Fjellrypa Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Jeg har fått dette styret på PCen min. Har søkt litt, og funnet ut at det er det som kalles et rogue anti-malware. Noe herk er det i alle fall, og Norton tar det ikke. Hva gjør jeg? Må jeg kjøpe et eller annet program, og i så fall hva? Takk!
Villa2000 Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Hei der. Jeg renset nettopp en pc for dette og brukte da malwarebytes sitt program. Kan ikke love noe men det skader ikke å prøve.
Gjest Ulva35 Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Hadde noe slikt også, og samme hva vi gjorde så ble vi ikke kvitt det. Det kom igjen og igjen. Helt til mannen min fant ut at det la seg inn i oppstarten. Det han gjorde var å fjerne det fra et oppstartprogram vi har. Det heter Quick StartUp program. Der kan du fjerne det, men om du ikke har mer peiling enn meg, så er det vanskelig å vite hva du skal fjerne. Om du har en kjenning som har datakunnskap, så be h*n hjelpe deg, slik at du får fjernet det som skal fjernes. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Gå inn på http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 og post loggene i forumet til diskusjon.no så får vi fikset det
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hadde noe slikt også, og samme hva vi gjorde så ble vi ikke kvitt det. Det kom igjen og igjen. Helt til mannen min fant ut at det la seg inn i oppstarten. Det han gjorde var å fjerne det fra et oppstartprogram vi har. Det heter Quick StartUp program. Der kan du fjerne det, men om du ikke har mer peiling enn meg, så er det vanskelig å vite hva du skal fjerne. Om du har en kjenning som har datakunnskap, så be h*n hjelpe deg, slik at du får fjernet det som skal fjernes. Lykke til. Hvis du er heldig, kan det hende at det ser ut til at viruset er fjernet. Men ved å fjerne det fra oppstarten, vil viruset fortsatt ligge på maskinen din...
Gjest Ulva35 Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Hvis du er heldig, kan det hende at det ser ut til at viruset er fjernet. Men ved å fjerne det fra oppstarten, vil viruset fortsatt ligge på maskinen din... Vi har jo såklart fjernet det overalt
Fjellrypa Skrevet 3. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2008 Nå har jeg kjørt HitmanPro og Spyware Doctor, og de sier begge at PCen nå skal være ok. Jeg har ingen konkrete problemer, men synes at alt går utrolig tregt. Kan jeg være sikker på at alt faktisk er borte?
Fjellrypa Skrevet 3. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2008 Gå inn på http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 og post loggene i forumet til diskusjon.no så får vi fikset det Hvilke logger?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Hvilke logger? Når du er inne på den siden, kan du trykke på "Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor" du vil da få opp en veiledning (først Ccleaner, deretter Malwarebytes, så Combofix og til slutt HijackThis Combofix og HijackThis lager logger (beskrevet i guiden). Disse loggene kopierer du, og limer inn i forumet (du kan godt poste loggene her i denne tråden, men da kan jeg ikke garantere at du får hjelp på dagen)
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Forresten: Malwarebytes lager forresten også en logg. Den skal også postes
Gjest Niffi Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Heia. Jeg fikk også denne dritten for noen dager siden. Prøvde mange forskjellige antivirusprogramer. Felles var at de og hele maskinen låste seg helt så jeg måtte skru av og på dataen. Det som skjer da er at viruset får enda bedre forfeste. Den som tok viruset hos meg var malwarebytes link Siden det tok så lang tid har jeg desverre fått skader på dataen. Jeg får ikke tilgang til kontrollpanelet eller noen av funksjonene der.. Noen som har noen tipsuten at jeg må betale for tjenester eller måtte ty til den forhatte harddisk restore.. ?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #12 Skrevet 14. april 2009 Heia. Jeg fikk også denne dritten for noen dager siden. Prøvde mange forskjellige antivirusprogramer. Felles var at de og hele maskinen låste seg helt så jeg måtte skru av og på dataen. Det som skjer da er at viruset får enda bedre forfeste. Den som tok viruset hos meg var malwarebytes link Siden det tok så lang tid har jeg desverre fått skader på dataen. Jeg får ikke tilgang til kontrollpanelet eller noen av funksjonene der.. Noen som har noen tipsuten at jeg må betale for tjenester eller måtte ty til den forhatte harddisk restore.. ? Jeg slet med virus på jobben og ringte derfor mitt regnskapskontor, de hadde et gratis antivirus som rensket datan min, de logget seg på min pc og fikset alt for meg. Rart at det går an å logge seg på min pc også satt de 50 mil lenger sør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå