Silli Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 nylig var meg og min kjære på tur til Croatia sammen med vennegjengen hans pluss en venninne av meg. veldig nær der vi var var det en stor partystrand hvor det var fullt av halv nakne damer som sto å dansa og strippa. og det skulle være en stor fest der mens vi var der nede, som selvfølgelig disse single gutte vennene skulle på. kjæresten min planla også å gå dit, da ble jeg litt irritert fordi jeg har et kjempe dårlig selvbilde fra før, å det hjelper ikke at han gåt på sånne steder å kikker på andre. så jeg nektet kjæresten min å gå på den starnda.. vet ikke om det var feil av meg eller ikke men gjort er gjort. vi kranglet en del om dette der nede, men det la seg når vi kom hjem her. , trodde jeg. i dag har jeg gått sammen med venninnen min som jeg har sammen med der nede, å hun sa at de hadde snakket om meg / oss når vi hadde reist, vi reiste før de andre. å de mener altså at jeg ikke er god nok for han fordi at han ikke får lov til nok ! men er det galt av meg å forvente at han ikke glaner etter andre jenter når han har meg ? og det er vell heller ikke galt å forvente at han forsvarer meg når de teite vennene hans snakker styggt om meg bak min rygg ? jeg sa til han det som kameraten hans hadde sagt om meg, å da sa han at han visste det ! jeg som trodde kjærester skulle holde sammen..?
Beast Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg synes det er urimelig å nekte kjæresten å gjøre ting basert på ens eget lave selvbilde, men det er også urettferdig ovenfor deg å si at du ikke er god nok for ham, og det gjør neppe saken særlig bedre. Det beste rådet jeg kan gi deg er å heve deg over dem og istedet fokusere på å jobbe opp selvtilliten og selvbildet ditt. Jeg skjønner at du blir lei deg og frustrert når han vet om disse tingene, men det er godt mulig at ikke har sagt noe fordi han ikke ønsket å såre deg, og fordi han kanskje er litt enig i at det ikke er riktig av deg å nekte ham å gjøre ting. Det eneste du vil oppnå ved å sette et slikt stramt bånd på ham er enten å kvele ham og bryte ham ned, eller å drive ham så til vanvidd at han til slutt går lei alle "reglene" dine og dumper deg. Hvis det er snakk om at han har lyst til å gjøre ting som får deg til å føle deg usikker, så kan du jo foreslå at du blir med, eller at du finner på noe vel så moro med dine venner mens han ikke er der. Sistnevnte er kanskje det beste, ettersom det å kunne være et selvstendig menneske med et eget liv også utenfor forholdet blir veldig viktig når forholdet har gått inn i "det hverdagslige". Det vil gi dere begge nye impulser og masse nytt å prate om, og ikke minst gi dere begge et pusterom fra hverandre nå og da.
Gjest missLady Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 For det første, at han viste det betyr ikke at han ikke holder sammen med deg eller ei.. Over til festen, ja jeg synes kanskje det var litt dårlig gjort av deg å ikke la han dra på den festen.. Først skulle du iallefall spurt han hvorfor han ville dra på festen, om det var for jente eller for å henge med kompisene sine.. Og i forhold synes jeg det aller viktigste er å stole på hverandre. Skjønne godt at det ikke er kult om han skal glane på andre jenter om du har dårlig selvtillitt, men tro meg, klane kan han overalt! Jenter er overalt! Nå kom det ikke helt fram hvilken type fest dette var da.. Var det en strippeplass? Eller var det et par fullejenter som plutselig tok av seg toppen? Om dere gikk forbi en kveld og ei jente tok av seg toppen blir dette noe annet om det er en strippeplass.. Strippeplasser kan jeg skjønne godt at du ikke ville at han skulle dra på! Men synes aldri det er rett i et forhold til å forby partneren sin ting da, du kan si din mening, så får han avgjøre hva han vil.. Men man kan ikke kontrollere de..
Silli Skrevet 26. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2008 For det første, at han viste det betyr ikke at han ikke holder sammen med deg eller ei.. Over til festen, ja jeg synes kanskje det var litt dårlig gjort av deg å ikke la han dra på den festen.. Først skulle du iallefall spurt han hvorfor han ville dra på festen, om det var for jente eller for å henge med kompisene sine.. Og i forhold synes jeg det aller viktigste er å stole på hverandre. Skjønne godt at det ikke er kult om han skal glane på andre jenter om du har dårlig selvtillitt, men tro meg, klane kan han overalt! Jenter er overalt! Nå kom det ikke helt fram hvilken type fest dette var da.. Var det en strippeplass? Eller var det et par fullejenter som plutselig tok av seg toppen? Om dere gikk forbi en kveld og ei jente tok av seg toppen blir dette noe annet om det er en strippeplass.. Strippeplasser kan jeg skjønne godt at du ikke ville at han skulle dra på! Men synes aldri det er rett i et forhold til å forby partneren sin ting da, du kan si din mening, så får han avgjøre hva han vil.. Men man kan ikke kontrollere de.. det var mer en strippeplass, ei strand hvor mange jenter danser halvnakne på strippestenger, jeg syns det blir feil, å jeg ville respektert om han sa han ikke ville jeg skulle gå på en sånn plass, så hvorfor blir det feil av meg å be han respektere meg, å mine ønsker + viss han ville henge me vennene sine kunne dem vell funnet på noe annet enn å gå akkurat der jeg ba han ikke gå..
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 viss han ville henge me vennene sine kunne dem vell funnet på noe annet enn å gå akkurat der jeg ba han ikke gå.. Så ikke bare skal han følge dine regler, kompisene hans skal det også?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Man kan ikke nekte kjæresten å gjøre noe, du eier ham ikke. Du kan godt si at du ikke vil like at han gjør det, så får du se om han respekterer dette. Gjør han ikke det, så er det vel bare å gå og finne seg en ny kjæreste som viser deg respekt. Må jo si at jeg selv ville ha reagert om typen min hadde gått på en slik fest, men jeg ville nok ha gjort det andeledes enn deg. Tatt på meg strippe klær, for å strippe selv også. Regner med at det var fritt frem for alle. Da ville nok kanskje kjæresten din ha reagert anderledes
Gjest Tigress Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Eg trur vel det er litt urealistisk at alle dei andre skal endre si meining berre fordi du ikkje likar halvnakne damer. Du kan ikkje vente at han skal gjere som du seier, og du kan heller ikkje vente at han er samd med deg.
Silli Skrevet 26. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2008 Ja det var kanskje feil av meg å si jeg ikke ville han skulle gå der. men gjort er gjort å jeg kan ikke gjør noe fram eller tilbake. Men syns det er litt rart for meg og min kjæreste er over denne diskusjonen nå, å jeg har sagt til han at det var dumt av meg, men at vennene han(som gikk der likevell) må rive opp i det en gang til syns jeg blir dumt. jeg nektet ikke noen av dem å gå der, så de har ingenting de skulle sagt.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg har vært sammen med samme mann i ti år og jeg ville heller ikke vært fornøyd om mannen min hadde villet dra dit. Jeg hadde kanskje løst det på en annen måte enn deg, fordi jeg ville ikke nektet han å dra, men jeg ville forklart han at jeg ikke likte det, at jeg selv ikke ville vært med, og hvorfor jeg ikke likte det. Jeg ville deretter ventet på at han som min kjære skulle tatt hensyn til mine følelser siden han vil meg alt godt, og forventet at han hadde valgt bort denne festen til fordel for meg og heller ha en koselig kveld alene med han uten vennene. Nå ville ikke vi dratt på en slik ferie heller. Hadde jeg vært like ung som jeg tror du er, ville jeg nok ikke hatt nok erfaring til å klare å gjøre det på den måten jeg nå ville gjort det på. og mannen min ville hatt det på samme måte han også. Om en jeg vurderte som livspartner hadde hatt så lite respekt for mine følelser at han allikevel dro på en slik tilstelning ville ikke blitt vurdert lenger. Det sier jeg fordi jeg vil ha en partner som ønsker meg alt godt, og ditto. Jeg ville aldri gjort noe som hadde føltes vanskelig for han.. Det handler om å gi og ta i et forhold. Vil man ha et lykkelig forhold tar man vare på det man har.
Fortunatus Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Når venner ikke får henge med andre venner fordi kjærestene deres ikke vil det, så synes jeg ikke det er merkelig at de ikke syns kjæresten fortjener vennen deres. Det er vel ingen vennegjenger som liker at noen venner ikke kan være med på arrangement hvis de ikke synes at det er noe særlig stor grunn for at vennen ikke skulle være med. Men du får prøve å vise dem på andre måter at du fortjener å være sammen med ham; ikke at det skal ha så veldig mye å si hva vennene hans synes. Men tror de fleste ønsker at vennene deres oppfører seg nogenlunde det samme som da de var single.
Silli Skrevet 26. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2008 Jeg har vært sammen med samme mann i ti år og jeg ville heller ikke vært fornøyd om mannen min hadde villet dra dit. Jeg hadde kanskje løst det på en annen måte enn deg, fordi jeg ville ikke nektet han å dra, men jeg ville forklart han at jeg ikke likte det, at jeg selv ikke ville vært med, og hvorfor jeg ikke likte det. Jeg ville deretter ventet på at han som min kjære skulle tatt hensyn til mine følelser siden han vil meg alt godt, og forventet at han hadde valgt bort denne festen til fordel for meg og heller ha en koselig kveld alene med han uten vennene. Nå ville ikke vi dratt på en slik ferie heller. Hadde jeg vært like ung som jeg tror du er, ville jeg nok ikke hatt nok erfaring til å klare å gjøre det på den måten jeg nå ville gjort det på. og mannen min ville hatt det på samme måte han også. Om en jeg vurderte som livspartner hadde hatt så lite respekt for mine følelser at han allikevel dro på en slik tilstelning ville ikke blitt vurdert lenger. Det sier jeg fordi jeg vil ha en partner som ønsker meg alt godt, og ditto. Jeg ville aldri gjort noe som hadde føltes vanskelig for han.. Det handler om å gi og ta i et forhold. Vil man ha et lykkelig forhold tar man vare på det man har. ja, jeg er ung, å kall meg gjerne dum, men jeg prøvde å forklare han hvordan jeg følte det, men jeg nådde ikke inn til han , derfor ble det som det ble. jeg søkte etter forståelse, men fikk det ikke, da, i mon fortvilte stund, ble dette min eneste løsning, selv om den var dum dette var vår første ferie sammen, å nå sier til og me han at han ikke ville reist på turen om han visste hvordan vennene hans skulle bli. kanskje han forstår meg bedre i ettertid, men datidens nåtid var jeg bare dum som ikke ville la han gå..
Gjest Caya Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Jeg tror jeg rett og slett hadde blitt med. Det var vel ikke bare å se på damer som stripper man kunne gjøre der? Hvis det derimot var meningen med å dra dit så skjønner jeg at du reagerer. Hvis det derimot var en stor fest hvor det tilfeldigvis var noen damer som strippet blir det noe annet synes jeg. Jeg er enig at man ikke skal nekte kjæresten for mye, men å dra å se på damer som stripper synes jeg er litt i overkant av hva man bare skal godta.
Gjest Gjest_champ5_* Skrevet 27. august 2008 #13 Skrevet 27. august 2008 Hei Her er noen tips til dere basert på lang erfaring i kjærligheten: La gutten din gjøre som han ønsker innenfor samstemte grenser. I situasjonen fra festen i Croatia synes jeg det var urimelig å nekte han. Jeg mener grenser i et forhold bør gi rom for slikt! Men hver ens grenser! Tydelig at dere har et ulikt syn på denne grensen. Bøy deg for det. Lykkelig og langvarig kjærlighet baserer seg mye på å gi god frihet til hverandre. "Å føle seg eiet" er ingen god følelse. Og da taler jeg for oss gutter. Innerst inne vet han at det er du som gjelder, ikke de toppløse damene. Ta en prat med han, og fortell at du angrer om du greier å være enig i det jeg sier om frihet i et forhold. Det vil styrke forholdet deres. Så bli enig om grenser, og for all del vær i en åpen dialog og lytt på han.
Silli Skrevet 27. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2008 Hei Her er noen tips til dere basert på lang erfaring i kjærligheten: La gutten din gjøre som han ønsker innenfor samstemte grenser. I situasjonen fra festen i Croatia synes jeg det var urimelig å nekte han. Jeg mener grenser i et forhold bør gi rom for slikt! Men hver ens grenser! Tydelig at dere har et ulikt syn på denne grensen. Bøy deg for det. Lykkelig og langvarig kjærlighet baserer seg mye på å gi god frihet til hverandre. "Å føle seg eiet" er ingen god følelse. Og da taler jeg for oss gutter. Innerst inne vet han at det er du som gjelder, ikke de toppløse damene. Ta en prat med han, og fortell at du angrer om du greier å være enig i det jeg sier om frihet i et forhold. Det vil styrke forholdet deres. Så bli enig om grenser, og for all del vær i en åpen dialog og lytt på han. tusen takk for et kjempe fint svar ! det var dette jeg trengte å høre jeg vet jeg var urimelig, å kan godt unskylde meg til han for det ! endelig et bra svar
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #15 Skrevet 27. august 2008 Skjønner godt at du ikke likte at han skulle gå på en strippeplass. Når dere er på ferie sammen bør han bruke tid sammen med deg, og ikke gå på en fest hvor du åpenbart ikke ville trives med å være med. Det at du har dårlig selvbilde har egentlig ikke noe med saken her. Han burde ikke gjøre sånt uansett. Det passer seg bare ikke at han går på strippeplass med kamerater når han er på ferie med deg. Du ville vel sikkert ikke dratt på Chippendales show med venninnene dine, og latt kjæresten være alene igjen på hotellet? Det er snakk om å vise respekt og hensyn overfor sin partner, noe kjæresten din burde skjønne helt av seg selv. Drit i vennene hans, sier nå jeg.
Gjest Gjest_champ5_* Skrevet 28. august 2008 #16 Skrevet 28. august 2008 Takk Silli Gir en liten kommentar til siste innlegg. Jeg har vært på flere partysteder i middelhavet og kjenner til de event'ene der her er snakk om. Intensjonen for de fleste som drar på et slikt event er ikke å se de toppløse damene som danser, men å dra på en strand for å feste med venner samt en drøss andre mennesker. De toppløse damene er bare partytriggere på scene. Personlig hadde jeg latt min kvinne gått på en slik fest om hun ønsker det, og hadde jeg ikke hatt en kamerat der nede som jeg kunne funnet på noe med, hadde jeg blitt med selv. Meningen er da ikke å sitte igjen alene. Litt frihet og rom til forskjellige veier en kveld på vennetur med kjæresten gjør bare godt. Lykke til med kjæresten din Silli. Følg med hvordan han reagerer på at du angrer deg. Det er ikke meningen at han skal føle seier og føle at han kan sette grenser ut av det hinnsidige.
LoppeLise Skrevet 28. august 2008 #17 Skrevet 28. august 2008 (endret) Man må ikke glemme at man har et eget liv, selv om man har ett sammen! Det er viktig å få tid til seg og sine. Og man må kunne snakke sammen og være ærlige mot hverandre! Da tror jeg man når langt! Det er jo deg han har valgt! Og jeg vil jo tro at han liker deg best når du er blid, fornøyd og har troa på deg selv. Ikke trist, lei og dårlig selvtillit. Så rett deg opp og vær stolt av deg selv og den flotte gutten du har!! Og gutter er gutter. Har ikke kommet særlig godt overens med kompisene til min kjære jeg heller. Jeg var heller aldri god nok, men det var i deres øyne!! Vi er sammen fortsatt vi, 12 år etter Endret 28. august 2008 av LoppeLise
Gjest Gjest_June_* Skrevet 28. august 2008 #18 Skrevet 28. august 2008 Takk Silli Gir en liten kommentar til siste innlegg. Jeg har vært på flere partysteder i middelhavet og kjenner til de event'ene der her er snakk om. Intensjonen for de fleste som drar på et slikt event er ikke å se de toppløse damene som danser, men å dra på en strand for å feste med venner samt en drøss andre mennesker. De toppløse damene er bare partytriggere på scene. Personlig hadde jeg latt min kvinne gått på en slik fest om hun ønsker det, og hadde jeg ikke hatt en kamerat der nede som jeg kunne funnet på noe med, hadde jeg blitt med selv. Meningen er da ikke å sitte igjen alene. Litt frihet og rom til forskjellige veier en kveld på vennetur med kjæresten gjør bare godt. Lykke til med kjæresten din Silli. Følg med hvordan han reagerer på at du angrer deg. Det er ikke meningen at han skal føle seier og føle at han kan sette grenser ut av det hinnsidige. her er det bare rene fakta. hvis det er papaya i kroatia er det et gedigent party område som æ verdens kjent. ikk strippeplass (: been there utrolig festplass lykke til med kjæresten din silli.
Silli Skrevet 29. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 29. august 2008 her er det bare rene fakta. hvis det er papaya i kroatia er det et gedigent party område som æ verdens kjent. ikk strippeplass (: been there utrolig festplass lykke til med kjæresten din silli. nei, er ikke papaya jeg snakker om.
pieceandlove Skrevet 29. august 2008 #20 Skrevet 29. august 2008 Jeg forstår deg veldig godt jeg. Det var dårlig gjort av kjæresten din å ikke ta hensyn til dine følelser, og det var dårlig gjort av de andre å si et du ikke var god nok for ham. Om han ikke begynner å ta mere hensyn til dine følelser i fremtiden, ville jeg ha vurdert hele forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå