Gjest mann89 Skrevet 25. august 2008 #1 Del Skrevet 25. august 2008 Ukens mest leste er vist alltid dagens horoskop. Av egen erfaring synes det meg å være mye flere kvinner en menn som leser slikt. Spørsmålene mine er: 1. Hvorfor er det flest kvinner som leser horoskop ? (hvis dette er tilfellet) 2. Hvorfor gjør folk dette i det hele tatt ? 3. Hvordan ser dere på ukeblad horskop i forhold til profesjonelle innen faget som tar enkeltpersoner ? 4. Hvor mange tror at slikt som horoskop virkelig fungerer og hvorfor? 5. Å til slutt, er det noen som har fått med seg de mange formene for psykologiske metoder som kan brukes til å lure folk til å tro på slikt, men fortsatt leser horoskop ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_katti_* Skrevet 30. august 2008 #2 Del Skrevet 30. august 2008 Jeg er veldig flau over å innrømme dette, men jeg føler faktisk at horoskopet her på Kvinneguiden stemmer! Har aldri brydd meg om stjernetegn og horoskop i det hele tatt, men begynte å klikke innom det her på KG siden jeg frekventerer forumet og jammen meg så stemmer det skremmende bra hver gang. Gjelder dette bare meg? Jada, mye av det er utrolig vage formuleringer som stemmer for alle (typisk august-horoskop: "Denne mnd vil det skje endringer. Det kan være i forbindelse med karriere, utdanning, familie eller reiser") eller selvoppfyllende profetier ("Denne uken er det duket for romantikk" Hmm, kanskje jeg skal ringe xxx og avtale en date?), men ofte er det rett på kornet. Akkurat det som foregår i livet mitt, akkurat det jeg tenker. Tar det fremdeles med en klype salt, men synes det er morsomt å lese og se hvor mye som faktisk stemmer. Og jeg har faktisk fulgt en del av rådene med stor suksess! Men disse rådene er jo gjerne også veldig generelle og kan stemme for alle mennesker i alle situasjoner.. Beklager, svarte vel omtrent ikke på et eneste av spørsmålene dine, men jeg har blitt så opptatt av det horoskopet her at jeg hadde tenkt å starte tråd om det selv og spør om andre hadde lik erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 30. august 2008 #3 Del Skrevet 30. august 2008 1. Hvorfor er det flest kvinner som leser horoskop ? (hvis dette er tilfellet) -Fordi kvinner liker å tro, de er som regel mer overtroiske også. Ikke at det er noe galt i det, man velger det man vil tro eller ikke tro på selv. 2. Hvorfor gjør folk dette i det hele tatt ? -Fordi horoskopene er såpass vage at det er alltids noen som sier at horoskopet passer for dem, og når en sier det, kommer det flere som sier det samme. Plutselig er det nesten en vitenskap. 3. Hvordan ser dere på ukeblad horskop i forhold til profesjonelle innen faget som tar enkeltpersoner ? -Jeg anser det som det samme vaset. 4. Hvor mange tror at slikt som horoskop virkelig fungerer og hvorfor? -Alt for mange =p 5. Å til slutt, er det noen som har fått med seg de mange formene for psykologiske metoder som kan brukes til å lure folk til å tro på slikt, men fortsatt leser horoskop ? -Jupp, har fått det med meg, men jeg leser ikke horoskop til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå