Gå til innhold

Hva skjedde?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en litt "vemmelig" opplevelse i natt, som sikkert har sin logiske forklaring, men vet ikke helt hva som kan ha ført til det..!?

La meg til å sove i natt rundt 24 tiden som vanlig!

Sov søtt og godt helt til jeg våknet til noe skikkelig balder av musikk!

Griper tak i telefonen og ser at klokka er rundt halv fem på morgenen, og kan ikke fatte hvorfor naboene fester nå! Det er en del fester rundt her, men det er da måte på, tenker jeg..

Ligger våken litt da jeg ikke får sove i bråket, og begynner å stusse litt..

Når jeg hører nærmere, så er det skikkelig norsk folkemusikk som gjaller, og det er ikke akkurat den type partymusikk naboene hører på, for å si det sånn...!

Så jeg gnir meg i øynene og går mot soveromsvinduet for å se hvem som spiller denne musikken..

Da jeg kikker ut ser jeg at det er full fart i bilen min rett utenfor, og blinkingen og musikken kommer derfra!

Jeg fatter ingenting, trer på meg en lang t-shorte og tar med meg bilnøklene og et balltre for å se hva i allverden som foregår.

Ute er det rim på vinduene, så jeg ser ikke inn, men jeg sniker meg bort, vrir om låsen og slenger opp bildøra!

Det er kjent for å være en del kriminalitet rundt her, og var redd noen hadde prøvd å bryte seg inn, men alle dørene var låst!

I bilen hadde CD spilleren spyttet ut creedens cden min, og blinkene hadde den slått på radioen på full guffe for hele nabolaget!

Jeg skjønte absolutt ingenting, men fikk slått av greiene og gått og lagt meg igjen..

Men kan noen forklare meg hvordan dette kan ha gått til?

Det er jo fler knapper som må trykkes på for at dette skulle gå ann?

Først må jo power-knappen trykkes på, derretter knappen for å spytte ut cden, og etter det må "hovedknappen" trykes på to ganger for at radioen skal stille seg inn, og i tillegg må jo volumknappen skrus opp på topp??

Hvordan har dette gått ann?

Sikkert noe med ledningene, men hva da? Fint om noen kan forklare meg hva som egentlig har hent, så slipper jeg å gå å tru at det spøker i bilen min :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring "Åndenes makt" på TVNorge.... Eller bilverkstedet alt etter hva som er det enkleste for deg...

Skrevet

Jippi, en spydighet!! :gjeiper:

Jeg syns ikke det er så rart at jeg faktisk lurer på om noen vet hva dette kommer av, har aldri opplevd noe liknende, og lurer på om det er mulig at det kan skje en "kortslutning" eller noe som forårsaker sånt?

Er ikke moro å bo alene i et krimminelt rusmiljø, og oppleve dette! Tenker jo på om det er mulig noen som driver å prøver å skremme meg...

Bare litt oppgitt over at jeg ikke blir tatt seriøst her...

Gjest Ikke spydig
Skrevet

If there's something strange

in your neighborhood

Who you gonna call?

Ghostbusters!

Men, det kan jo kanskje være noe overnaturlig. Selv så tror jeg på paranormale ting, men vet ikke hva dette kan skylles.

Gjest virvelvind
Skrevet
If there's something strange

in your neighborhood

Who you gonna call?

Ghostbusters!

XD

Skrevet

Er du 100% sikker på at du ikke har drømt? :)

Skrevet

det var fuktig i natt, litt kaldt og greier, det som, skjer noen ganger er at det har kommet fukt i bilen din, var varmt på dagen og blei fort kaldt. dette har da kortsluttet ledninger som har gjort dette.

sjelden det skjer , men om du leiter etter logisk forklaring så er det faktisk en grei mulighet for at det er hva som er grunnen.

Skrevet
det var fuktig i natt, litt kaldt og greier, det som, skjer noen ganger er at det har kommet fukt i bilen din, var varmt på dagen og blei fort kaldt. dette har da kortsluttet ledninger som har gjort dette.

sjelden det skjer , men om du leiter etter logisk forklaring så er det faktisk en grei mulighet for at det er hva som er grunnen.

Om ledningene kortsluttet på den måten, er det da mulig at de funker som normalt igjen dagen etterpå?

Tilgi meg alle sammen for at jeg ikke kan så mye om kortslutninger og el.ting, at jeg i deres øyne både har drukket, drømt og møtt på spøkelser......

Skrevet

om fuktigheten har lakt seg mellom to ledninger, frysi til så det har blitt en is klump mellom de så er det som en ledning i mellom de.

som jeg sier, dette er hva som kan skje, sjangsen for og klare det om du prøver selv er vel liten, men den er til stede.

daen etter har isen smelttet og alt er som før.

opplevde selv at ene baklyset sto på en gang, var fuktighet som var grunnen.

Skrevet

I min bil fungerer ikke radioen hvis ikke bilnøkkelen er minst halvveis vridd om.

Kanskje det er som nbp sier, eller kanskje det spøker? Jeg synes spøkelser er den mest morsomme muligheten. :)

OT - hvis du bor i et område med mye rus og kriminalitet rundt deg, så kanskje du skal se om du finner tak over hodet et annet sted?

Gjest En annen mann
Skrevet
om fuktigheten har lakt seg mellom to ledninger, frysi til så det har blitt en is klump mellom de så er det som en ledning i mellom de.

som jeg sier, dette er hva som kan skje, sjangsen for og klare det om du prøver selv er vel liten, men den er til stede.

daen etter har isen smelttet og alt er som før.

opplevde selv at ene baklyset sto på en gang, var fuktighet som var grunnen.

Jepp. At det både har blitt kortsluttning mellom kretsen som starter opp anlegget, kretsen som spytter ut cd'en samt diverse kretser som setter på radioen er nok en svært sjelden hendelse, men man kan jo likevel ikke avskrive den helt.

Om problemet skulle oppstå igjen kan det jo være noe elektronikkfeil (kortsluttede kretser, brikker som har tatt kvelden o.l.) så da kan det være greit å få sett på det.

Skrevet

Takker for ordentlige svar! :)

Jeg håper det var et engangstilfelle og at det ikke skjer igjen!

OT - hvis du bor i et område med mye rus og kriminalitet rundt deg, så kanskje du skal se om du finner tak over hodet et annet sted?

Ja, jeg har skrevet tidligere om megleren som lurte oss og ikke fortalte om tilstandene her..

Jeg har såppas med dyr, så er ikke så lett å finne seg en leilighet å leie, og har ikke råd til å kjøpe hvor som helst, dessverre.

Så ble jeg rådet til å vente et år med å selge for å slippe skatt osv, men til nov. er året omme, så da håper jeg å finne et tryggere sted :)

Har vært veldig mye politi her, som har gjort meg litt smånervøs noen ganger, så jeg ble jo litt småskremt når det her skjedde..

Dessuten friker jeg fort ut når det gjelder uforklarlige ting, så trenger å høre at ting har en forklaring så jeg får sove om natten! :fnise:

Skrevet

Kanskje lynet slo ned i den og det elektriske gikk litt amok? :fnise:

Skrevet
Når jeg hører nærmere, så er det skikkelig norsk folkemusikk som gjaller, og det er ikke akkurat den type partymusikk naboene hører på, for å si det sånn...!

I bilen hadde CD spilleren spyttet ut creedens cden min, og blinkene hadde den slått på radioen på full guffe for hele nabolaget!

Ganske utrolig at noen her kan mene at en bilstereo kan slå seg selv på full guffe, spytte ut cd'en som står i og skifte kanal (høres ut som norsk folkemusikk er ukjent for deg) på grunn av en kortslutning som da tilfeldigvis fikser seg selv igjen i løpet av natten??

Noen trenger et hurtig-kurs i elektronikk her!

For å si det slik; dersom det tilfeldigvis skulle være en kortslutning som forårsaket rabalderet, så bør du takke spøkelsene i nabolaget for å ha skiftet sikringer og ledninger etter hendelsen!

Skrevet

Rim på vinduene faktisk. Jeg trodde ikke det var så kaldt noen plass i landet akkurat nå da...

Skrevet
Rim på vinduene faktisk. Jeg trodde ikke det var så kaldt noen plass i landet akkurat nå da...

Pleier å bli det når det er spøkelser i nærheten :legrine::ler::hoho:

Skrevet

Ingen som har forsøkt å tjuvkoble bilen din da?

Skrevet
Ganske utrolig at noen her kan mene at en bilstereo kan slå seg selv på full guffe, spytte ut cd'en som står i og skifte kanal (høres ut som norsk folkemusikk er ukjent for deg) på grunn av en kortslutning som da tilfeldigvis fikser seg selv igjen i løpet av natten??

Jeg ser ikke hvorfor den ikke skal kunne gjøre det? Har den fukt inni frontpanelet kan det føre til at det oppfattes som om flere knapper trykkes inn, i dette tilfellet eject, volum+ og kanskje en kanalknapp. På den annen side er ikke kanalknapp påkrevd, det kan godt være at en kanal TS hører på dagtid spiller norsk musikk på natten for å tilfredsstille konsesjonskrav.

Spilleren burde ikke fungere med tenningen avslått og nøkkelen ute, men jeg har vært borti minst én bil hvor den var koblet utenom tenningen (98 Passat med uoriginalt anlegg) og en slik frontpaneldefekt ville klart å trigge den. Hvis TS kan avkrefte at spilleren fungerer med tenningen avslått ryker hele teorien min.

Når solen står opp sørger varmen for at problemet forsvinner av seg selv, om fuktigheten ikke allerede fordampet da strømmen gikk gjennom kretsen om natten.

Fukt i frontpanel vil heller ikke blåse sikringer/ledningsnett, da strømmen som går gjennom kretsen ikke er større enn når man faktisk trykker inn knappen for hånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...