Gjest arbeidstaker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Butikken jeg jobber i er lagt ned. Dette skjedde ganske plutselig. Jeg har kontrakt på å jobbe 12 timer uke, men jeg har jobbet mye mer. Plutselig står jeg uten jobb. Har jeg rett på lønn i 1 mnd etter nedleggelse? Vi fikk beskjed ca 3 uker før vi stengte.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Du har vel krav på det ja. Om bedriften er konkurs er det vel sånn at de ansatte retter krav mot konkursboet, og om det er midler til lønn vil dere få det. Tror også dere går foran endel andre kreditorer, men skal ikke si det sikkert. Det kan imidlertid ta tid.
Polly Ester Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Da jeg jobbet i en bedrift som gikk konkurs kom det melding om konkursboet i avisen, og den som hadde krav måtte sende inn søknad til den som hadde med konkursboet å gjøre. Jeg sendte inn og fikk feriepenger etter konkursen.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Bedriften er ikke konkurs, bare nedlagt.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Skulle tro du har rett på lønn i oppsigelsestiden i hvert fall :klø: Det bør gå fram i kontrakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå