Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #1 Skrevet 11. april 2002 singel bor på 29 år har veldig lyst på et barn til men ikke ha en far til ungen da jeg etter 6 år med pining fra faren til ungen æ har fra før har gitt meg avsmak på menn, men det er ikke temaet nå. det er at æ har så lyst på en bror/søster til min unge som er 6 år, men vil gjerne være aleine og lurrer om æ bare skal bli gravid med elskern uten å si noe eller nå i den duren. vet det er dumt menvil ikke ha nå mann vil kun ha ungen noen som har tips for og imot denne formen for å få barn? hilsen desperat og singel
tettra Skrevet 11. april 2002 #2 Skrevet 11. april 2002 veeeldig dumt å gjøre slikt da!!! Det blir jo barnebidreg oxo av slikt!! Hva med å dra og få befruktet deg med sed fra sedbanken?? (Danmark er dette lovlig for enslige, tror jeg?)12
Gjest Kinga Skrevet 11. april 2002 #3 Skrevet 11. april 2002 Med ALL respekt for enslige foreldre: Å planlegge (ikke at det blir som en konsekvens av et uplanlagt barn eller forhold som går i oppløsning) at et barn skal være uten en far eller mor; nei, den får jeg meg ikke til å svelge sånn helt uten videre. En smule egoistisk forekommer det meg, eller hva? Har du gjort deg noen tanker rundt barnets eventuelle savn av en forelder som ikke er der? Og det å vite at det var du som mamma som planla at det skulle være slik før barnet tilogmed var unnfanget? 12
Maggie74 Skrevet 11. april 2002 #4 Skrevet 11. april 2002 Er enig med Vibeke. Det er vanskelig nok å være barn med foreldre som bor fra hverandre, om man ikke skal være et resultat av mors 'egoistiske' følelser og ikke engang vite om sin far? Jeg har vært alene i endel år etter et ekteskap med en mann som har psykopatiske trekk. Han misbrukte meg i alle høyeste grad, mentalt. Hadde perioder hvor jeg ville ha en søster/bror til jentungen min, men jeg er veldig glad for at jeg aldri fulgte lystene opp. Det er vanskelig nok å takle henne. Nå er jeg klar for et nytt forhold med en mann som ubetinget elsker meg, og jeg er også klar for å få barn med han. Dattera mi er 7 år, og jeg tror med sikkerhet at vi har hatt det best slik vi har hatt det. Skilsmissebarn trenger ofte mye mer oppmerksomhet og mye mer 'logisk' oppførsel enn andre barn. Maggie!
Gjest Qlio Skrevet 12. april 2002 #5 Skrevet 12. april 2002 Hei! Med frykt for å erte på meg alle sammen: Personlig er jeg av den meningen at det trengs 2 stk for å lage ett barn -> og 2 stk til å oppdra det også! Barn trenger forbilder, foreldre trenger ofte noen å dele ansvaret med og ikke minst litt avlastning.... Dette var min mening, hilsen premenstruell Qlio _________________ Hilsen Qlio 1212[ Dette Innlegg er endret av: Qlio den 2002-04-12 08:32 ]
Marielle Skrevet 12. april 2002 #6 Skrevet 12. april 2002 Jeg har veninner som har valgt å bli alenemødre, en av dem fikk hjelp av sædbank i Danmark. Er du ressurssterk og har et godt nettverk rundt deg, mener jeg det er helt ok å planlegge å bli alenemor. Jeg regner med at du allerede har tenkt nøye gjennom konsekvensene, og har funnet ut at du kan gi barnet ditt en god oppvekst. Jeg synes du skal gjøre det du synes er riktig, og ikke bry deg for mye med de spørsmålene og kritiske merkandene du kanskje må regne med å få. Men jeg er vel egentlig litt kritisk til å "utnytte" en elsker i denne sammenhengen. Iallefall hvis det ikke er en en-natts-opplegg, men en mann du kjenner. Det vil kanskje være ubehagelig å ha en tidligere elsker som plutselig oppdager at han er en mulig far til barnet, og som kanskje vil ha farsskapet avklart og ta del i barnets liv. Sædbank er kanskje det tryggeste? Lykke til iallefall. Jeg er sikker på at du blir en god mor, selv om dere ikke er to om å lage det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #7 Skrevet 12. april 2002 Jeg ville ha gått for d jeg.Bare bli gravid du vennen.Heller 1000 ganger ett barn enn en mann!
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2002 #8 Skrevet 13. april 2002 Hørte om et par som fikk et barn, skilte seg og etter 3-4 år ønsket begge seg et barn til. de løste dette ved å få barnet sammen, selv om de var skilt for lenge siden. kanskje dette er en ide for deg?
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2002 #9 Skrevet 13. april 2002 Du bør iallefall ikke forlange barnebidrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå