Gjest 3456 Skrevet 25. august 2008 #1 Del Skrevet 25. august 2008 Har noen her erfaring med Lhasa Apso-hunder? Ser ut som en veldig fin rase Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser at rasen er skeptiske mot fremmede mennesker. Betyr det at det vil ta lang tid å bli venner med hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sera_* Skrevet 5. september 2008 #2 Del Skrevet 5. september 2008 Har noen her erfaring med Lhasa Apso-hunder? Ser ut som en veldig fin rase Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser at rasen er skeptiske mot fremmede mennesker. Betyr det at det vil ta lang tid å bli venner med hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tara_* Skrevet 9. september 2008 #3 Del Skrevet 9. september 2008 Har noen her erfaring med Lhasa Apso-hunder? Ser ut som en veldig fin rase Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser at rasen er skeptiske mot fremmede mennesker. Betyr det at det vil ta lang tid å bli venner med hunden? Hei... Jeg har selv en Lhasa apso tispe på 3 år. Synes dette er en helt fantastisk hunderase. Veldig rolig, kosete, morsom og lojal. Litt pelsstell er det jo, men den kan jo også klippes. Min hund er faktisk den av Lhasaene jeg kjenner som er mest skeptiske overfor fremmede (vet av i alt 6 lhasa apso). Men dette er i grunnen ikke noe problem. Hun kan knurre og bjeffe noe til fremmede som kommer på døren, men dette gir seg ofte etter en liten stund. Og har hunden først innsett at den fremmede ikke er farlig, så er den kosete og leken som bare det.... De Lhasaene jeg vet om viser ikke skepsiss overfor folk på gata osv, kun de som kommer "inn i huset". Det er tydlig at de også har noe vakthund i blodet.... Men de kjenner også veldig godt igjen mennesker de har møtt før, så det er ofte bare den første gangen de kan vise noe skepsiss. Noen av lhasaene jeg kjenner er aldri "redd/skepsiss" heller, så det trenger ikke gjelde for alle hundene.. Anbefaler virkelig denne rasen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har en veninne med en lasa, og det er en herlig liten hund! Den er ikke skeptisk til fremmede, heller tvert om, blir alltid lykkelig når det kommer besøk:) Men, det må bare sies.. Jeg vil ALDRI i livet kjøpe denne rasen. Det er altfor mye pelsstell for min del. Greit nok at den kan klippes, men da forsvinner jo noe av rasens identitet kanskje? Min veninne sitter og børster på den stakkars hunden hele tiden. Hunden hyler og bærer seg for den har så mange floker i pelsen som må grees ut. I tillegg må hun bade den flere ganger i uken, for det er ikke bare bare å ta en slik liten pelsdott med ut på tur i regn og sølepytter. Men jeg passer gjerne hunden hennes nå og da, så jeg får litt i pose og sekk:) Jeg får være sammen med en skjønning, men slipper alt ansvaret med børsting og bading.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chianty Skrevet 14. september 2008 #5 Del Skrevet 14. september 2008 http://www.nmhk.net/lhasaapso/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lhasa apso Skrevet 30. oktober 2008 #6 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har noen her erfaring med Lhasa Apso-hunder? Ser ut som en veldig fin rase Men jeg blir litt skeptisk når jeg leser at rasen er skeptiske mot fremmede mennesker. Betyr det at det vil ta lang tid å bli venner med hunden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lhasa apso Skrevet 30. oktober 2008 #7 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg har selv en lhasa apso og vil på det varmeste anbefale denne rasen!! Hun elsker mennesker, både barn og voksne. De er fulle av kjærlighet og er utrolig trofaste, og elsker hvert familiemedlem og for den saks skyld alle den kommer i kontakt med. Jeg syntes det er veldig lite informasjon om Lhasaen tilgjengelig på nett, og det som står er så alt for lite til å kunne beskrive dette nydelige vesnet. Jeg har aldri møtt på noen hunderase med like sjarmerende personlighet. De trenger mye kjærlighet og kos, samtidig som lek og moro. Veldig intelligent rase, lærer fort, kan være sta og sjalu. Ikke mye pelsstell om man klipper den, da den også blir utrolig søt med et valpeaktig utseende. Når det gjelder forhold med andre hunder er det viktig å sosialisere den så tidlig som mulig, så er dette ikke noe problem. Dette er en rase med stort hjerte hvor alle får plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 26. november 2008 #8 Del Skrevet 26. november 2008 Takk for svar alle sammen! Flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :hoppe: Skrevet 10. desember 2008 #9 Del Skrevet 10. desember 2008 Takk for svar alle sammen! Flere? Hvis du vurderer å kjøpe deg Lhasa Apso så ville jeg ikke tvilt et sekund. Det er selvfølgelig viktig at du er klar for å ta vare på en hund og kan gi den den oppfølgingnen den trenger Jeg kjenner tre stykker med Lhasa Apso, og det er definitivt den rasen jeg skal ha når jeg skaffer meg egen valp Lydig, kosete, trofast og leken. Og ingen av dem tigger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zafirah Skrevet 25. januar 2009 #10 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei Kom tilfeldigvis over denne siden. Jeg er selv oppdretter av Lhasa Apso. Jeg anbefaler på det sterkeste denne rasen. Det er sjeldent du opplever en lhasa som er skeptisk for fremmede. Det er en super hund på alle måter Ta gjerne kontakt for mer info ang rasen. Min hjemmeside er www.freewebs.com/kennelzafirah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 15. mai 2011 #11 Del Skrevet 15. mai 2011 Ser jo at dette er en gammel tråd,men siden jeg fikk min Lhasa Apsogutt i høst skriver jeg her allikevel. Dennis var 2 år da jeg fikk han, og en mer tillitsfull og snill og god gutt kunne jeg ikke finne! Han er så glad for å treffe fremmede,både mennesker (store og små) og andre dyr. Jeg kan anbefale rasen på det varmeste,ikke bare pga Dennis men også på hundene til oppdretteren (4 stk) og andre vi har møtt. De er bare sååå herlige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå