Gå til innhold

Dette med ringer...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, kom til å tenke på en ting her...hvordan blir det med ringene i kirka om vi skal bruke forlovelsesringene? Fortsette å bruke dem vi har? Pleier man å ta dem av og sette dem på igjen i kirka, eller dropper man akkurat dette?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hvordan andre gjør det, men sånn gjorde vi det:

Vi fikk ringene våre gravert og pusset noen uker før bryllupet, og etter det gikk vi ikke med de mer før vi tok dem på igjen under vielsen.

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup der ringene ble lagt i en liten skål fremme ved alterringen under vielsen, og så ble de tatt på igjen som en del av seremonien. Jeg vet ikke sikkert hvordan vi kommer til å gjøre det, men mest sansynlig blir det vel til at vi tar dem av når vi skal ha dem inn til gullsmed (jeg skal få en diamant i min og de skal stelles), og så tar vi dem på igjen i kirken.

Skrevet

Takk for svar begge to!! Var noe slik vi så for oss også, for ringene skal jo pusses, og så lurer jeg på om jeg vil ha diamant i min eller ikke...hvem er det som vanligvis pleier å passe på ringene i kirka til vi skal ta dem på igjen? Om de ikke ligger i en skål, tenker jeg, er det forloveren hans, eller er det noe vårt eldste barn f.eks kan gjøre?

Skrevet

Når jeg har vært i bryllup har det gjerne vært hans forlover som har gjort det, utenom den gangen med skålen. Ellers er det ingenting i veien om du vil at barnet skal gjøre det. Det har jo egen tittel (det kalles ringbærer), og selges puter til å ha ringene liggende på og slikt. Men det er en fordel at barnet er gammelt nok til å ikke putte ringene i munnen da... :fnise:

Skrevet

Hihi, han er 9 år da, så det med munnen bør gå bra, verre om småsøsknene også vil bære, da kan de lett ende i munnen...hmm, vi får se om eldste har lyst da, ellers blir det vel en fin oppgave til forloveren hans. Men da ska noe ta dem med og overbringe dem til han i kirka, ellers er jeg redd han glemmer dem hjemme....litt distre nemlig, tihi.... :)

Skrevet
:fnise: Det skal ikke være lett, nei. Det er vel også anbefalt å vente med å gi ringene til barnet til like før vielsen, sånn for sikkerhets skyld. Er så trist om det oppstår noe som distraherer ham, og så er alt glemt i lek og morro. Du kjenner din sønn best, bare et lite tips jeg har hørt. ;)
Skrevet

Et bra tips, Humleblomst! Absolutt alt kan skje på ingen tid, så vi får se...men er jo litt moro å la ham få lov om han har lyst da, ellers kan vi sikkert finne andre viktige oppgaver til ham. Håper presten sier noe om hvordan ting skal være etterhvert, ellers er jeg redd det bare blir rot.... :sprettoy:

Men gift blir vi nok akke som :juhu:

Skrevet

Vi skal ha de samme ringene som vi ordnet oss da vi ble forlovet. Tar dem ikke av før bryllupet. Det vel opp til brudeparet om ringene skal være en del av seremonien eller ikke. Akkurat som man kan velge om man vil kysse hverandre i kirken eller ikke. Vi velger å la være.

Hadde vi hatt nye gifteringer ville det kanskje vært mer spennende å sette på dem for første gang i kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...