Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Venninnen min har en liten hund, og vi satt i går kveld og diskuterte hvilke yrker du kan ha og samtidig (stort sett) ha med hund.

Vi fant disse, vet dere om noen fler?

* Vekter (byggeplasser, patruljering..)

* Hundefører

* Dyrebutikk (om hunden er rolig)

* Støttekontakt

* Barnehage (om ute på tur el.l, dersom barna ikke er allergiske)

Flere?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/357215-yrker-hvor-man-kan-ha-med-hund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninnen min har en liten hund, og vi satt i går kveld og diskuterte hvilke yrker du kan ha og samtidig (stort sett) ha med hund.

Vi fant disse, vet dere om noen fler?

* Vekter (byggeplasser, patruljering..)

* Hundefører

* Dyrebutikk (om hunden er rolig)

* Støttekontakt

* Barnehage (om ute på tur el.l, dersom barna ikke er allergiske)

Flere?

Tror ikke vekter kan ha det...

Hva med syklende/gående avisbud? Tenker kanskje også viltmann eller hva det heter? De som går i skog og hei

Gjest antigartner
Tenker kanskje også viltmann eller hva det heter? De som går i skog og hei

Viltoppsynsmann eller naturoppsynsmann, heter dette.

Til TS: For barnehageansatte er det vel ikke akkurat anbefalt å ha med hund. Tenker på hva som kan skje med hunder og barn i ubevoktede øyeblikk.

Jeg jobber i en privat bedrift (liten), og på jobben min er det alltid med en hund.

Mange selvstendige yrker er fullt forenlige med å ha med hund; fra omreisende håndverker til fotograf. Arbeidssituasjonen har gjerne mer å si enn yrkestittelen.

En gang jeg var på intervju hos et rekrutteringsfirma, gikk det en liten hund og tuslet rundt på kontoret. Dette gjorde meg gira på en jobb hvor jeg også kan ha den muligheten til den lille rakkeren min:)

Traff en dame på tur som jobbet på kontor, og hadde hunden liggende under pulten hver dag.

Selv har jeg arbeidet på lager i nettbutikk(med diverse forskjellige arbeidsoppgaver) og tror jeg fint kunne hatt hund der, dersom jeg hadde turd å spørre, og fått lov.

Har også jobbet på et større kontor, men der var det så mange mennesker rundt meg, at det hadde blitt vanskelig.

Gjest -Maggie-

Jeg tror ikke du nødvendigvis kan ha med hund som vekter, dersom hunden ikke er tjenestehund. Med mindre du jobber mobilt og har en grei sjef.

Jeg tror stort sett det kommer an på sjefen og kollegaer i mange yrker. Er du selvstendig næringsdrivende, for eksempel, kan du jo gjøre mye som du vil... Den eneste jeg kjenner som har med bikkja på jobb jobber vel i et eventfirma, ellers har de fleste hunden hjemme eller i bilen og lufter den i lunsjen.

Annonse

Jeg tror stort sett det kommer an på sjefen og kollegaer i mange yrker.

Tror jeg også.

Jeg er alene på vakt, og kunne for så vitt hatt med hund, men har en kollega som er svært allergisk, så det hadde nok ikke gått (bruker samme kontor).

Går ofte tur forbi en barnehage, der står det skilt "hunder ingen adgang". Går utifra at det også gjelder ansattes hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...