Gjest Gjest_rådvill_* Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 om en måneds tid skal jeg få besøk av en jeg traff på ferie.det er hans første gang i norge og han skal være her en uke. han skal bo hos meg og siden vi ikke kjenner hverandre så veldig godt er jeg redd det raskt kan bli litt pinlig. derfor trenger jeg sårt litt ideer til ting jeg kan finne på med han her i oslo. vi er begge 21 og tror ikke han er særlig interessert i museer og denslags. men må jo vise han litt av oslo, noen tips til hva som er verdt å vises fram? er virkelig tom for ideer nå! og kanskje noen ting han kan finne på på egen hånd mens jeg er på skole.. blir veldig takknemlig for tips!
Tropehus Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 om en måneds tid skal jeg få besøk av en jeg traff på ferie.det er hans første gang i norge og han skal være her en uke. han skal bo hos meg og siden vi ikke kjenner hverandre så veldig godt er jeg redd det raskt kan bli litt pinlig. derfor trenger jeg sårt litt ideer til ting jeg kan finne på med han her i oslo. vi er begge 21 og tror ikke han er særlig interessert i museer og denslags. men må jo vise han litt av oslo, noen tips til hva som er verdt å vises fram? er virkelig tom for ideer nå! og kanskje noen ting han kan finne på på egen hånd mens jeg er på skole.. blir veldig takknemlig for tips! Oi, dette er utfordrende! Jeg ville nok prøvd å vise han litt av de forskjellige delene av Oslo: 1. Rådhuset m/rådhusplassen og nærheten til sjøen gjerne kombinert med en kjapp titt innom Nobels Fredssenter. Selv om dere ikke er veldig interessert i museer er det mange utlendinger som synes dette er litt "stort". Kombiner gjerne med lunsj på Pascal eller Aker brygge. 2. Rusle opp og ned Grünerløkka og trekk til dere atmosfæren, hvis han er interessert i shopping så kan dere titte litt i vinduer/evt det dere kommer over noe, ta en øl og prat litt. 3. Ta han med opp i Holmenkollen for å se på utsikten. Ta t-banen så tar det lang tid og dersom dere ikke har så mye å snakke om kan dere se på naturen. 4. Ta en tur til Vigelandsparken - Vigeland er ganske kjent utenfor Norges grenser og mange utlendinger synes de nakne menneskene er fascinerende. Dette kan kombineres med Frognerbadet - de er vel fremdeles åpne i september. Er det pent vær, drikk øl eller ha piknik i parken. 5.Dere kan jo ta en sighseeing på Bygdøy f.eks på bysykler - evt. ta en kjapp tur innom vikingskipene eller Kontiki/Fram museet. Det var noen tips. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Kan du ikke bare be han se igjennom en liste med norske attraksjoner og spørre ham hvilke av de tingene han vil se?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå