Gå til innhold

Drektig katt, bekymret eier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er drektig, og i dag er 55. drektighets dag.

Jeg klarer virkelig ikke å roe meg ned, for forrige kull hun hadde endte ikke så godt så alle tre ungene måtte forlate oss kun to dager gamle.

Jeg er bekymret for at det ikke går denne gangen heller. Også lurte jeg på om katten blir mye tykkere om det er tre kattunger og ikke to.

Hun er mindre denne gangen enn forrige gang, og hittil har jeg bare kunnet kjenne to "pølser" samtidig. Nå nærmest overvåker jeg henne døgnet rundt, er virkelig nervøs denne gangen! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen blir mindre om det er mindre kattunger ja, som oftest. Men om det oppstår problemer ville jeg tatt en telefon til dyrlegen evt vurdert om hun burde få flere kattunger.

Selv om drektigheten går greit kan det hende katten rett og slett ikke takler å få unger og dermed går ting galt.

Skrevet

når du så at det ikke gikk bra med forrige kull, hvorfor lot du henne bli drektig en gang til? steriliser henne.

Skrevet

Nei, katten min er en fantastisk mor, det fikk hun heldigvis vist forrige gang!

Problemet da var bare at hun ikke hadde fått nok melk til å holde liv i dem, det var nemlig slik at vi ikke visste om graviditeten før etterhvert og hun hadde da gått på p-piller når hun var drektig.

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg ville fortsatt passet nøye på, om hun fikk problemer forrige gang så kan det hende hun husker det nå og i verste fall kan drepe/angripe ungene.

Om det blir noen problemer denne gange også ville jeg anbefalt å kastrere henne, evt så kan det hende hun da får dårlig forbindelser med parring og fødsel og gjør noe drastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...