Jean Skrevet 7. oktober 2008 #61 Del Skrevet 7. oktober 2008 Rosenröd: Du bör kunna satsa antingen på Transformation eye cream eller Age Intervention eye cream då. Vilken som blir helt bäst är svårt att säga, men bägge är bättre än ingen. Age Intervention funkar även bra för dem upp i åldrarna då hormoner spökar och huden ofta blir torrare. Transformation dämpar även ytliga kärl och rödhet. Tack Lucky: Jag har förstått att en och annan genom åren retat sig på mig då jag INTE är utbildad. Men vad tjänar en utbildning till om syftet är att "köpa" folk? Sunt förnuft och att vara intresserad är skäl nog till min kunskap och det är nog så gott. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. oktober 2008 #62 Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk igjen Jean! I dag fikk jeg c-esta rensen, serumet, factor a plus lotion og daily face protectant i posten. Venter ennå på kremene. Kan jeg bruke de produktene jeg har fått mens jeg venter på resten? Sammen med min nåværende ansiktskrem fra Decleor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 7. oktober 2008 #63 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ja Rosenröd. Det går bra att börja. Men varför ska du blanda in Decleor i vården här? Factor A kan du bruka både morgon och kväll, bara att du lägger spf ovanpå sedan. Decleor täpper din hy och det rek. jag inte att du brukar ihop med medicinska produkter alls. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. oktober 2008 #64 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ok, da skal jeg starte i kveld! Grunnen til at jeg tenkte å bruke Decleor-kremen var bare fordi jeg tenkte at jeg manglet kremene fra Jan Marini og var redd for at det skulle bli for lite fuktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jåla Skrevet 7. oktober 2008 #65 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har nå bestemt meg for å gå for skin zyme som maske. Var litt usikker om jeg skulle gå for den eller c esta facial mask, men leste varm omtale om skin zyme på Jean sin blogg så blir spennende å prøve den. Et spørsmål til Jean.. Er det nødvendig å bestille clean zyme også eller holder det med masken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 7. oktober 2008 #66 Del Skrevet 7. oktober 2008 Rosenröd: Marinis produkter går ned på djupet och stimulerar kollagen och elastin, ger därmed fibroblasetr en skjuts i fuktsammasättningen. Biverkningen blir nästan alltid att överhuden känns mycket torr, men den ska ju sas ändå fjälla av. Underifrån kommer alltså frisk fin vävnad, då det är som torrast på ytan kan det kännas skönt med fukt från ex Transformation creme, eller Recover E ex. Factor A är en sådan som stimulerar på djupet de fuktbindande ämnena. Nej, det behövs ingen Clean Zyme om man rengör innan med annan exfolierande syraprodukt. Men har du inte det, föreslår jag att du även köper Clean Zyme för den förbereder huden. Vissa tar även en klicka av den för at sedan avlägsna masken. Låt masken sitta på i minst 30 minuter upp till en timme, annars gör den ingen nytta. jag älskar den masken och lägger den ca 4 ggr/v. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 7. oktober 2008 #67 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei Jean! Du er kjempedyktig på Jan Marini!! Begynte med dette merket for en måned siden. Bruker BioGlycolic Cleanser og Biocgycolic Lotion, men føler ikke noen veldig virkning på acne. Har ganske masse opna comedoner og noe cystic acne, er 25 år så det er den "adult acne". Lurte på om det er bedre for meg å bruke BioGlycolic Bioclear cream/lotion? Har ikke hatt råd til å kjøpe Transformation Cream, men skal ha den snart! Hvordan er den å bruke på vinteren? Gir den god nok fukt? Eller er det lurt å ha en kuldekrem i tillegg? Litt masse spørsmål her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 7. oktober 2008 #68 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hej Milla, Har du akne och tendens till fet hy är det Bioglycolic cleansing oily skin du bör ha då den löddrar och tränger ned djupare. Det är glykolsyror i rengöringarna vilka i sig inte har så stor effekt på själva akne och orsaken, men det är kanon att bruka en syratvätt då den just förbereder huden så väl. I ditt fall är det då dessa produkter (någon av dem gärna) du ska rikta in dig på: - Bioglycolic Bioclear cream/lotion, lotion om du har fet och oljig hy - Factor A produkterna - Therapeutic line med BPO samt Zymeprodukterna. Tänk på att det tar 3-6 månader för huden att normaliseras, därefter måste man hålla på att ge rätt vård annars går den snabbt tillbaka till ursprungsläget. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 7. oktober 2008 #69 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hej Milla, Har du akne och tendens till fet hy är det Bioglycolic cleansing oily skin du bör ha då den löddrar och tränger ned djupare. Det är glykolsyror i rengöringarna vilka i sig inte har så stor effekt på själva akne och orsaken, men det är kanon att bruka en syratvätt då den just förbereder huden så väl. I ditt fall är det då dessa produkter (någon av dem gärna) du ska rikta in dig på: - Bioglycolic Bioclear cream/lotion, lotion om du har fet och oljig hy - Factor A produkterna - Therapeutic line med BPO samt Zymeprodukterna. Tänk på att det tar 3-6 månader för huden att normaliseras, därefter måste man hålla på att ge rätt vård annars går den snabbt tillbaka till ursprungsläget. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Jeg synes det er litt rart at du anbefaler produkter med retinoider og benzoylperoksid samtidig uten å gjøre det helt klart at de ikke skal brukes samtidig (dvs. i løpet av samme døgn, ikke nødvendigvis på én gang - i og med at benzoylperoksid ødelegger effekten av retinoider). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 7. oktober 2008 #70 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Snälla du, jag har inom parentes skrivit att någon av dessa ska brukas. Läs gärna lite mer ingående. Retinoider och glykolsyra går utmärkt ihop då syran snabbare bryter ned A-vitaminet till rent tretinoin i huden. Men som sagt så menade jag att hon kan välja något av dessa preparat, trodde jag nog hon förstod. Hann ej skriva klart: Likaså fungerar BPO och glykolsyra/salicylsyra ännu effektivare i kombo med varandra. Men min intention var icke att hon skulle köpa flera produkter, utan just någon av dem. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Endret 7. oktober 2008 av Jean Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 8. oktober 2008 #71 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har ikke sagt noe om kombinasjonene AHA/retinoider eller BPO/BHA/AHA, så hvorfor du trekker frem at dette er greie kombinasjoner, aner jeg ikke. Kanskje det er du som bør lese nøyere? Jeg synes du bør ta ansvar for rådene dine og være så nøyaktig og fullstendig som du klarer i den informasjonen du gir, fordi det later til at det er en del personer som anser deg som en slags autoritet på hudpleie - og da følger det ansvar med. Å anbefale flere produkter samtidig uten å gjøre det klart at det er fullstendig bortkastet å kombinere enkelte av dem - fordi de vil nøytralisere virkningen av hverandre, hvilket innebærer penger ut av vinduet og helt unødvendige bivirkninger (den bemerkningen i parantes var en særdeles vag og lite informativ hentydning, det ser du vel selv også) synes jeg faktisk er en smule uansvarlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 8. oktober 2008 #72 Del Skrevet 8. oktober 2008 Exakt VAD ska jag läsa på menar du? Gör inte annt på mina lediga stunder. Varför jag poängterade synkningen av retinoider och glykolsyror, beror på att du INTE tog upp det, då du tog upp om BPO ihop med retinoider, så varför behövde jag utveckla den fasen mer, menar du? Jag förutsåg även att man kanske i nästa fråga till mig, ev skulle fråga om det var lämpligt med att bruka fler preparat. Vilket jag iof inte tycker man behöver då man ska införa ny vård. jag är inte mycket för att kosta på en massa preparat som kanske blir onödigt i längden. Det kan du nog fråga vem som helst jag givit råd härinne. Känns som om du är nedlåtande för att jag just inte har mitt intresse i en utbildning, kan tala om för dig att jag så sent som i juli inbjöds att få resa med till Paris på deramtologi - venerologikonferensen dit representanter för Synchroline bl a, åkte ned till. Tycker nog att utbildning inte alltid säger så mycket om hur man är möjligen? Att vara trevlig och tillmötesgående kan vara något flera borde pröva. MVH jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 8. oktober 2008 #73 Del Skrevet 8. oktober 2008 Då vi ändå skriver om vilka ämnen som synkar så glömde jag en viktig detalj. Jan Marinis Bioglycolic Bioclear cream innehållande Azelaic- och BHA (salicyl), ger BPO (Benzoylperoxidet bättre skjuts in i vävnaden). Lika bra att då vara tydlig här med en gång. BHA är alltså INTE samma som en Alphahydroxysyra ex. Hoppas detta är tydligt nu, för jag vill inte vara oansvarig. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2008 #74 Del Skrevet 8. oktober 2008 BPO er ikke lurt å bruke ukritisk, ikke minst fordi det har vist seg å ha en nedbrytende effekt i at det genererer frie radikaler som skader hudvevet. Det man kan gjøre, er selvsagt å bruke en antioksidant over. (Ellers synes jeg kanskje denne tråden begynner å bære litt vel preg av "Marini og noen få andre merker er bra, alt annet er dritt, for det har jeg sagt, så det så!"; det går an å faktisk være åpen til at ulike ting fungerer for ulike hudtyper, i stedet for ensidig å fordømme alle andre forslag. Dette er også en type hersketeknikk som gjerne hudpleiere og frisører vet å benytte seg av.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #75 Del Skrevet 8. oktober 2008 Personlig så skjønner jeg ikke at noen vil bruke produkter med BP. Mange får jo alvorlig abstinens hud hvis de må slutte (mange må slutte pga utørkning eller andre bivirkninger). Det kan fort bli rene kvise eksplosjoner som tar måneder og år å rydde opp i , hvis man velger å holde seg unna. Det er rett og slett et avhengighetsdannende stoff som i ytterste konsekvens gjør at huden kun fungerer med BP og om dette gjelder deg vet du ikke før du slutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 8. oktober 2008 #76 Del Skrevet 8. oktober 2008 Mycket intressant inlägg här Deception. Vad gäller BPO vet man idag att det är starkt och som jag skrev tidigare har en något nedbrytande effekt på vävnaden då det kan skada. Jättebra att du även tog upp detta om att bruka en Antioxidant som skydd för övriga celler. Det som är väldigt bra är att bruka ett högprocentigt aktivt C-derivat i serumform, finns flera bra medicinska märken om vi nu inte bara ska namnge ett. Varför jag så ofta namnger tre fyra märken beror på att jag helt enkelt anser de vara de mest kliniskt forskade på, bäst resultat och bästa sammansättning av ämnen anpassade för mänsklig vävnad. Sedan har jag sjäv bäst erfarenhet av dem sedan 17-års ålder. Generellt med BPO ger den ju olika resultat beroende på hur den är framtagen. Som jag skrev tidigare så är preparat som Basiron och Stioxyl inte tillräckligt microsmå för att penetrera dermis utan lägger sig enbart i epidermis. Förvisso sker uppluckingen av porer och talg där, men man vill ofta åt en långvarigare effekt. Sedan gör denna grova form av BPO att huden mycket oftare reagerar starkt med eksemliknande utslag, tom nässelutslag kan förekomma. Men det kan man även få av Salicylsyra (BHA). Jag vill även passa på att nämna att den form som finns i klindamycinkrämen DUAC antagligen är den effektivaste formen av BPO man känner till. Finns på recept då. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 8. oktober 2008 #77 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jomen visst har du en Poäng i detta Gjest. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. oktober 2008 #78 Del Skrevet 8. oktober 2008 Apropos antioksidanter, har Priori kommet med en ny serie som skal inneholde en veldig kraftig antioksidant i form av ekstrakt av bær fra kaffebusken ("coffeeberry"), som skal være ekstremt potent. Det samme sies jo om idebenone (samme merke også her, men også for eksempel Prevage), men der fikk jeg personlig veldig sterke reaksjoner i form av små, kløende blemmer i huden, og måtte slutte brått. Se her: http://www.prioriskincare.com/cb/index.html (Prisen er nok dessverre saftig; idebenone-serumet kostet 800 kroner). I tillegg til antioksidanter, bør man bruke en solfaktor med høy PPD på dagtid. Antioksidanter er forresten best brukt på dagtid, pga. den innebygde beskyttelsen mot den skadelige effekten solstrålene har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 8. oktober 2008 #79 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Jeg bruker BPO to ganger i uken. Virker for meg som at det hjelper på mine urenheter. Kan da ikke være så farlig når bruken er begrenset. Jeg har forøvrig et produkt fra DDF:) Detter merket er faktisk like bra som JM for min hud. Det som er bra med denne tråden er at folk endelig har sluttet å tro at Dermalogica kan hjelpe de som har problemhud!! Endret 8. oktober 2008 av *lucky* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean Skrevet 8. oktober 2008 #80 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja Priori har faktiskt en fin komponent och det är Idebenone som du skriver. Den ger en något starkare antioxidant effekt än vad aktivt fettlösligt C med DMAE ger. Tyvärr har det forskats lite för lite och är rätt tyst om Idebenone av någon anledning. Nu köper inte jag Priori då märket inte har bättre egenskaper i övrigt än de andra medicinska märkena, fast Priori är även hutlöst dyrt. Jo jag rekommenderar alltid de jag ger råd överlag att oavsett hudtyp och vård alltid bruka antioxidant i form av C-serum samt hög spf.. Det och sedan rengöringen är grundstommen i hudvården, därtill kommer sedan de läkande, reparerande och förebyggande produkterna in. Lucky, BPO fungerar fint om man tål detta, men jag tycker inte man generellt ska bruka de grövre varianterna så som Basiron och Stioxyl. Jag har själv BPO hemma jag ibland lägger på, fast mest i förebyggande syfte. Sista månaderna har jag enbart brukat Tretinoin och 15% glykolsyra till kvällen. Kommer sluta med Tretinoinet nu då kinderna är totalt läkta från alla år av milier och grova porer. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå