SuperNova Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hva gjør dere når det er planleggingsdag i barnehagen? Jeg har ikke vært med på det før, og jeg har ny jobb så jeg har ikke funnet ut hvordan de ordner det der jeg jobber. Ei venninne sier at der hun jobber, kan de bruke "sykt barn"-fri. Jeg synes det høres litt rart ut, men er dette vanlig? Tenkte bare jeg skulle høre hva som er vanlig før jeg hører med sjefen. Litt kjipt å bruke feriedager på dette, men hvis det ikke er noen annen utvei må jeg jo det.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hva gjør dere når det er planleggingsdag i barnehagen? Jeg har ikke vært med på det før, og jeg har ny jobb så jeg har ikke funnet ut hvordan de ordner det der jeg jobber. Ei venninne sier at der hun jobber, kan de bruke "sykt barn"-fri. Jeg synes det høres litt rart ut, men er dette vanlig? Tenkte bare jeg skulle høre hva som er vanlig før jeg hører med sjefen. Litt kjipt å bruke feriedager på dette, men hvis det ikke er noen annen utvei må jeg jo det. Nei, skal ikke bruke sykedager på dette. Bare spør om du kan få perm uten lønn, ogf se hva sjefen sier. Kanskje sier sjefen at du må ta feriedag.
LvonB Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 De fleste arbeidsplasser gi fri uten lønn i form av ulønnet velverdspermisjon. Der en ikke får ulønnet velferdspermisjon, må en ta ut f.eks. avspasering eller feriedager, bytte på annen hver gang der det er to foreldre, få andre til å passe osv. Å bruke egenmelding/"sykt barn" er misbruk av systemet, og du kan faktisk få problemer med arbeidsgiveren.
Tusenfryd Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Feriedager eller permisjon uten lønn eller avspasering er det som gjelder. Hjemme med sykt barn er IKKE planleggingsdager - (dessuten kan du kjapt gå på en smell der, de få dagene det er, kommer du til å trenger når ungen får røde hunder, vannkopper og fire feberdager på tre mndr...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå