Jean Skrevet 11. januar 2009 #141 Skrevet 11. januar 2009 Hej Rosenröd, det kändes som att detta var en fråga riktad till mig, så jag svarar dig: Du ska bruka samtliga produkter även där. Men Factor A plus samt Bioclear Cream, tas till natten då istället. Efter rengöringen lägger du på torr hud först Bioclear Cream. Låter torka in, därefter smörjer du med Factor A-plus. Lite kaka på kaka men inte samma effekt, men är du nöjd finns ingen anledning till uppehåll av någon av produkterna nu. Det väldigt många tyvärr gör fel, är att då huden börjar må bra och normaliseras, slutar många att använda produkterna. ett stort misstag. Kom ihpg att en hud mycket snabbt går tillbaka till ursprungsstadiet om man slutar med bra hudvård. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Rosenrød Skrevet 11. januar 2009 #142 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har absolutt ikke tenkt å slutte med produktene, er veldig fornøyd! Mente bare at jeg hadde lest at huden ble veldig ømfindtlig for sol ved bruk av noen av den, men ingenting er bedre enn at jeg kan fortsette på samme måte (nesten).
Jean Skrevet 11. januar 2009 #143 Skrevet 11. januar 2009 Glöm bara inte att bruka ett högre spf om minst 40 och uppåt. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Rosenrød Skrevet 11. januar 2009 #144 Skrevet 11. januar 2009 Ok, har du et forslag til hvilken krem jeg kan bruke?
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 15. januar 2009 #145 Skrevet 15. januar 2009 Stiller et spørsmål her i stedet for å starte ny tråd, jeg Bestilte Factor A krem (?) fra Prettyskin4less, og da fikk jeg vedlagt en liten hvit krukke som det står "sanitas" på og "topical c". Noen som vet hva dette kan være..? Det som er inni er hvitt og har litt lypsyl-konsistens. Og så; kan jeg bruke Factor A som dagkrem? Eller kommer den utenom?
Jean Skrevet 18. januar 2009 #146 Skrevet 18. januar 2009 Gjest Ella. Ja du kan bruka factor A som en dagkräm nu under vinterhalvåret, glöm bara inte solskyddet. Huden blir extra ljuskänslig vid bruka av syror, och retinoider. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Guinevere Skrevet 18. januar 2009 #147 Skrevet 18. januar 2009 Hvor får man tak i Jan Marini? Ser ut som de fleste nettbutikker ikke sender utenfor USA, eller er jeg på villspor nå?
Jean Skrevet 18. januar 2009 #148 Skrevet 18. januar 2009 Den enda butik jag litar 100 på är www.skin-etc.com regga dig först som medlem så går det bra att handla. Snabba leveranser. Jag brukar få mina varor på 3-4 dagar till dörren. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Guinevere Skrevet 18. januar 2009 #149 Skrevet 18. januar 2009 Takk for adressen! Har du tips om hvilke produkter jeg bør ha? Jeg er i 20-årene og har i mange år hatt fullt av milier og sorte prikker. Siste nytt er store, røde kviser som danner arr, noen er nesten som underliggende byller. Men samtidig er huden min ganske sensitiv og blir fort tørr. Ikke engang MD Formulations biter på...
tante fiolett Skrevet 4. februar 2009 #150 Skrevet 4. februar 2009 Hei Har nå endelig startet med JM-produkter (som jeg har fått anbefalt av Jean). Har brukt dem ca. 10 dager. Bruker Bioglycolic cleanser, Bioclear cream (kun kveld) og Antoxidant spf på dagen. Har bestilt Transformation cream og C-esta oil control serum, som bør være rett rundt hjørnet, foruten Skin Zyme-masken. De første par dagene syns jeg huden så veldig glatt og fin hud, men så begynte den å bli tørr og flasse. Skjønner at dette er en helt vanlig bivirkning, og håper transf. kremen skal hjelpe på dette. MEN, de siste 3-4 dagene har jeg også fått mange nye urenheter, har også fått en vond, stor kvise på det ene kinnet. Har ikke hatt den typen kviser på flere år (er vel cystisk acne). Er det noen som bruker JM som har opplevd liknende problemer med flere urenheter? Håper dette er veldig forbigående og at huden blir renere og stabiliserer seg..
Rexina Skrevet 4. februar 2009 #151 Skrevet 4. februar 2009 Ja, jeg fikk også cystisk acne i begge kinn, som jeg har arr etter fortsatt:( Sluttet med JM i november og ble satt på Tetracyclin av legen min. Men bruker fortsatt Transformation cream innimellom, da denne gir godt med fukt.
tante fiolett Skrevet 4. februar 2009 #152 Skrevet 4. februar 2009 Ja, jeg fikk også cystisk acne i begge kinn, som jeg har arr etter fortsatt:( Sluttet med JM i november og ble satt på Tetracyclin av legen min. Men bruker fortsatt Transformation cream innimellom, da denne gir godt med fukt. Hmm... Men hadde du hatt cystisk acne tidligere, eller startet det da du begynte med JM? Jeg har hatt acne veldig få ganger i mitt liv - så og si bare småkviser, mest svarte prikker og millier. Bioclear, som jeg bruker, skal jo hjelpe på urenheter..
Rexina Skrevet 4. februar 2009 #153 Skrevet 4. februar 2009 Har ikke hatt cystisk acne tidligere, og aldri i kinnene, men har hatt kviser før ja. Men dette var hormonell acne i T-sonen (mest rundt munn). Har aldri opplevd å få så dype kviser som jeg fikk med JM.
tante fiolett Skrevet 4. februar 2009 #154 Skrevet 4. februar 2009 Har ikke hatt cystisk acne tidligere, og aldri i kinnene, men har hatt kviser før ja. Men dette var hormonell acne i T-sonen (mest rundt munn). Har aldri opplevd å få så dype kviser som jeg fikk med JM. Uff, kjenner jeg ble litt betenkt nå....Takk for svar uansett!
Jean Skrevet 4. februar 2009 #155 Skrevet 4. februar 2009 "Cystisk acne är ett sjukdomstillstånd, man inte bör använda vid ordinarie bölder. man får inte detta av Marini i sig. Däremot KAN man ha en viss överkänslighet mot salicylsyra. Det brukar visa sig som små vita finnliknande knottror. Salicylen är kombinerad med Azelaicsyra för att just dämpa inflammationstätheten i huden, vilken ofta stimuleras något i början då huden börjar få biverkningar så som irritation och avfjällande. Blir det för torrt, bör man hålla upp i några kvällar med speciellt Bioclear. Därefter påbörja igen med att ta varannan kväll en tid. Det kan bildas proppar i talgen i början som kan upplevas som större finnar och bölder. Men cystisk acne är det inte. Har man haft det förut så vet man vvad det innebär och vilket lidande det är. Å andra sidan kan man få svår akne i vuxen ålder och behöva medicinera mot aknen. Då handlar det mestadels om talgkörtelinflammation. ELLER hormonrubbningar. Inte desto mindre bör man ju fortsätta med medicinsk hudvård, även om den ibland känns väldigt aktiv på huden så gör den betydligt större nytta och ger på sikt en frisk hy. Men som vanligt om man har större problem med pormaskar och akne överlag, råder jag fortfarande att man kontaktar sin Läkare för att få utskrivet Tretinoin, Azelaicsyra eller klindamycingel. det, ihop med dessa produkter jag tidigare nämnt är att föredra. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2009 #156 Skrevet 4. februar 2009 Hei :-) Jeg bruker c esta serum om morgenen og tenkte jeg skulle kjøpe meg transformation serum eller age intervation serum som jeg kan bruke til kvelden. Noen som har prøvd noen av dem? Jeg er 32 år og jeg bruker idag bioglycolic cleanser, bioclear, c esta eye cream og skin zyme fra Jan Marini. LOVE!!!!!!!
tante fiolett Skrevet 5. februar 2009 #157 Skrevet 5. februar 2009 "Cystisk acne är ett sjukdomstillstånd, man inte bör använda vid ordinarie bölder. man får inte detta av Marini i sig. Däremot KAN man ha en viss överkänslighet mot salicylsyra. Det brukar visa sig som små vita finnliknande knottror. Salicylen är kombinerad med Azelaicsyra för att just dämpa inflammationstätheten i huden, vilken ofta stimuleras något i början då huden börjar få biverkningar så som irritation och avfjällande. Blir det för torrt, bör man hålla upp i några kvällar med speciellt Bioclear. Därefter påbörja igen med att ta varannan kväll en tid. Det kan bildas proppar i talgen i början som kan upplevas som större finnar och bölder. Men cystisk acne är det inte. Har man haft det förut så vet man vvad det innebär och vilket lidande det är. Å andra sidan kan man få svår akne i vuxen ålder och behöva medicinera mot aknen. Då handlar det mestadels om talgkörtelinflammation. ELLER hormonrubbningar. Inte desto mindre bör man ju fortsätta med medicinsk hudvård, även om den ibland känns väldigt aktiv på huden så gör den betydligt större nytta och ger på sikt en frisk hy. Men som vanligt om man har större problem med pormaskar och akne överlag, råder jag fortfarande att man kontaktar sin Läkare för att få utskrivet Tretinoin, Azelaicsyra eller klindamycingel. det, ihop med dessa produkter jag tidigare nämnt är att föredra. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Takk for langt svar, Jean! Vet ikke om det er cystisk acne, men det er en stor kvise som ligger langt under huden som en kul, og som ser litt lilla ut i fargen (selv om jeg ikke har rørt den i det hele tatt). Er kanskje det du kaller bölder. Syntes det var merkelig, siden jeg ikke har hatt sånne store kviser på mange år, og fikk det nå etter å ha brukt JM en stund. Tror ikke det er allergi mot salicylsyre, har i alle fall ikke fått små, hvite kviseliknende nupper, slik du beskriver. Er mulig det er slik at inflammasjonstettheten har blitt stimulert nå til å begynne med, sammen med flassing, og derfor har gitt kviser og flere urenheter. Bra å høre at dette kan skje, da, nå i begynnelsen når huden venner seg til produktene.
Nana Skrevet 5. februar 2009 #158 Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hei jenter! Lurer også på å prøve Jan Marini! Har brukt Harmonie-serien til Decleor en stund nå og vært veldig fornøyd men nå ser det ut som den har sluttet å virke. Har tørr og ømfintlig hud, store porer og får tidvis uren hud og dype kviser. Går på Diane p-piller som hjelper litt mot dette. MD og Dermalogica har jeg hatt veldig dårlig resultat med, huden ble mye tørrere og mer sensitiv. Etter at jeg begynte med Decleor for noen år siden ble huden min jevnere og tørre parti forsvant - disse er nå kommet tilbake. Har dere noen tips til produkter (gjerne av Jan Marini) for meg? Virker som jeg trenger noe beroligende og fuktgivende + noe som kan hjelpe mot urenheter/store porer.. Edit: vet at dette er en JM-tråd men er også interessert i å vite mer om Obagi kan være et alternativ til JM for meg Takk :-)) Endret 5. februar 2009 av Nana
Nana Skrevet 6. februar 2009 #159 Skrevet 6. februar 2009 Nå har jeg lest enda mer og sitter egentlig igjen med mange flere spørsmål enn svar.. Er det sånn at man ikke skal bruke produkter med syre hvis man liker å ta sol? Jeg soler meg et par ganger i uken..
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #160 Skrevet 6. februar 2009 Nå har jeg lest enda mer og sitter egentlig igjen med mange flere spørsmål enn svar.. Er det sånn at man ikke skal bruke produkter med syre hvis man liker å ta sol? Jeg soler meg et par ganger i uken.. Riktig! Sol og syrer = pigmentflekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå