Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjørte min katt til Standal i forrige uke og hentet ham i går. De har garantert ikke gjort noe galt under oppholdet, men for en utekatt å bli plassert i transportbur, kjørt i bil i ca. 7 mil for deretter måtte tilbringe en uke på ca. en kvadratmeter oppleves nok som et helvete! På vei hjem kastet han opp, bæsjet og tisset i buret og det gjør ikke en voksen, frisk katt! Vel sluppet ut av buret hjemme sjanglet han og virket fullstendig desorientert og det har vart nå i nesten 24 timer. Han virker rett og slett veldig syk p.g.a. transporten. (Ja, jeg har konsultert veterinær...).

Hvis noen lurer på hvorfor min katt går ute (Vil naturligvis sørge for tilsyn hver dag!) når jeg er på ferie, så er det fordi det beste og dyreste som kan tilbys kjæledyr ikke er det beste for min katt. En tur til tar sannsynligvis livet av ham! Jeg vil faktisk heller se ham overkjørt enn så syk som han var da vi løftet buret ut av bilen i går...

Ikke noe galt om Standal altså, men å frakte nærmest ville dyr dit er dyremishandling! Jeg skammer meg når jeg ser hvilke følger det fikk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget er da altså å si noe om at det vi mennesker oppfatter som bra ikke nødvendigvis er det for dyr...

Skrevet

Enig med deg, Leo!

Jeg innrømmer gjerne at katten vår var hjemme når vi reiste på ferie.

Min søster var innom hver dag, matet og koste litt med henne. Tror ikke pusen vår tok noe skade av det. Hun bodde i buret sitt under verandaen og hadde det tørt og godt. Friskt vann og mat fikk hun hver dag.

Skrevet

Helt enig med dere i dette. OM man har mulighet for at noen ser til katten hver dag syns jeg dette er den beste løsningen for katten.

Katten vår har neboen som velvillig kattepasser når vi er borte, skulle det være bare en helg setter de ut mat til han, er det lenger slipper de han ut og inn også. Katten oppfører seg som om vi ikke har vært borte når vi kommer hjem.

Det aller beste for alle dyr er vel å være i kjente omgivelser, selv om dette er vasneklig å gjennomføre i mange tilfeller da.

Mine foreldre har en omplasseringskatt, og de har han på pensjonat når de er lenge borte. Han er vant til å kjøre bil da, og på pensjonatet får de være ute :D

Men selv for han er det beste å være hjemme ja. De har katteluke som han går ut og inn gjennom, og dermed klarer han seg selv en stund. Det skal sies at dette er en veldig lite krevende katt da, han sover heeeeeele dagen og er ute heeeeele natten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...