Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #161 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er derimot ikke alle produktene fra Jan Marini som inneholder syre. Jeg vil anbefale transformation cream http://www.skin-etc.com/jantcream.html. Det er en krem som tilfører huden masse fuktighet uten å tette porene. Jeg vil også anbefale deg ei maske som heter skin zyme http://www.skin-etc.com/janskzyme.html. Dette er ei maske med peeling effekt som er perfekt for hud med urenheter/ kviser. Den tilfører samtidig huden fukt og jeg synes den gir huden fin glød. Et annet produkt jeg ikke klarer meg uten er c esta serumet http://www.skin-etc.com/janmacserum.html. Utrolig deilig!! Ellers er bioglycolic bioclear http://www.skin-etc.com/janmabibicr.html et produkt som fungerer utmerket på uren hud. Det inneholder derimot syrer og man være forsiktig med å benytte produktet dersom man utsetter huden for sol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #162 Del Skrevet 6. februar 2009 Synes Jan Marini-produktene er sinnsykt oppskrytte...dyre er de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 6. februar 2009 #163 Del Skrevet 6. februar 2009 Men jeg fikk jo svar fra Jean lenger oppe i tråden, hvor hun sa at jeg kunne bruke bioclear selv om jeg reiser til syden i påsken? Men skulle bare bruke den om kvelden, og bruke solfaktor 40 eller 50. Stemmer ikke dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #164 Del Skrevet 6. februar 2009 Så lenge produktet inneholder ikke inneholder mer enn ca 10 % syre så har jeg hørt at det skal gå bra å bruke krem med syre på kvelden dersom man bruker høy faktor på dagtid. Jeg personlig er veldig glad i å slikke sol så jeg holder meg borte fra produkter med syre på sommeren eller når jeg er i solfylte strøk for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 6. februar 2009 #165 Del Skrevet 6. februar 2009 Og hvordan vet jeg hvor mange prosent syre det er i Bioclear og factor A plus lotion? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #166 Del Skrevet 6. februar 2009 Bioclear inneholder 10- 12 % syre. Når det gjelder factor a plus så vet jeg ikke. Noen andre som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #167 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei hei! Jeg har sendt Jean en mail på bloggen hennes, og håper hun svarer meg, for hun virker veldig dyktig. Etter å ha lest i denne tråden ser jeg at det er mange andre som også ser ut til å ha litt peiling på Jan Marini, og siden Jean tydeligvis er veldig opptatt med ny jobb(sånn som jeg forsto det på bloggen?) legger jeg inn en kopi av mailen min her. Kanskje det er noen andre som vil hjelpe meg litt så lenge? For av å lese i denne tråden blir jeg ganske forvirret, det er jo så mange råd til forskjellgige hudtyper og problemer at jeg rett og slett ikke klarer å sortere ut hva som gjelder MEG! Til daglig bruker jeg en cleanser fra Avene, samt en fuktighetskrem for veldig tørr sensitiv hud fra samme merket. Disse gjør ikke så mye for huden min lenger, jeg husker egentlig ikke om de noen gang har gjort det heller. Det har bare blitt vane å bruke dem, og jeg har ikke visst om noe annet som kunne hjelpe meg. Etter å ha lest så mye bra om Jan Marini på KG, og såvidt kommet over skrekken med å sette meg inn i ebay, tenkte jeg at jeg skulle bestille og prøve! "Problemet" er vel at jeg egentlig ikke har så god råd akkurat nå, men jeg er likevel veldig ivrig på å komme igang. Spørsmålet mitt til deg er derfor: Hva bør jeg starte med, som et minimum, av Jan Marini-produkter? Etterhvert, hvis merket er så bra som jeg har fått inntrykk av at det er, så kommer jeg selvfølgelig til å bestille mer. Jeg kan gi deg noen stikkord om min hud: - periodevis (og flekkvis) tørr, kan bli litt flassete innimellom. - hvite talgflekker litt nedi huden/porene, både på kinn, hake og panne. - tilstoppede porer, litt mørkere prikker, ikke sorte, men ganske tykke talgpropper. - litt kviser innimellom, men ikke like ofte nå lenger. - en del arr, hovedsaklig i pannen men også i kinn. - hovedproblemet: kviser, tørre partier osv. fører til små sår, som ALDRI gror. Det blir tørt, sprekker opp, gror litt, sprekker opp igjen osv. Har alltid 1-4 sånne sår i ansiktet, det har jeg hatt i over ti år, selv om problemet var enda større den gangen da jeg hadde fler dyptliggende kviser. Jeg bruker mineralmakeup fra ID, har nå nylig også kjøpt fra det norske merket KissMe. Er veldig fornøyd med mineralmakeup det meste av tiden, men i korte perioder(faser) syns jeg det er vanskeligere å få den til å bli pen, dekke godt nok osv. Jeg er snart 24 år. Hadde blitt kjempeglad om du ville sette opp en liste over prokukter som jeg burde skaffe meg, gjerne i prioritert rekkefølge, der jeg feks MÅ kjøpe de to første, så deretter burde jeg kanskje hatt de to neste, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #168 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei :-) Jean er nok definitivt en av dem med mest kunnskap på Jan Marini, men jeg kan forsøke å gi noen råd ut i fra mine erfaringer med serien. Jeg har nå brukt Jan Marini i 6 mnd og er veldig godt fornøyd med det den har gjort for huden min. Jeg vil anbefale deg bioglycolic cleanser, den er med fruktsyrer og renser huden godt samtidig som den har en exfolierende effekt. Deretter ville jeg ha gått for bioglycolic cream. Den inneholder glykolsyre og salisylsyre og fungerer utmerket mot kviser og urenheter. Jeg bruker den selv og jeg er nå helt uten kviser. Meget godt fornøyd. Et must når man bruker krem med syre er solfaktor, derfor anbefales antioxidant daily face protectant cream med solfaktor 30. Som nattkrem ville jeg valgt transformation cream eller skin silk protecting hydrator. Dette er begge kremer som tilfører huden bra med fukt. Dette er etter min mening "må ha" produkter. Eller vil jeg anbefale deg skin zyme som er en maske. Masken skal være bra mot uren hud og den tilfører huden bra med fukt. Anbefales :-) Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2009 #169 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg mente bioglycolic bioclear cream... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 9. februar 2009 #170 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei hei! Jeg har sendt Jean en mail på bloggen hennes, og håper hun svarer meg, for hun virker veldig dyktig. Etter å ha lest i denne tråden ser jeg at det er mange andre som også ser ut til å ha litt peiling på Jan Marini, og siden Jean tydeligvis er veldig opptatt med ny jobb(sånn som jeg forsto det på bloggen?) legger jeg inn en kopi av mailen min her. Kanskje det er noen andre som vil hjelpe meg litt så lenge? For av å lese i denne tråden blir jeg ganske forvirret, det er jo så mange råd til forskjellgige hudtyper og problemer at jeg rett og slett ikke klarer å sortere ut hva som gjelder MEG! Til daglig bruker jeg en cleanser fra Avene, samt en fuktighetskrem for veldig tørr sensitiv hud fra samme merket. Disse gjør ikke så mye for huden min lenger, jeg husker egentlig ikke om de noen gang har gjort det heller. Det har bare blitt vane å bruke dem, og jeg har ikke visst om noe annet som kunne hjelpe meg. Etter å ha lest så mye bra om Jan Marini på KG, og såvidt kommet over skrekken med å sette meg inn i ebay, tenkte jeg at jeg skulle bestille og prøve! "Problemet" er vel at jeg egentlig ikke har så god råd akkurat nå, men jeg er likevel veldig ivrig på å komme igang. Spørsmålet mitt til deg er derfor: Hva bør jeg starte med, som et minimum, av Jan Marini-produkter? Etterhvert, hvis merket er så bra som jeg har fått inntrykk av at det er, så kommer jeg selvfølgelig til å bestille mer. Jeg kan gi deg noen stikkord om min hud: - periodevis (og flekkvis) tørr, kan bli litt flassete innimellom. - hvite talgflekker litt nedi huden/porene, både på kinn, hake og panne. - tilstoppede porer, litt mørkere prikker, ikke sorte, men ganske tykke talgpropper. - litt kviser innimellom, men ikke like ofte nå lenger. - en del arr, hovedsaklig i pannen men også i kinn. - hovedproblemet: kviser, tørre partier osv. fører til små sår, som ALDRI gror. Det blir tørt, sprekker opp, gror litt, sprekker opp igjen osv. Har alltid 1-4 sånne sår i ansiktet, det har jeg hatt i over ti år, selv om problemet var enda større den gangen da jeg hadde fler dyptliggende kviser. Jeg bruker mineralmakeup fra ID, har nå nylig også kjøpt fra det norske merket KissMe. Er veldig fornøyd med mineralmakeup det meste av tiden, men i korte perioder(faser) syns jeg det er vanskeligere å få den til å bli pen, dekke godt nok osv. Jeg er snart 24 år. Hadde blitt kjempeglad om du ville sette opp en liste over prokukter som jeg burde skaffe meg, gjerne i prioritert rekkefølge, der jeg feks MÅ kjøpe de to første, så deretter burde jeg kanskje hatt de to neste, osv. En god start er en rens med syrer og en faktorkrem. Les om produktene på http://skin-etc.com/ og se hva du tror kan passe deg best. Skal du være økonomisk vil jeg påstå at skin silk og recover e fra marinin er dårlige valg fordi de blir tomme så fort! En god fuktighetskrem som varer en stund er night zyme, denne er fin som nattkrem og evt dagkrem visst du er tørr. Også JM sin faktorkrem er udrøy synes jeg, den gir heller ikke særlig med fukt. Faktor 30 kremen fra MD formulation og DDF sin faktorkremer som gir fukt er bra valg med tanke på at de holder lenge og de fungerer også som en dagkrem da di gir godt med fukt. Ettrehvert kan du evt supplere med bioglycolic/bioclear lotion til å ha under natt/dagkrem. Du må nesten lese og prøve deg frem for å finne ut hva som er best for deg men som sagt en rens med syrer og en faktorkrem er det første du bør begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 9. februar 2009 #171 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvis du er virkelig tørr, og ikke bare har tørr overflate, har ikke JM noen kremer som gir nok fuktighet og fett. Hos meg trekker Night Zyme rett inn og forsvinner, og huden er akkurat likedan etter påføring. Det samme ser ut til å gjelde for mange medisinske hudpleiemerker, men de er vel først og fremst uttenkt for hudtyper som sliter med talgproduksjon og tette porer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 9. februar 2009 #172 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvis du er virkelig tørr, og ikke bare har tørr overflate, har ikke JM noen kremer som gir nok fuktighet og fett. Hos meg trekker Night Zyme rett inn og forsvinner, og huden er akkurat likedan etter påføring. Det samme ser ut til å gjelde for mange medisinske hudpleiemerker, men de er vel først og fremst uttenkt for hudtyper som sliter med talgproduksjon og tette porer. Jeg søker hele tiden etter en fukighetskrem som er bra nok men det er ikke lett. Dermalogica sine trekker ikke inn i huden, det kjennes som den blir liggende utenpå slik at huden blir myk uten at den egentlig blir tilført så mye fukt. Night zyme trekker inn og gir godt med fukt men alikevel ikke nok i perioder. Har du et forslag til en fuktighetskrem? Jeg har høy talgproduksjon men med mye bruk av sterke syrer trenger jeg en rik krem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 9. februar 2009 #173 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg tør jo ikke anbefale her... Jeg bruker selv for tiden (knusktørr) Decleor Nutri-delice Ultranourishing Cream med Aromessence Neroli under, og hvis jeg er riktig flink, bruker jeg også glykolsyre. Rekkefølgen på produkter blir da: (1) Aromessence Neroli (2) glykolsyreprodukt (3) Fuktkrem Du trenger sannsynligvis ikke en like fet krem som meg, men Hydra Floral-serien er verdt et forsøk. Det går i hvertfall an å få tak i prøver av den. Mandelolje er også et stalltips for min sensitive eksemhud, men jeg er ikke disponert for kviser eller tette porer. Denne bruker jeg under fuktighetskrem, også før glykolsyre. Jeg har gitt opp cc-seriene når det gjelder fuktighet, for de er alle altfor lette for min hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *lucky* Skrevet 9. februar 2009 #174 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg tør jo ikke anbefale her... Jeg bruker selv for tiden (knusktørr) Decleor Nutri-delice Ultranourishing Cream med Aromessence Neroli under, og hvis jeg er riktig flink, bruker jeg også glykolsyre. Rekkefølgen på produkter blir da: (1) Aromessence Neroli (2) glykolsyreprodukt (3) Fuktkrem Du trenger sannsynligvis ikke en like fet krem som meg, men Hydra Floral-serien er verdt et forsøk. Det går i hvertfall an å få tak i prøver av den. Mandelolje er også et stalltips for min sensitive eksemhud, men jeg er ikke disponert for kviser eller tette porer. Denne bruker jeg under fuktighetskrem, også før glykolsyre. Jeg har gitt opp cc-seriene når det gjelder fuktighet, for de er alle altfor lette for min hud. Takk takk! Alt for mye å velge i som vanlig:) skal se på hydra floral, den kan kanskje duge når jeg er veldig tørr. En vanskelig balanse iom at porene min tetter seg så fort jeg velger en feil krem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 9. februar 2009 #175 Del Skrevet 9. februar 2009 Få tak i en liten prøve først (den finnes både som emulsjon (letter) og krem), og test den uten å endre noe annet, så ser du om du tåler den, i hvertfall. Det skal ikke være enkelt. Her er det iskaldt for tiden (riktignok fuktig), men huden min liker det ikke. Den ser OK ut på dagtid, men om kvelden og når jeg står opp om morgene, ser jeg alle små flakene som ikke forsvinner uansett hva jeg gjør av peeling, kremer, glykolsyre osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny Skrevet 9. februar 2009 #176 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei hei! Har var det mange med god kunnskap om Jan Marini! Akkurat hva jeg kunne trenge å få litt hjelp fra nå. Jeg har nå tatt tre behandlinger med laser mot akne. Huden min har blitt suverent mye bedre. Tidligere hadde jeg "klumper" under huden, disse er nå borte og hudteksturen er mye jevnere. Men jeg har fortsatt noe arr, både flekker og litt ujevnt. Ellers er huden litt tørr på overflaten. Jeg har bioglycolic rensen fra Jan Marini som jeg er kjempe fornøyd med, og lurer derfor på innkjøp av flere produkter fra Jan Marini. Er det noen som kunne gitt noe forslag til hva jeg kunne trenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 26. juni 2009 #177 Del Skrevet 26. juni 2009 Hvor er det billigest å handle Jan Marini på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2009 #178 Del Skrevet 28. august 2009 Hei Har ikke hatt så veldig mye problemer med kviser, men litt innimellom, men aldri mer enn 2 om gangen, så jeg skal vel ikke klage Har brukt MD Frmulations og vært fornøyd med det, men så hørte jeg så mye positivt m Jan Marini, så tenkte jeg skulle prøve det... Etter å ha brukt bioclear i et par uker, kom DE STORE RØDE KLUMPENE i panne og hake, rundt munnen. Tenkte at det kom til å gå over, men nå har det gått en og en halv måned, og oppdager stadig nye klumper. Kjempestygt. Hva skal jeg gjøre nå? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #179 Del Skrevet 17. februar 2010 Ja, kvar bør eg handle Jan Marini. Ebay, prettyskinforless, skin-etc eller hos Ellipseklinikken (der blir eg vel flådd, eller?). Kva med toll og moms osv ved kjøp på nettet? Skal kjøpe bioglycolic face cleanser C-esta serum bioglycoic bioclear lotion Antioxidant face protectant spf transformation cream Kanskje ein auge-krem og ei maske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puh Skrevet 17. februar 2010 #180 Del Skrevet 17. februar 2010 Ja, kvar bør eg handle Jan Marini. Ebay, prettyskinforless, skin-etc eller hos Ellipseklinikken (der blir eg vel flådd, eller?). Kva med toll og moms osv ved kjøp på nettet? Skal kjøpe bioglycolic face cleanser C-esta serum bioglycoic bioclear lotion Antioxidant face protectant spf transformation cream Kanskje ein auge-krem og ei maske... Anbefaler deg prettyskin4less eller ebay. Du må betale mva på produktene ja. (25% varens verdi + frakt (evt 100-130kr for forenklet fortollingsgebyr til posten)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå