Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *lucky*
Skrevet
Har problemer med å bli så veldig imponert av både emballasje og ingredienser. Når jeg leser innholdsfortegnelsene for de Marini-produktene som liksom skulle vært aktuelle for meg, viser det seg at alle sammen har ingredienser som tetter porene og ville gitt meg kviser. I tillegg er jeg ikke fornøyd med hvor nøyaktige innholdsfortegnelsene er - jeg vil blant annet vite konsentrasjon og pH-verdi for syrer og retinoider.

Når Marini to ganger har vært tatt av FDA for å bruke ulovlige ingredienser i produkter som deretter har blitt beslaglagt (av FDA), er heller ikke dette noe som gir meg større tillit til dette merket...

Hvilken medisinsk hudpleieserie vil du anbefale?

Skrevet

Hei, jeg ville ikke anbefalt én serie, siden jeg har hatt best resultater selv med å plukke og mikse enkeltprodukter basert på hvilke aktive og inaktive ingredienser jeg vet huden min trenger/liker/tolererer/må holde seg langt unna. Det krever jo selvfølgelig litt innsats å sette seg inn i...

Gjest *lucky*
Skrevet

Siden du er så klar på at JM ikke er bra må du da ha noen tips om hvilken serier som er av god kvalitet?? Virker som du kan endel.

Jeg bruker feks JM, MD forte, Md og DDF. Mikser også som du gjør med de produktene jeg synes er best for meg fra ulike serier.

Veit det er mye å lese for å sette seg skikkelig inn i ting men føler at jeg er langt på vei med det.

Del litt av kompetansen din davel!!!

Skrevet

Hvilke ingredienser er det i Marini som tetter porene og gir kviser, og i hvilke produkter?

Skrevet (endret)

Hvilken av disse nyansene burde jeg velge?

http://www.healthyskinbydesign.com/product...F_30_Tinted.cfm

Står sunkissed bronze er den vanlige. Jeg vil ha litt farge av den, men ikke se ut som jeg har smurt inn med selvbruningskrem :O)

Er ikke veldig mørk fra før av, men tror kanskje Neutral er veldig lys?

Edit: Glemte link

Endret av MillaS
Skrevet

¨Då jag förra året gjorde en intervju med en kvinna på Läkemedelsverket, framkom att vissa substaner som finns i ex Marini men som även Synchroline vill få ha i sina produkter inte kan godkännas att säljas som kosmetiska preparat. Än så länge, och inga planer finns heller från Svenska Läkemedelsverkts sida, att skapa en egen kategori som just får heta Cosmecuticals. Utan ännu råder det antingen klassat som naturmedel, kosmetika eller Läkemedel.

Du nämner inte hela sanningen nu Rabagast. Varför många av substanserna är hårt åtgångna i Marinis produkter beror på att de helt enkelt i vissa fall klassas som LÄKEMEDEL i för höga värden/doser. Därtill blir produkterna mycket aktiva med starkare biverkningar som följd.

På Läkemdelsverket är det även känt att ännu en produkt som ofta blir anmäld för att ge brännsår är retinolpreparatet Jabushe i ögonkrämsform. Det är alltså så pass aktivt att man velat klassa det som Läkemedel.

Berätta gäna för mig vilka substanser du anser vara akneframkallande i just Marinis produkter. Alla serier går under rubriken "Icke komodogena". Visst finns parabener som i DNA-kedja kan omvandlas till benzen och det i sig KAN ge allergiska reaktioner men även blodcancer.

Men jag vill mena och de flesta som idag forskar kring vilka substanser som verkligen är effektiva dels mot åldrande rynkig hy och akne, att de få substanserna just finns i bl a Marini, Obagi och Mene & moy´s produktsortiment.

Dessa märken har även över 20 år på den svenska marknaden och många kliniska studier finns.

Även jag vet som sagt att ex Marini på sajten skindeep, klassas som skadligt, speciellt då deras spf. Beror just på carbomer som kan omvandlas till benzen som jag nämnde.

Trots detta, är det fortfarande ett av få märken som innehåller tillräckligt höga substansandelar för att förbättra en sjuklig hy. Om 20 år till, kanske vi får se vem eller vilka som fick cancer av dem.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

• 2 uker senere...
Skrevet

Har brukt Marinis produkter en stund og nå trenger jeg ny rens, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Har brukt Biodlycolic rens før (den som er for alle hudtyper, men med syre), men er ikke helt fornøyd.

Har acne i kinn, og noen arr etter gamle kviser:( Har helt normal hud ellers, litt porer rundt nesen, men ellers lite.

Hva gjør C-esta rensen? Er Benzoyl Peroxide 2.5% Wash veldig uttørkende?

Håper noen av dere ken hjelpe meg. Da hadde jeg blitt glad:)

Skrevet

Hmm.. Ser ut til at de andre Marini-rensene er ganske sterke og uttørkende (med unntak av C-esta rensen, men den vet jeg ikke om er så god for arr o.l)

Kanskje andre merker har bedre rens? Som DFF har jeg hørt mange har skrytt av, eller Peter thomas roth, men vet ikke hvilke som er bra eller dårlige fra de merkene da..

Har selv lyst til å prøve en rens fra et annet merke neste gang, selv om kremene til marini er veldig gode:)

Skrevet

Nå har jeg sjekket ut litt for skjellige merker og hva har lyst til å prøve Mene & Moi Face&Body Cleanser 15%, da den er ganske lik JM bare sterkere. Noen som vet hvor man kan få ta i den?:)

Gjest Deception
Skrevet

Og hva er logikken med å teste ut noe enda sterkere, Rexina? Du har jo skrevet i flere tråder at du blir sår og flassete av JM-rensen, så en sterkere rens er neppe veien å gå.

Skrevet (endret)
Hvilke ingredienser er det i Marini som tetter porene og gir kviser, og i hvilke produkter?

Hei,

Jeg kan ikke gi deg noen fullstendig oversikt - jeg tok en titt på noen få produkter som jeg trolig ville blitt anbefalt med min hudtype, men noen fullstendig liste kommer jeg ikke til å bruke tid på å lage.

Alle hudpleieprodusenter hevder at deres produkter er ikke-komedogene, men siden det ikke finnes noen definisjon på komedogen som er juridisk forpliktende, står faktisk hvem som helst fritt til å markedsføre hva som helst som ikke-komedogent. Og det gjør de. Denne betegnelsen på et produkt betyr altså veldig lite i praksis, siden den ikke forplikter produsenten på noen måte.

Dette er de få Jan Marini-produktene jeg har gått gjennom innholdsfortegnelsene til, med de ingrediensene jeg garantert ville reagert på (det kan godt være flere, men disse er sikre). Igjen, dette er ikke noen uttømmende liste, bare eksempler - og jeg vil påpeke at dette er produkter som markedsføres spesielt mot fet/uren hud, som spesielt vil ha problemer med disse ingrediensene:

Bioglycolic Bioclear Lotion:

Butylene Glycol

Factor-A Plus Lotion:

Butylene Glycol,

Dimethicone,

Hydroxypropyl Cellulose,

PEG-8 &

Tocopherol &

Ascorbyl Palmitate &

Retinyl Palmitate

(-samme for Factor-A Lotion)

C-ESTA Serum Oil Control:

Butylene Glycol,

Dimethicone

Inneholder i tillegg Linalool (parfyme, har ingenting i hudpleie å gjøre, denne ville jeg reagert allergisk på)

Jan Marini Transformation Serum:

Triethanolamine

Dette var produktene for fet/uren hud.

Har ikke inntrykk av at Transformation Cream er ment for denne hudtypen, her er det nemlig nok å ta av:

Transformation cream:

Caprylic/Capric Triglyceride,

Butylene Glycol,

Palmitic Acid,

Stearyl Alcohol,

Sorbitan Stearate,

Cetostearyl Alcohol,

Tocopheryl Linoleate,

Squalene,

Dimethicone,

Retinyl Palmitate,

PEG-8,

Tocopherol,

Ascorbyl Palmitate

-det var altså 13 komedogene ingredienser i EN krem som påstår å være fri for slikt. Jeg er ikke imponert.

Jean: Jeg kan ikke fatte at du kimser av benzen og kreft. Virker fullstendig useriøst på meg.

Endret av rabagast
Gjest *lucky*
Skrevet

Et helt klart eksempel på at produsentene kan bruke påstand om at et produkt ikke tetter porer fikk jeg da jeg testet ut La Roche Posay sin sfp50. Denne skulle være fin å bruke på fet hud men etter bare noen dager poppet det opp med urenheter på huden min.

Veldig interresant det du skriver Rabagast, men må si denne serien til JM har fungert utmerket for meg bortsett fra at jeg ikke har klart å balansere talgproduksjonen i huden..

Veldig positivt med flere kunnskapsrike damer her inne!! Jeg leser og lærer:)

Skrevet

Hva er forskjellen mellom C-Esta serum og Transformation serum?

Etter tips bruker jeg transformation serum og Age intervention enlighten with retinol + solbeskyttelse. Hvilke gir meg fuktighet? Jeg er ikke sikker på om jeg får fuktighet nok.

Skrevet

Dersom du føler at du ikke får nok fukt så finnes transformation serum i en kremutgave beregnet for hud som trenger litt mer fuktighet, dette gjelder også for c esta serumet. Ellers er night zyme fin å bruke over serumene dersom du føler huden trenger mer fuktighet. Kan brukes både morgen og kveld.

Annonse
Skrevet
Dersom du føler at du ikke får nok fukt så finnes transformation serum i en kremutgave beregnet for hud som trenger litt mer fuktighet, dette gjelder også for c esta serumet. Ellers er night zyme fin å bruke over serumene dersom du føler huden trenger mer fuktighet. Kan brukes både morgen og kveld.

Så transformation kremen er akkurat detsamme som serumet, men gir mer fukt? Så jeg kan bytte den ut, og heller bruke to forskjellige kremer?

Mye å sette seg inn i her.

Skrevet

Det stemmer :-) Selv bruker jeg c esta serum, bioglycolic bioclear lotion (lotion med aha syrer) samt solfaktor på dagen mens jeg på kvelden bruker transformation cream over bioglycolic bioclear lotion. Serumene tilfører også huden fukt, men dersom du føler at det blir for lite fukt kan du bytte ut til krem. Transformation cream er deilig, anbefales.

• 2 uker senere...
Skrevet
Hvilken av disse nyansene burde jeg velge?

http://www.healthyskinbydesign.com/product...F_30_Tinted.cfm

Står sunkissed bronze er den vanlige. Jeg vil ha litt farge av den, men ikke se ut som jeg har smurt inn med selvbruningskrem :O)

Er ikke veldig mørk fra før av, men tror kanskje Neutral er veldig lys?

Edit: Glemte link

Hei MillaS,

Vet ikke om det er for sent å svare på spørsmålet ditt - men ville fortelle at jeg kjøpte kremen i "Sunkissed Sand" før jeg dro på ferie for noen uker siden. Den er ganske mørk. Jeg er mørk med medium hud, og pleier i de fleste tilfeller å bruke medium-fargen. Kunne ikke bruke kremen før jeg hadde fått en del farge. Er mørkere enn f.eks Dermalogicas Sheer tint i medium, hvis du kjenner til den (og noe mer oransje-brun i fargen). Forstår det slik at Sunkissed bronxe er enda mørkere, så med mindre du er veldig mørk eller brun, vil jeg tro den er altfor mørk. Ellers likte jeg konsistensen og reusltatet veldig godt!

Skrevet
Hei MillaS,

Vet ikke om det er for sent å svare på spørsmålet ditt - men ville fortelle at jeg kjøpte kremen i "Sunkissed Sand" før jeg dro på ferie for noen uker siden. Den er ganske mørk. Jeg er mørk med medium hud, og pleier i de fleste tilfeller å bruke medium-fargen. Kunne ikke bruke kremen før jeg hadde fått en del farge. Er mørkere enn f.eks Dermalogicas Sheer tint i medium, hvis du kjenner til den (og noe mer oransje-brun i fargen). Forstår det slik at Sunkissed bronxe er enda mørkere, så med mindre du er veldig mørk eller brun, vil jeg tro den er altfor mørk. Ellers likte jeg konsistensen og reusltatet veldig godt!

Tusen, tusen takk for svar :O)

Jeg er ikke veldig mørk. Kjenner ikke til produktet fra Dermalogica, men tror jeg går for Sunkissed Neutral da? Står den bare skal gi et hint av farge.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er veldig fornøyd etter å ha brukt Jan Marini i noen måneder nå. Men et spørsmål; jeg reiser til kanariøyene i påsken, sol og strand. Må noen av produktene byttes ut da? Og hvor lenge før jeg reiser må de bytte eller kuttes ut?

Bruker c-esta rens og serum, bioclear cream, transformation cream, factor a plus lotion og skin zyme mask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...