Gå til innhold

Pinlig problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er flere innlegg her inne på forumet om biomødre og andrekoner og nyfamilier.

Jeg har et litt pinlig problem, som forsåvidt er til å leve med, men lurer på om andre har samme problemet?

Jeg har også en biomor å forholde meg til. Hun er 15 år eldre enn meg og har voksne barn i tillegg til de to tenåringsbarna hun har med min mann. Det var slutt mellom henne og min mann lenge før jeg kom inn i bildet. Likevel reagerte hun svært negativt på meg da jeg ble presentert for henne og barna, og jeg ble nok litt skremt i starten. Barna har alltid vært gode mot meg, og vi har det fint sammen (annenhver uke). De er også snille mot sine nye småsøsken.

Problemet er meg: jeg får helt hjertebank og blir skjelven når biomor er i anmarsj. Jeg blir fryktelig nervøs. Hele hennes person og figur blåses opp til dinosaurus-dimensjoner. Jeg unngår alle situasjoner hvor jeg kan risikere å støte på henne. Jeg tar ikke telefonen hvis jeg ser at det er hun som ringer.

Jeg har tilogmed drømt om henne flere ganger, at hun jager meg og truer med å drepe barna mine. I disse drømmene står stebarna mine og skriker av skrekk. Jeg vet det høres utrolig ut og burde kanskje gå til psykolog....?

For ordens skyld: jeg er vel fungerende, glad og ved god helse, høyt utdannet, bra jobb, venner og familie, ingen psykiske problemer ellers.... Jeg er utadvendt og sterk. Bare ikke når biomor er i anmarsj!

Er det noen som har det likedan?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...