vi vært sammen i 1,5 år.
Gjest *nurket* Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Vi har vært sammen i 5 mnd, og planlegger å bygge hus sammen. Satt prosessen igang. Men vi bor nok ikke samme før om ett år - tar tid å bygge.
Gjest Bloom Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Hos oss gikk det ganske fort, var sammen ca. 6 mnd før jeg flyttet inn hos han. Med oss gikk det veldig bra, men må si jeg av og til savner det å savne han..
Gjest Skrevet 27. august 2008 #14 Skrevet 27. august 2008 (endret) Vi var ikke sammen mer enn 3 mnd før jeg flyttet inn til han. Jeg måtte passe kattene hans en helg også ble jeg bare der. Men da flyttet jeg rett hjemmefra og inne til han så var jo ikke noe styr med leilighet o.s.v. Endret 27. august 2008 av Gjest
Olive Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Vi flyttet sammen etter halvannet år. Hadde sikkert flyttet sammen før om jeg fikk lov hjemme, men var veldig ung
Suzy Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Vi har vært sammen i ett år nå og han flytter straks til min hjemby, men ikke inn hos meg. Jeg vil at vi skal bo nært hverandre i minst ett år til før vi flytter sammen under ett tak. Bakgrunnen er at jeg ønsker at vi skal kjenne hverandre best mulig og få mest mulig kjærestetid - og ta hensyn til våre respektive barn. Tror du må kjenne på det som er rett for deg jeg - det er så forskjellig...
Noli Skrevet 27. august 2008 #17 Skrevet 27. august 2008 Hos oss gikk det ganske fort, var sammen ca. 6 mnd før jeg flyttet inn hos han. Med oss gikk det veldig bra, men må si jeg av og til savner det å savne han.. Siden jeg jobber turnus får vi en del tid fra hverandre, og det er jeg faktisk glad for. Det er deilig å ha en dag for meg selv før jeg går på jobb, og jeg tror han synes det er deilig å ha en ettermiddag alene før jeg kommer hjem fra jobb.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #18 Skrevet 27. august 2008 Vi var ikke sammen mer enn 3 mnd før jeg flyttet inn til han. Jeg måtte passe kattene hans en helg også ble jeg bare der. Det der kunne vært meg! Under tre måneder, og jeg flyttet liksom aldri ut igjen etter å ha passet leiligheten i tre uker Vi er begge i tyveårene, ingen barn å ta hensyn til. Det fungerer helt fint. Vi har bodd sammen i et halvt år nå, og jeg har overhodet ikke noe negativt å komme med. Samboerskap fungerer fint bare kommunikasjonen er der. Min eks og jeg flyttet sammen etter å ha vært sammen i fire år (ble slutt av andre grunner). Forskjellen mellom å flytte sammen tidlig i forholdet vs. sent er at det er viktigere å gi hverandre rom dersom forholdet er ferskt.
BrunetteBarbie Skrevet 27. august 2008 #19 Skrevet 27. august 2008 (endret) bare 1 måned faktisk. Og vi er det fortsatt, etter nesten ett år. Men mannfolk kan være litt feige og treige på sånt, bare gi det litt tid skal du se Vi og. Kanskje to måneder. Noe sånn cirka som milkyway! Andre kvier seg, andre ikke. Sambo gikk lett inn i et samboerskap med meg, og det gjorde faktisk jeg og. Det føles så enkelt og lett, og siden den gang har vi levd lykkelig i (nesten) alle våre dager. Det er litt merkverdig at han syns dette er et stort steg, når han kan snakke om kjøp av hus, barn og alt annet. Noen snakker om hus, barn (hvaliksommm?) og sånt for å tilfredsstille jenta, andre mener det de sier så klart. Du kan jo ikke gjøre annet enn å tro han, kan du ikke? Endret 27. august 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Det der kunne vært meg! Under tre måneder, og jeg flyttet liksom aldri ut igjen etter å ha passet leiligheten i tre uker Vi har bodd sammen i et halvt år nå, og jeg har overhodet ikke noe negativt å komme med. Vi er snart på andre året vi så det gikk greit for oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå