Gjest Deception Skrevet 1. september 2008 #21 Skrevet 1. september 2008 Jeg er ikke Jean, men man skal ikke bruke produkter med A-vitaminer. Dessuten er det slik at syrer gjør huden lysømfintlig, og siden man som gravid er ekstra utsatt for pigmentflekker, bør man aldri bruke syrer uten å bruke høy solfaktor samtidig, men man bør kanskje vente til etter graviditeten for å være på den sikre siden.
Nienna83 Skrevet 1. september 2008 #22 Skrevet 1. september 2008 Er det Glycolsyre i transformation cream? Er det noe poeng med fuktighetskrem med glycolsyre utenpå bioclear lotion eller burde man ha noe uten? Er antioxidant spf 30 noe fuktighetsgivende? Mange spm, men syns JM har så fryktelig mange produkter at jeg blir helt forvirret :gjeiper:
Rexina Skrevet 1. september 2008 #23 Skrevet 1. september 2008 Har også hatt lyst til å prøve Jan Marini siden jeg har hørt så mye bra om det her:) Gikk innom Ellipseklinikken i dag og fikk anbefalt Bioglycolic Facial Cleanser og Antioxidant Daily Face Protectant (som dagkrem). Har allerede en nattkrem jeg liker og som jeg vil bruke opp først, før jeg kjøper Transformation Cream som nattkrem. Men de to andre kjøpte jeg nå. Gleder meg skikkelig til å prøve produktene:D
Jean Skrevet 1. september 2008 #24 Skrevet 1. september 2008 NIenna: Transformation Cream innehåller INTE glykolsyra, utan den aktiva substansen där är ett kemiskt ämne kliniskt framtaget som liknar det enzym som finns hos ofödda foster. Det är extremt bra att bruka på hud som är skadad och den ger även massor av fukt. Gör så att cellmembranen inte torkar utan producerar mer fukt kollagenet nybildas snabbare i dermis även. Därför är just Transformation cream skön att bruka om man får jobbiga biverkningar av syrorna vilket man ska få en tid. Man ska inte bruka Bioclear cream på samma gång som en glykol- eller AHAsyreprodukt. Ha den ena på morgonen den andra på kvällen. Jag har nu i höst C-esta serum och Bioclear samt solskydd dagtid. Till kvällen är det Bioglycolic cream jag har. Under ögonen brukar jag syra dag som kväll nu. Marinis serier är lätta att förstå: I Bioglycolic line är det syror rakt igenom. I Factor A Plus är det retinol + glykolsyror i Age INtervention line är det både retinol och salisylsyror. De övriga linjerna innehåller INTE syror. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Bjørnemor Skrevet 1. september 2008 #25 Skrevet 1. september 2008 Under ögonen brukar jag syra dag som kväll nu. Hva heter den syran som du bruker under øgonen? er det kun under øgonen og ikke rundt du bruker denne?
Gjest *lucky* Skrevet 2. september 2008 #26 Skrevet 2. september 2008 Har også hatt lyst til å prøve Jan Marini siden jeg har hørt så mye bra om det her:) Gikk innom Ellipseklinikken i dag og fikk anbefalt Bioglycolic Facial Cleanser og Antioxidant Daily Face Protectant (som dagkrem). Har allerede en nattkrem jeg liker og som jeg vil bruke opp først, før jeg kjøper Transformation Cream som nattkrem. Men de to andre kjøpte jeg nå. Gleder meg skikkelig til å prøve produktene:D Ikke for å være frekk men må bare si at nå er du endelig på rett spor! Veit jo at du har hatt noen innlegg her ang valg av hudpleie som jeg har svart deg på Nå blir du nok fornøyd. Det kan hende du kommer til å flasse litt i starten pga rensen men det går fort over. På dagtid kan du godt bruke c serumet under antioxidanten. La rensen sitte på noen minutter før du skyller. Lykke til!
Jean Skrevet 2. september 2008 #27 Skrevet 2. september 2008 Björnemor: Det är den här från Marini: http://www.skin-etc.com/janmabieyecr.html MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
tante fiolett Skrevet 2. september 2008 #28 Skrevet 2. september 2008 Har også hatt lyst til å prøve Jan Marini siden jeg har hørt så mye bra om det her:) Gikk innom Ellipseklinikken i dag og fikk anbefalt Bioglycolic Facial Cleanser og Antioxidant Daily Face Protectant (som dagkrem). Har allerede en nattkrem jeg liker og som jeg vil bruke opp først, før jeg kjøper Transformation Cream som nattkrem. Men de to andre kjøpte jeg nå. Gleder meg skikkelig til å prøve produktene:D Hei Rexina, må bare spørre om hvordan prisene er på JM-produkter i Norge? Tenker selv på å begynne med serien, men forestiller meg at det er svinedyrt her, så tenkte å bestille fra nettside..
Rexina Skrevet 2. september 2008 #29 Skrevet 2. september 2008 Ja det er svinedyrt her. Kostet vel 350 for rensen og over 500 for solkremen. Tenkte på Transformation Cream også, men den var det 800 for, så da kjøper jeg den på ebay etterhvert. Vet ikke hvordan de andre prisene var, da jeg bare sjekket disse produktene.
tante fiolett Skrevet 2. september 2008 #30 Skrevet 2. september 2008 Ja det er svinedyrt her. Kostet vel 350 for rensen og over 500 for solkremen. Tenkte på Transformation Cream også, men den var det 800 for, så da kjøper jeg den på ebay etterhvert. Vet ikke hvordan de andre prisene var, da jeg bare sjekket disse produktene. Oi oi, var det jeg tenkte, ja... Det blir definitivt netthandel på meg! Om jeg ikke husker helt feil, brukte du Exuviance tidligere, og har liknende hud som meg. Jeg holder på med Exuviance nå, men tenker på å bytte til JM etterhvert, etter å ha hørt så mye bra om serien. Ble du anbefalt flere produker, eller bare de tre? Blir spennende å se hvordan den funker på din hud, så du får holde oss oppdatert
Rexina Skrevet 2. september 2008 #31 Skrevet 2. september 2008 Ble bare anbefalt tre. Eller egentlig to, for de anbafalte enten rensen og solkremen eller rensen og transformation cream. Jeg visste etter å ha lest her at man er nødt til å ha solbeskyttelse etter bruk av syrer, så jeg valgte det. Ville ikke kjøpe over nett nå, for jeg var for ivrig:P Men hvis jeg liker de produktene vil jeg nok få tak i en god nattkrem (kanskje transformation) og kanskje et serum eller en annen krem som hjelper på porer (hvis det trengs).
tante fiolett Skrevet 2. september 2008 #32 Skrevet 2. september 2008 Jepp, høy solfaktor er superviktig når man bruker syrer! Å ikke være nøye med det har jeg selv sett resultatet av nå. Da jeg først begynte med syrer (MD) for mange år siden, på anbefaling fra hudpleier, var jeg nok ikke nøye nok med solfaktor, slik at jeg nå har fått pigmentforandringer i huden... Nå er det religiøs bruk av solbeskyttelse som gjelder...
tante fiolett Skrevet 2. september 2008 #33 Skrevet 2. september 2008 Jeg slenger meg på denne tråden, siden jeg også har lyst til å prøve JM. Har sett litt på hjemmesiden til JM, men trenger hjelp med å velge produkter. Så Jean, eller dere andre som kan mye om merket: hva trenger jeg? Jeg har blandingshud: fet underhud og tendenser til tørr overhud. Jeg har noen sprengte blodkar (couperose) rundt nesen og kinnene nær nesen. Det er i disse områdene jeg gjerne får tørr, litt flassete hud. Huden min blir blank i t-sonen et par-tre timer etter at jeg har renset den/påført make-up. Det største problemet mitt er at jeg så lett får tilstopninger i huden (sorte prikker- spesielt på nesen, hvite dypere tilstopninger (milia) i kinnene, og små urenheter (kviser). Svært sjelden dypere acne. Jeg har litt hyperpigmentering på forreste del av kinnene, samt øverst i pannen. Jeg lurer på om JM sine syreprodukter inneholder AHA eller BHA syre? Jeg har lest en del om dette på diverse nettsider, og har forstått det slik at det er BHA-syrer som er mest virksomt på tilstoppede porer, fordi disse faktisk har evnen til å trenge inn i poren og "gjøre ren" poren innvendig? Jeg lurer også på om noen vet noe om eventuelle bivirkninger om langtidsbruk av syrer på huden? Glykolsyrer virker vel slik at de gjør huden tynnere på lang sikt? Jeg er litt redd for å gjøre huden min tynnere, mer sensitiv, utsette den for mer couperose og hyperpigmentering - men samtidig må jeg få gjort noe med de tilstopningene... Huff, dette ble mange spørsmål, men håper noen (Jean ? ) vil svare på noe av dette..!
Jean Skrevet 2. september 2008 #34 Skrevet 2. september 2008 SUCK...jag var nästan färdig med en utförlig produktguide åt dig tante... Det blev ERROR i forumet just då... Orkar ej skriva om. Gör så här om du är intresserad: maila mig en bild av osminkat ansikte så jag ser problemen (lättare för mig att känna av). Skriv din ålder, graviditet, ev hudsjukdomar i släkten så ska jag hjälpa dig - igen
tante fiolett Skrevet 2. september 2008 #35 Skrevet 2. september 2008 SUCK...jag var nästan färdig med en utförlig produktguide åt dig tante... Det blev ERROR i forumet just då... Orkar ej skriva om. Gör så här om du är intresserad: maila mig en bild av osminkat ansikte så jag ser problemen (lättare för mig att känna av). Skriv din ålder, graviditet, ev hudsjukdomar i släkten så ska jag hjälpa dig - igen Å nei... Dårlig teknologi.. Ok, jeg skal skrive til deg (hadde tenkt å gjøre det uansett, men så fant jeg denne tråden..) og legge ved bildet
Nienna83 Skrevet 2. september 2008 #36 Skrevet 2. september 2008 (endret) 1. Bioglycolic Facial Cleanser 2. C-ESTA Serum 3. Factor-A Plus Lotion 4. Bioglycolic BioClear Lotion 5. Transformation Cream 6. Daily Face Protectant SPF 30 Tube Jean; En gjest ble anbefalt dette av et nettsted litt tidligere i tråden, jeg lurte på en noenlunde samme kombo, men mener du at jeg ikke burde bruke factor-A plus Lotion og Bioglycolic Bioclear Lotion samtidig? Heller dele opp en på morgen og en på kvelden, begge med C-ESTA serum? Takk for svar! Endret 2. september 2008 av Nienna83
Jean Skrevet 2. september 2008 #37 Skrevet 2. september 2008 Hejsan, jag som loggade ut å skulle lägga mig i soffan. Man kommer visst aldrig härifrån NIenna83: Just Factor A-Plus innehåller glykolsyra och jag anser det blir lite kaka på kaka (inte större effekt), att på kvällen först ta Factor A Plus och sedan Bioclear. Men om man har råd kan man helt klart köra med bägge men varannan kväll. Nu är det ju höst och då går det bra att även bruka dessa dagtid, men med hög spf ovanpå. Men till dagen i så fall föreslår jag att man köper dem i lotionform! Då kan man välja Bioclear på dagen, över C-esta serumet, och ha enbart Factor A Plus på kvällen. Det är ok att laborera och göra det som känns bäst. Men jag menar samtidigt att det är trist att slänga en massa pengar på att ha dubbelt med samma effekt om du förstår? C-esta serum räcker att ha dagtid. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Deception Skrevet 2. september 2008 #38 Skrevet 2. september 2008 C-vitamin er en antioksidant, og beskytter til en viss grad mot den nedbrytende effekten solstrålene har på huden. Derfor bør du bruke produkter med C-vitamin først og fremst om morgenen, under en krem med høy solfaktor.
Rexina Skrevet 3. september 2008 #39 Skrevet 3. september 2008 Bitteliten oppdatering: Har brukt produktene i 2 dager (renset 4 ganger) og nå er alle talgklumpene i panna borte, sorene begynner å leges og de to betente områdene jeg hadde i ansiktet er trukket tilbake og blitt vanlige sår.. Det høres kanskje ut som om jeg har verdens styggeste hud, men med mineralfoundation ser nå huden min ut til å være så godt som perfekt:) Tror nok dette er hudpleieserien for meg. Har aldri vært borti produkter hvor jeg ser resultater så raskt. Men merker at jeg begynner å flasse så smått noen steder og får tørr hud men det har jeg hørt at bare er en fase som skjer med Marinis produkter. Har også hørt at etter en-to uker kommer alle utbrudd som har ligget under huden, frem. Men rensen virker i hvert fall kjempebra, og solkremen holder huden perfekt matt og glødende:) Men et lite spørsmål: Er solkremen bare en solkrem, eller en fuktighetskrem med solfaktor? Trenger jeg en fuktgivende krem under solkremen?
Jean Skrevet 3. september 2008 #40 Skrevet 3. september 2008 Rexina: Huruvida du behöver en dagkräm under spf, känner du litegranna själv här. Jag själv hade i somras enbart C-esta serumet under mitt spf. Nu i höst har jag då börjat med C-esta, sedan Bioclear och sist spf. C-estaserum räcker fint som fuktgivare om man inte är väldigt torr då. Gör lite som du känner där! Cellcykeln har mellan ca 25-32 dagar på sig i sin förnyelseprocess, varav dessa produkter påskyndar den keratolytiska effekten, syresätter celler och membran i dermis så du bör efter en månad ha fått en något stabiliserad textur i huden. Och man ser ofta en direkt förändring av huden då man brukar medicinsk hudvård. Men räkna med en sakta omställning om ca 3 - 6 månader. Då du uppnått resultat är det givetvis väldigt fint att fortsätta med rätt typ av hudvård. Lycka till! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå