Gå til innhold

Hvor er min far?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er født på 60 tallet, og han jeg trodde var min far inntil ganske nylig viser seg å ikke være min biologiske far.

Jeg har lyst å prøve å finne min far, jeg har fått vite navnet på han, med det er ikke så lett å vite om det er rett mann når det er så mange som heter det samme. Fødselsdagen hans vet jeg heller ikke.

Hva gjør jeg?

Takknemlig for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier ikke Frelsesarmeen å vær behjelpelig med å finne folk?

Skrevet
Jeg er født på 60 tallet, og han jeg trodde var min far inntil ganske nylig viser seg å ikke være min biologiske far.

Jeg har lyst å prøve å finne min far, jeg har fått vite navnet på han, med det er ikke så lett å vite om det er rett mann når det er så mange som heter det samme. Fødselsdagen hans vet jeg heller ikke.

Hva gjør jeg?

Takknemlig for all hjelp.

Har du sett fødselsattesten din?

Hvis ikke, kan det jo hende han står oppført med navn og fødselsdato der. Da blir det lettere, for da kan du begynne å lete i skattesøkene på nettsidene og eliminere utfra fødselsdato.

Skrevet

1. Skattelistene kan være en idé, for da kan du peile deg inn på ca alder og eliminere mange der.

2. Alt etter som hvor mange som står igjen i den aktuelle aldersgruppen, kan du begynne å ringe. Presenter seg med navn, og still et spørsmål som ikke er knyttet til deg og din fødsel. F.eks hvis du vet hvor han bodde den gangen, vet navnet på noen av vennene eller familiemedlemmene hans e.l. Dermed unngår du at han evt får panikk og svarer nei ved spørsmålet på "kan det stemme at du var kjæreste med min mor NN da og da"?

3. Frelsesarmeen kan ofte være behjelpelige.

4. Vet du noe om hans arbeidsplass? Spør din mor om info så langt frem hun kan huske.

Lykke til! :)

Skrevet
Har du sett fødselsattesten din?

Hvis ikke, kan det jo hende han står oppført med navn og fødselsdato der. Da blir det lettere, for da kan du begynne å lete i skattesøkene på nettsidene og eliminere utfra fødselsdato.

På min attest står det ingenting om far. Min mamma vil ikke fortelle noe særlig heller.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Pleier ikke Frelsesarmeen å vær behjelpelig med å finne folk?

Jeg vet ikke, men de gjør kansje det??

Hvordan går jeg frem da tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...