Gå til innhold

Kjøpe sminke/kremer på nett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_student_*
Skrevet

heisann

eg bruker mdformulations (ansiktskremer m rens etc) noe som er veldig dyrt. Noen som har noen gode ideer om nettsider etc hvor jeg kan få fatt i dette, og tene på det? Jeg gjorde det for et år siden via amazon, men jeg tenkte noen andre kanskje har noen gode tips??

Ellers tenkte jeg å kjøpe i.d. sminke (mineralsminke)

Noen gode tips på hvor på nett ? :)

Eg ser for meg dollar ettersom det er amerikanske produkt...

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beautybridge.com (Md formulations)

strawberrynet.com (alt av sminke)

Lookfantastic.com (shampo og hårprodukter)

Limebeauty.com (id sminke)

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet
Beautybridge.com (Md formulations)

strawberrynet.com (alt av sminke)

Lookfantastic.com (shampo og hårprodukter)

Limebeauty.com (id sminke)

Hvordan er det med toll og sånt + frakt osv?

Tusen takk for gode tips! ;)

Skrevet (endret)

Frakt leser du om på sidene, under FAQ eller noe.

Blir varen under 200kr, bestill da helst ikke for 199kr men under det, så slipper du unna all moms og toll. Tror ikke det er toll på sminke foresten?

Dvs. handler du for 300kr inkl frakt blir det slik: 300*25/100 = 75kr i moms. + postens forenklet toll avgift på 100kr. Så da blir varen 475kr

Tror dette skal være nokså riktig, skyt meg hvis ikke :erter:

Edit: skrev feil

Endret av pittie
Skrevet

Ebay.com

Jeg elsker Ebay! :) :)

Skrevet

Kan føye til www.skin-etc.com, www.beautybay.com og www.essentialdayspa.com. Kjempebra utvalg i alle disse :)

Skrevet
Frakt leser du om på sidene, under FAQ eller noe.

Blir varen under 200kr, bestill da helst ikke for 199kr men under det, så slipper du unna all moms og toll. Tror ikke det er toll på sminke foresten?

Dvs. handler du for 300kr inkl frakt blir det slik: 300*25/100 = 75kr i moms. + postens forenklet toll avgift på 100kr. Så da blir varen 475kr

Tror dette skal være nokså riktig, skyt meg hvis ikke :erter:

Edit: skrev feil

Trur du har gankse rett. Lurer på om det er en beløpsgrense når du passerer 1000 også, men er ikke sikker.

Bare en presisjon; toll er en type moms. Moms på varer importert fra utlandet kalles toll. Og sminke er ikke unntatt fra momsloven (som også dekker toll).

Gjest *lucky*
Skrevet

Prettyskin4less.com selger både hudpleie og sminke.

Skrevet
Trur du har gankse rett. Lurer på om det er en beløpsgrense når du passerer 1000 også, men er ikke sikker.

Bare en presisjon; toll er en type moms. Moms på varer importert fra utlandet kalles toll. Og sminke er ikke unntatt fra momsloven (som også dekker toll).

Toll og moms er helt forskjellig. Toll er en egen avgift på enkelte varer, feks klær og mat. Denne ligger vel på rundt 10-11%.

Moms er en fast avgift som må betales på alt over 200kr, som ligger på 25%.

Om man handler for over 1000,- må man fortolle varen selv vi toll.no

Skrevet

Verkar som att vi här i Sverige har likartade regler för moms och ev tullavgifter.

Men för min del blir det enormt mycket billigare att handla på ex skin-etc, eller prettyskinforless (har jag för mig sajten heter) oavsett om jag råkar ut för avgiften eller ej!

I Sverige kostar ex ett C-esta serum från Marini ca 800 spänn. Ca 320 kostar det på skin då.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...