Gjest Gjerrig Skrevet 26. august 2008 #1 Del Skrevet 26. august 2008 Vi har et gammelt bad som sårt trenger oppgraderigng hvis. Vi ønsker ikke å bruke noe stort beløp på badet, og design og interiør er ikke veldig viktig for oss i dette tilfellet. Badet har et gammelt badekar som skal ut og gamle gulvfliser vi helst vil bli kvitt. Veggene er ikke flislagt. Jeg hadde sett for meg å sette inn dusjkabinett og muligens legge gulvbelegg (vinyl?) og plater for våtrom eller maling på veggene. Servanten bør også byttes ut. Der dette en løsning som kan funke og som blir billig? Eller er det mulig å gjøre det enda enklere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 26. august 2008 #2 Del Skrevet 26. august 2008 Alt kommer an på hvordan det ser ut under, og det er jo ofte vanskelig å vite før dere river det opp. Det er det "usynlige" som koster.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #3 Del Skrevet 26. august 2008 Hei, Er litt i samme situasjon selv, men jeg har fukt på mitt gamle bad, så det viser seg at det blir kjempedyrt uansett. Gulvet må pigges opp, sluket må byttes, membran må legges på gulv og tak. Det er dette som koster over 100 000 og må gjøres uansett. Så når varmekabler og pene fliser kun koster noe ekstra, men gjør så ufattelig mye med badet, så fant jeg ut at jeg like gjerne bare kunne gjøre det skikkelig med en gang. -Om du er i samme situasjon, ville jeg virkelig vurdert å bare gjøre det ordentlig først som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #4 Del Skrevet 6. januar 2009 Bruk de ferdig-veggene til bad som ser ut som fliser. Alt i ett. Ser flott ut og er vannsikkert etter foreskriftene. Selv når vi brukte snekker på jobben, ble det billig og bra. Vi pusset opp to bad og beholdt gulvene, brukte de ferdig-platene på veggene og malte paneler av høy kvalitet i taket. Med fine ferdigmalte lister ble resultatet veldig pent, og arb.mengden vår var begrenset (bra for ekteskapet) Byggmakkers egne baderomsmøbler er billige og stilige, ellers er jo IKEA et alternativ. Mye å spare på å beholde de samme rørlegger- og elektrikerpunktene som de er hvis mulig. Håper tipset var nyttig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #5 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei, Gulvet må pigges opp, sluket må byttes, membran må legges på gulv og tak. Det er dette som koster over 100 000 og må gjøres uansett. At dette kommer til å koste over 100 000 skal du ikke ta for god fisk. Å pigge opp gulvet betyr å brekke det opp. Leier du en dertil egnet maskin (tror det er en som heter Hilti) er jobben gjort på noen timer. Membran på vegger og gulv trenger du ikke hvis du velger baderomsplater på vegg og belegg på gulv. Osv Jeg ville hentet inn anbud på hver enkelt ting som skal gjøres fra ulike fagfolk, og tenke gjennom hva som høres fornuftig ut i forhold til hvor stor jobben faktisk er. Pigge opp gulv: en dags jobb + leie av maskin Støp av nytt gulv: har hørt 1000 kr pr m2 Varmekabler: Sammelign med Megapris sine priser. Du kommer nok ikke så lavt, men det er et utgangspunkt. Alt i alt vil jeg egentlig fram til at hvis du ber om et "pakketilbud" på badet stikker firmaet omtrent fingern i lufta og finner på et (overdrevent høyt) tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole27 Skrevet 8. januar 2009 #6 Del Skrevet 8. januar 2009 Bruk de ferdig-veggene til bad som ser ut som fliser. Alt i ett. Ser flott ut og er vannsikkert etter foreskriftene. Selv når vi brukte snekker på jobben, ble det billig og bra. Vi pusset opp to bad og beholdt gulvene, brukte de ferdig-platene på veggene og malte paneler av høy kvalitet i taket. Med fine ferdigmalte lister ble resultatet veldig pent, og arb.mengden vår var begrenset (bra for ekteskapet) Byggmakkers egne baderomsmøbler er billige og stilige, ellers er jo IKEA et alternativ. Mye å spare på å beholde de samme rørlegger- og elektrikerpunktene som de er hvis mulig. Håper tipset var nyttig Hvor lang tid brukte de på ett bad slikt bad da? tenker på å gjøre det samme selv men orker ikke være 2 mnd uten bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 9. januar 2009 #7 Del Skrevet 9. januar 2009 Eller legge nye fliser oppå de gamle. Hvis badet uansett behøver full oppussing om noen år, kan det jo bli billigere med nye fliser. Vinylbelegg på badegulv er sviiindyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #8 Del Skrevet 9. januar 2009 Hva mener du med svindyrt? Jeg vurderer å legge belegg på mitt gulv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vlaj Skrevet 9. januar 2009 #9 Del Skrevet 9. januar 2009 jeg ringte for å få ca anbud hos en av Kobbs fordelsbedrifter. jeg tror ikke de gav noe særlig rabatt. jeg forklarte iallefall at gulvet har noe fukt, og at rørene må byttes fra dusj og bort til sluk. han sa da at jobben med å hakke opp betonggulvet, legge nye rør + legge sement oppå igjen ville komme på 20 000 kr. så kommer jo varme/membran selvfølgelig i tillegg, men jeg synes jo 100 000 hørtes helt vilt ut?? det er jo hva jeg har regnet for HELE badet med rimelige sluttløsninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #10 Del Skrevet 9. januar 2009 jeg ringte for å få ca anbud hos en av Kobbs fordelsbedrifter. jeg tror ikke de gav noe særlig rabatt. jeg forklarte iallefall at gulvet har noe fukt, og at rørene må byttes fra dusj og bort til sluk. han sa da at jobben med å hakke opp betonggulvet, legge nye rør + legge sement oppå igjen ville komme på 20 000 kr. så kommer jo varme/membran selvfølgelig i tillegg, men jeg synes jo 100 000 hørtes helt vilt ut?? det er jo hva jeg har regnet for HELE badet med rimelige sluttløsninger.... Det sier seg selv at 80' er helt horribelt kun for membran og varmekabler! Ring en elektriker om varmekablene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #11 Del Skrevet 9. januar 2009 Hva mener du med svindyrt? Jeg vurderer å legge belegg på mitt gulv..... Våtromsvinyl koster mellom 200-250 kr kvm. Ikke dyrt i forhold til andre løsninger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjellvis Skrevet 14. oktober 2009 #12 Del Skrevet 14. oktober 2009 At dette kommer til å koste over 100 000 skal du ikke ta for god fisk. Å pigge opp gulvet betyr å brekke det opp. Leier du en dertil egnet maskin (tror det er en som heter Hilti) er jobben gjort på noen timer. Membran på vegger og gulv trenger du ikke hvis du velger baderomsplater på vegg og belegg på gulv. Osv Jeg ville hentet inn anbud på hver enkelt ting som skal gjøres fra ulike fagfolk, og tenke gjennom hva som høres fornuftig ut i forhold til hvor stor jobben faktisk er. Pigge opp gulv: en dags jobb + leie av maskin Støp av nytt gulv: har hørt 1000 kr pr m2 Varmekabler: Sammelign med Megapris sine priser. Du kommer nok ikke så lavt, men det er et utgangspunkt. Alt i alt vil jeg egentlig fram til at hvis du ber om et "pakketilbud" på badet stikker firmaet omtrent fingern i lufta og finner på et (overdrevent høyt) tall. Pigging av gulv tar ikke mer enn 3 timer for et 6 m2 bad. Du kan leie på Coop Bygg 17kg murbrekker for timepris eller døgnpris. Husk å ta med 2 forskjellige pigger/meisler. En som ser ut som en spiker for å få hull på betongen, så pigger du med en flatmeisel ca. 5 cm fra hullet (som blir større og større). Husk støvmaske! Sement koster 70kr pr 25 kilos pakke. Denne skal blandes med *3 sand og gir deg ca 80 liter. Finn m2 for overflate og gang dette med 0,05. Da får du kubikk (1000 ltr) for 5 cm tykk betong. Membran koster 1500 for 15 liter. Varmekabler får du for en 1.000 lapp for 900 KW som dekker ca 6-7 m2. Fliser er nesten det som koster minst her. Dersom du går får vinyl skal du ha tykkere betong, tror det er 8 cm. Dersom du ønsker å ha litt innsikt i hvordan man gjør ting selv sjekk ordne.no PS! Ferdig vegger til bad koster mye mer enn fliser dersom du skal ha annen farge enn hvit (rød koster ca. 1800 pr plate for 60 cm bredde) + lister osv osv. I tillegg er det vanskelig å legge for en amatør da man ikke kan "jukse" inn evt. sjevheter underveis. Lykke til Hilsen Kjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå