Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sjekk her!

Jeg har faktisk smakt noen av produktene, og de er gode! De inneholder visstnok "spor av kalorier", men alle som har forsøkt å motbevise at de er kalorifrie har mislykkes.

Endret av Quirky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville vært merkelig om man ikke var skeptisk først. Men, ut i fra det jeg har lest, er det faktisk et unntak fra regelen om at alt som er for godt til å være sant ikke er det.

Sunt er det nok ikke.

Skrevet

Jeg har også smakt mange av disse, og er faktisk fornøyd.

Det står det inneholder "spor" av kalorier ja, men de lurer egentlig ingen. Lovgivningen i USA er slik at hvis det inneholder mindre enn 5 kalorier pr porsjon (f.eks. pr spiseskje), kan de merke dette som 0 på emballasjen. Men dette betyr ikke at kaloriinnholdet pr 100 gram er 0, slik de måtte ha merket det hvis det skulle ha vært solgt i Europa!

Så hvis en av disse pakkene f.eks inneholder 20 porsjoner, kan det teoretisk sett være oppmot 80-100 kcal i en pakke.

Skrevet

Ja, nettopp det der jeg tenke på også.

0 kalorier er sjeldent ingen kalorier, stort sett er det god bruk av smutthull. At det er mindre kalorier enn ekte vare, det tviler jeg ikke på.

Skrevet
Jeg har også smakt mange av disse, og er faktisk fornøyd.

Det står det inneholder "spor" av kalorier ja, men de lurer egentlig ingen. Lovgivningen i USA er slik at hvis det inneholder mindre enn 5 kalorier pr porsjon (f.eks. pr spiseskje), kan de merke dette som 0 på emballasjen. Men dette betyr ikke at kaloriinnholdet pr 100 gram er 0, slik de måtte ha merket det hvis det skulle ha vært solgt i Europa!

Så hvis en av disse pakkene f.eks inneholder 20 porsjoner, kan det teoretisk sett være oppmot 80-100 kcal i en pakke.

Det blir faktisk solgt i Norge (www.proteinfabrikken.no), men merkingen er ikke noe bedre der. Står fremdeles bare at det inneholder "spor av kalorier".

Lyst å teste peanøttsmøret, for det er et av mine favorittpålegg. Men er skeptisk, det kan jo ikke være en eneste peanøtt oppi siden det er kalorifritt!

Skrevet

Har smakt dressingen og peanøttsmøret. Ikke særlig godt.

Skrevet

Fra mine dager som pro-ana, så husker jeg at en flaske dressing til sammen inneholdt 30kcal...

Husker ikke hvordan det var med spreads og jelly...

Peanuttsmøret smakte ikke godt, i alle fall, har til nå ikke hørt noen som har likt det.

Og karamelldippen var helt grusom, kvalmende falsk-søt.

Sjokoladesausen var grei nok, det var den eneste jeg faktisk brukte.

Skrevet

Jeg venter fortsatt på en sånn pille fra The Jetsons.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...