Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 jeg skal bli storesøster igjen , og vet ikke helt hva jeg skal si egentlig? for, pappa reiste til thailand i fjor sommer, og fant seg ei søt lita jente på 21 år. (jeg er 19)hun har bursdag dagen før meg. de har giftet seg, hun har flyttet til norge og alt det der, og har det bra sammen, men, hva skal jeg synst om dette? hun kunne vært datteren hans, og nå skal hun få en unge med ham? og jeg skal bli storesøster til ungen til stemoren min på 22:S hun er ikke mer enn 1 mnd på vei eller noe, og det var jo planlagt, men jeg synst det er feil av pappa å få flere nå. han har meg på 19, og søskene mine på 8 og 11. han er 41, og?,ja...uansett. nei, jeg vet ikke, jeg er jo glad på deres vegne, og gleder meg jo til å bli storesøster igjen, men likevel er det noe som gnager..
Humleblomst Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg skjønner godt at du føler på litt forskjellig i denne situasjonen. Men dette er jo et valg som din far har tatt, og vil du ha ham i livet ditt må du nok bare akseptere valget hans. Men hvis dere har et slikt forhold at dere kan snakke sammen, kan du kanskje fortelle ham at du føler at det er litt rart? Slik at han er klar over det og kan ta hensyn til det? Bare pass på at du isåfall pressiserer at du ikke setter deg imot det og at du gleder deg til å bli storesøster likevel.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Kan lett forestille meg at du er skeptisk og synes det er rart. Men faren din er jo ikke så gammel?
Helen Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg var heller ikke så veldig begeistret da jeg som 21 åring fikk en liten bror. Jeg hadde selv en datter på 4 mnd da broren min ble født. Min stemor var da 25 år. Ettersom årene har gått har jeg blitt veldig glad i både min stemor og broren min samt stesøstera mi. Broren min er nå 16 år og han er et skikkelig stort forbilde for min 8 årige sønn, det er veldig stas å være med onkel på forskellige ting Jeg tror dette vil gå seg til med tiden og du kommer helt sikkert til å bli glad i den lille. Selv om jeg er veldig glad i stemora mi så har jeg aldri sett på henne som en stemor, hun er nok ikke gammel nok til det
Noldus Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg fikk også en lillesøster da jeg var 21. Var min mamma som fikke henne, så ikke helt samme situasjon, men kjenner til det med at det er rart å bli storesøster i den alderen! Det ordner seg etterhvert!! Selv om jeg var negativ i starten, så er jeg like glad i henne nå som mine andre søsken!!
Filur Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Min storesøster var rundt 20 da jeg ble født. Vi har samme foreldre. Hun har alltid fått meg til å føle meg uønsket. Hun også hadde den holdningen at det var nok med henne og mine andre søsken (som er tettere aldersmessig). Og at foreldrene våre var for gamle til å få meg. Uansett hva du føler, så prøv å skjule det for det nye barnet. Det er en vond følelse å bære på.
Honey Bee Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Jeg var 28 år da den minste broren ble født.3 mnd tidligere fødte jeg min 3 datter,så han ble onkel til en 10 og 8 åring samt minstejenta.Han ble onkel til 4 da jeg fødte året etter også. Jeg tenker kanskje at du føler mer på at faren din har fått en ung kone...jeg tar feil kanskje??Faren min var 47 og kjæresten hans 40 da de fikk lillebroren min.Jeg har ikke hatt noen problemer i forhold til det.Hadde hun vært 20 hadde jeg kanskje hatt en annen mening??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå