Gå til innhold

Jan Marini

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Hvilke Jan Marini-produkter passer til meg?

Jeg har fet underhud og tørr overhud. Huden min virker tørr. og jeg bruker kremer for tørr hud, men jeg har store porer og en del tette porer:/ spesielt i området rundt munnen (har noen matallergier, mulig det er derfor). Panne og kinn er liksom helt problemfritt område...

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilleulv:

Låter som att FactorA (retinol) serien samt Enzymprodukterna skulle vara fina.

En glykolsyrerengöring även av den mildare sorten.

Men för att ge dig mycket närmare råd behöver jag se någon bild av omejkat ansikte i så fall.

Det fina med Marini är just att man kan synka olika serier med varandra, inga produkter är täppande eller komodogena vilket gör att samtliga passar till både fet hy och solskadad hy. Däremot kan inte alla bruka vad som helst.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *lucky*
Apropos antioksidanter, har Priori kommet med en ny serie som skal inneholde en veldig kraftig antioksidant i form av ekstrakt av bær fra kaffebusken ("coffeeberry"), som skal være ekstremt potent. Det samme sies jo om idebenone (samme merke også her, men også for eksempel Prevage), men der fikk jeg personlig veldig sterke reaksjoner i form av små, kløende blemmer i huden, og måtte slutte brått.

Se her: http://www.prioriskincare.com/cb/index.html

(Prisen er nok dessverre saftig; idebenone-serumet kostet 800 kroner).

I tillegg til antioksidanter, bør man bruke en solfaktor med høy PPD på dagtid. Antioksidanter er forresten best brukt på dagtid, pga. den innebygde beskyttelsen mot den skadelige effekten solstrålene har.

Det virker jo spennende! Hva med dette http://www.skinscience-spermine.com/index2.html

Noen formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Jeg har den i serumet... vet ikke om jeg merket så mye forskjell...

Hvis jeg ikke tar feil skulle den inneholde sperm??? hehe..

Hørte mye bra omtale av denne når den kom..

Du må ikke ta alt du hører for god fisk. Spermine ble først isolert i menneskelig sæd, men det er selvsagt klart at ingrediensen ikke er framstilt av sæd. :ler:

Jeg har for øvrig selv testet serumet fra SkinScience, men jeg kom aldri så langt at jeg kjøpte det. Hvis jeg hadde tålt idebenone, hadde jeg gått for det, men risikoen for negative sideeffekter er såpass stor (forsøk å google) at det ikke akkurat er noe man smører på og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ta alt du hører for god fisk. Spermine ble først isolert i menneskelig sæd, men det er selvsagt klart at ingrediensen ikke er framstilt av sæd. :ler:

Jeg har for øvrig selv testet serumet fra SkinScience, men jeg kom aldri så langt at jeg kjøpte det. Hvis jeg hadde tålt idebenone, hadde jeg gått for det, men risikoen for negative sideeffekter er såpass stor (forsøk å google) at det ikke akkurat er noe man smører på og håper på det beste.

:fnise: nei man får vel ikke tro på alt man leser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Jean:

Finnes det ikke ett annet solskydd istedet for jan marini sin som er bra å bruke?

Jeg kan nemlig ikke fordra den lukta av den.. idag kom datteren min inn på badet og lurte på hva som luktet så ekkelt...

Trodde ikke at den var så sterk da, det synes jeg ikke men hun luktet det alikevel.. men det er kjipt å gå med en krem som man ikke synes dufter noe godt, en hel dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jean: Hvilken krem fra Marini anbefaler du om man har veldig dehydrert acnehud? Dene er svært fuktfattig, men har feit underhud..Tenkte på Transformation cream? Eller blir den for feit? Og er Factor-a lotion bra mot kvisebakterien? Eller bør jeg satse på BioClear? Takkk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *lucky*
Men Jean:

Finnes det ikke ett annet solskydd istedet for jan marini sin som er bra å bruke?

Jeg kan nemlig ikke fordra den lukta av den.. idag kom datteren min inn på badet og lurte på hva som luktet så ekkelt...

Trodde ikke at den var så sterk da, det synes jeg ikke men hun luktet det alikevel.. men det er kjipt å gå med en krem som man ikke synes dufter noe godt, en hel dag..

DDF sine er fine, bedre enn Jan Marini sine når det kommer til beskyttelse. Lukter lite og kan også fungere som en fuktighetskrem.

Store tuber som holder lenge er det også! Her feks http://www.skin-etc.com/ddforsuspf30.html

MD sin lukter også lite men jeg synes den er klissete og svir veldig visst du skulle få den i øyet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Björnemor: Min dator är TRÖÖG idag så jag orkar inte sitta och länka. Men ex i min blogg under "hudvårdsprodukter" har jag för mig får du skrolla långt ned så har jag flera inlägg om tips på fina spf som är medicinska!

Annars har www.skin-etc.com massor av bra solskydd om du tittar på dessa.

Marini är så bra för det mattar, sjunker in snabbt och är perfekt att lägga make up på sedan. Jag gillar dofterna! Sedan är det melanin i Marinis skydd ett av de bättre UV-skydden som idag finns då vi själva har det i kroppen.

Du bör ha en retinolkräm/lotion här för ditt problem.

Finns antingen med glykolsyra (Factor A Plus heter den) eller utan i bägge varianterna.

Men Factor A är vad du ska ha. Lotion brukar man välja om huden är genomgående fet, krämen har jag haft till kvällen och den är underbart skön mot lite torr hy. Nu på höst vinter kan du ha denna både morgon och kväll men se till att ha ordentligt med spf på efter bara!

MVH

Jean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu... Svidd av litt gryn nå.. Bestilt meg skin zyme, c esta facial mask, bioglycolic sunless selftanner og faktor a plus cream.. Venter i spenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om Jan Marini virkelig er en god idè:

Har vært syk nå i to dager og snegeliggende i hele går med feber. Og da orker jeg naturlig nok ikke å fikse huden. Men i dag da jeg våknet, var huden min knusk tørr og flasset som bare det. Kanskje Marini er for hard kost på huden? Har hatt det sånn en gang før, og nå har jeg brukt serien i 6 uker. Kanskje huden min blir mer fornøyd hvis jeg for eks bruker La Roche Posay (eller hvordan det skives) forsensitiv og tørr/fuktfattig hud.. Er så lei av tørr hud og sår som aldri forsvinner, selv om huden er jevnere og har mer glød:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilka produkter är det du har, och har du med någon fuktgivare?

Det du beskriver, är helt normalt och ju starkare reaktion/biverkning ju aktivare produkter. På gott och ont givetvis.

Detta gör att huden snabbare stabiliseras och normaliseras.

Hudytan känns just torr som fnöske då man brukar syror, men exfolieringsprocessen och förnyelsen av ny cellbildning sker i allra högsta grad nere i dermis och det i sin tur stimulerar alla tänkbara mekanismer till att få en fin hy. Stimulantia på följande:

-Cellmembran smörjs och bildar mer produktion av fukt

-collagenbildning sker snabbare och ökas på

-fibroblasterna får en skjuts i rätt riktning

-läkning av skador blir påtaglig

Din reaktion är så vanlig och jag brukar därför rek att man alltid köper ex med Transformation Cream eller någon av Antioxidantkrämerna som tillför fukt men även läker huden. dessa är mycket fina att bruka postoperativt just i detta syfte att mildra biverkningarna.

MVH

jean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Bioclear + antioxdiant solkrem på dag og bioclear på kveld. Har bestillt Transformation Cream, som burde komme i posten snart:)

Også renser jeg med bioglycolic rens (for alle hudtyper, ikke fet hud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rexina, första till andra veckan brukar du ENBART Bioclear på kvällen, det är viktigt att veta. Du kommer förr eller senare få en reaktion i huden liknande den du nu har men då blir det mindre dramatiskt om man gör så.

Man ska genast sluta med Bioclear om man får kraftigt röda torra öar i ansiktet som ev kliar, då tål man inte produkten.

Annars är det bara att bruka den. Blir biverkningarna för intensiva, kan du första tiden lägga den bara varannan kväll i några dagar. Det är bra om man känner sin hy, då är det lättare att föra in en medicinsk produkt.

Att bruka dessa är inte alls som att använda kosmetiska märken, det ska man vara medveten om. Resultaten blir betydligt bättre sedan också.

MVH

Jean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jean, kan du være så snill og fortelle om dette ser ut som en grei rutine?

Morgen:

C-esta rens

C-esta serum

Bioglycolic bioclear cream

Transformation cream

Transformation eye cream

Kveld:

C-esta rens

C-esta serum

Factor-A plus lotion (15 min etter rens og serum)

Transformation cream

Transformation eye cream

Ser dette greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg er ikke Jean, men om morgenen bør du bruke solfaktor i tillegg, og om kvelden trenger du ikke C-esta. Vit. C bør helst brukes om dagen pga. den ekstra solbeskyttelsen det gir, og det trenger ikke å brukes mer enn en gang pr. dag fordi vitaminet er aktivt i huden i opptil 24 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hejsan Rosenröd, nu minns jag ej i detalj dina bekymmer med din hy men så här vill jag skriva din lista:

Morgon:

C-esta rens

C-esta serum

Bioglycolic bioclear cream

Transformation cream

Transformation eye cream

SAMT SPF 30

Testa första tiden enbart C-serum och Bioclear samt spf. Då huden sedan börjar irriteras och kännas torr, kan du då lägga till Transformation Cream.

Kveld:

C-esta rens

Factor-A plus lotion, smörjer du in då huden är helt torr bara.

Transformation eye cream

C-estaserum är en antioxidant som huden får bäst nytta av dagtid, det är då fria syreradiklaer skadar huden mest. Du slösar bara med dyra pengar annars.

Likadant här: Bruka Transformation Cream då huden börjar flaga och reagera med torrhet.

MVH

Jean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Deception! Jeg glemte å skrive at jeg bruker Antioxidant tinted moisturizer, eller hva den heter. Har i hvert fall solfaktor 30. Så jeg trenger ikke C-esta om kvelden altså? Regner med du tenker på serumet da, for jeg må jo rense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...