Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha Jan Marini produkter etter å ha lest så utrolig mye bra om dem. Har fra før av en A-vitamin krem i denne serien.. er usikker på hvor lenge jeg kan bruke den... den er utrolig effektiv.. :)

Jeg har tørr hud.. litt sensitiv... jeg har ingen kviser...

Trenger ett hudprogram for hver dag:

Hva slags rensegel skal jeg bruke?

Hva slags serum under under?

Hva slags dagkrem og nattkrem skal jeg bruke?

Evt peeling eller maske? hvor ofte skal man bruke dette?

Er det noen regler for bruk av syrer på huden? har skjønt at man må bruke høy solfaktor når man bruker syrer?! men er det noe annet man må ta hensyn til når man bruker syrer?

Jeg vil ha ett effektivt program for min hud.. er 33 år nå... men jeg vil ikke bestille Jan Marini produkter som IKKE passer til min hud og gjør alt vondt værre... :nei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hejsan Björnemor!

Det känns lite som att denna fråga är ställd till mig (rätta mig om jag har fel?).

Hursom så svarar jag Dig:

Jag börjar direkt med vilka produkter du säkerligen kan använda och som huden din, skulle bli väldigt fin av:

För att en kräm eller ett serum ska kunna tas upp av underhuden (Dermislagret), krävs att rengöringen innan man brukar, ger rätt pH-värde och gärna även exfolierar hudens yta så det lösa och döda hudcellerna försvinner. Då är huden fri att ta emot andra produkter.

1. RENGÖRING: I ditt fall Bioglycolic cleanser, även de med torr och känslig hy mår bra av denna. Och den förberer då huden. Löddrar ICKE!

Alternativt här C-esta rengöringen, även den ger rätt pH-men exfolierar inte och förberedre därmed inte huden lika bra. Men den löddrar.

2. Efter rengöring på ordentligt torr hy, är ett C-esta serum dagtid helt klart att förespråka framför något annat serum.

Det förhindrar ytterligare oxidation i hudcellerna det reparerar till viss del redan skadad vävnad och är extremt bra som läkande serum även för dem med både torr- och aknehy.

3. Dagkräm. Jag använder enbart C-serumet och sedan hög spf. Men är din hy extremt torr här, kan faktiskt transformation cream eller Nightzyme användas ovanpå serumet dagtid (någon av dem då).

4. A-vitaminkrämen är mycket fin för torr hy så den kan du ha nattetid.

För att sedan förhöja effekterna av alla produkter kan du välja en av Marinis masker, egentligen vilken som är bra för din hy. A-vitaminmasken innehåller dock glykolsyra och kan möjligen vara något stark ifall du är lite känslig.

Men Glykolsyran hjälper till att göra A-vitaminkrämen ännu mer effektiv. Oberoende av syra eller ej i A-vitaminet, så förvandlas det då det kommer in i huden. till just Tretinoin vilket är mycket effektivt vid solskador, rynkor , ärr och akne.

Det är detta som är så bra med Marini - man behandlar flera områden samtidigt.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Ja, riktig det Jean :) Takk for svar! jeg er en av de norske som har sendt deg mail...;)

Glemte å spørre om øyekremen? har sensitiv hud der..

Skrevet

Ok!

Men då fick du svar här!

Mailen har funkat under dagen men vi har återigen fått ominstallera vilket betyder förlorade mail i alla boxar.

TRANSFORMATION EYE cream tror jag kan vara helt rätt i ditt fall, om du vill ha en Marinikräm till ögonen här.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...