Gå til innhold

Gamle venninner. Bedt til baby-fest.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mie_*
Skrevet

Hei.

Skriver inn her for å spørre om råd jeg enten kan svare innbyderen, eller andre råd, tips eller innspill.

Saken er.

For snart fire år siden hadde jeg og tre andre GOD kontakt. Kontakten dabbet av, og to av jentene ble veldig tette og gode venninner.

Etter et års tid med utfrysing, hvisking og tisking ala barn i barnehagen, baksnakking og en dose alt for mye fyll etter min smak gikk jeg sagte min vei, uten å lage noe dramatikk.

Flere av oss skiltes som venner, men to av de har fortsatt kontakt, og hun ene skal nå ha barn, og plutselig, 2 år etter jeg har snakket med innbyderen ber hun meg komme til baby-showeret hun skal holde for henne. Føler ikke for å dra, er det så merkelig?

Det som overrasker meg: Hun som skal ha barn har aldri fortalt meg at hun skal ha barn en gang. Eneste som tyder på det er ting som står på facebook. Hvem vet om hun vil jeg skal dukke opp en gang? :klø:

hun som bø meg på festen fikk en sønn for 2 mnd siden. dette fortalte hun aldri, og etter dette anså jeg virkelig ikke dem som mine venner, da ingen fortalte meg om graviditeten en gang (vi var virkelig gode venner). Samme skjer jo nå.

Så her er spørsmålet:

Jeg vil gjerne svare henne på sms'en jeg fikk som innbydelse, men hva skal jeg svare?

Ikke skrev hun hvem den var fra heller. måtte søke det opp i tlf.katalogen.

et typisk svar fra henne hvis jeg skrev ja, er: "hyggelig men jeg sendte meldingen feil".

og derfor fikk hun vist frem sitt...igjen. et siste "slag i ansiktet" kanskje, ellers er jeg paranoid. De er veldig sånn. noe av grunnen til at jeg tok avstand fra dem.

derfor lurer jeg på, hva søren skal jeg svare?

jeg syns dette blir litt...rart og merkelig og patetisk. hva søren skal jeg svare nå etter fire år?

Er det slemt av meg å la være å svare? Slik de har gjort mot meg så mange ganger? Eller er det barnslig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ikke senke meg til deres nivå, ville jeg svart "Nei takk. :) "

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Hei

Først kan du bare sende; "Hvem er du?" i en melding til henne. Så ser du om du får svar. Svarer hun så kan du si at du er bortreist eller har lagt andre planer den dagen, som du ikke kan få gjort om på. Verre er det ikke.

Skrevet

Jeg synes å huske du har skrevet om dissen "vennene" dine her før,

det virker som både du og de er dramaqueens av klasse, så jeg vil råde deg til å ignorere hele meldingen, for å slippe mer rør.

Skrevet

Siden du ikke hadde nr. hennes så kan du jo bare late som du ikke aner hver meldingen er fra og skrive tilbake "hvem er du? feil nr?" eller noe sånt. Da får du fram hvor lite du bryr deg, liksom.

Skrevet

Kanskje det er barnslig, men hvem vet hvilket nr du har etter 4 år?

Så ikke svar. Ellers støtter jeg meg til den derre "nei-takken" over her. :)

Gjest Gjest_mie_*
Skrevet
Jeg synes å huske du har skrevet om dissen "vennene" dine her før,

det virker som både du og de er dramaqueens av klasse, så jeg vil råde deg til å ignorere hele meldingen, for å slippe mer rør.

Tydeligvis flere med lignende problem da. :)

Siden du ikke hadde nr. hennes så kan du jo bare late som du ikke aner hver meldingen er fra og skrive tilbake "hvem er du? feil nr?" eller noe sånt. Da får du fram hvor lite du bryr deg, liksom.

Ja, sant det. nytt nr hadde hun så jeg kan jo "spille på den".

hadde ærlig lyst til å svare noe annet. men hva er vitsen med å fortsette på det.

føler mest for å ikke svare. kanskje jeg gjør som brunettebarbie skriver. jeg kan jo ha fått nytt telefon nr. ;)

Skrevet

Jeg ville ikke gått på den festen og stiler spm. ved motivet bak invitasjonen... Er det bare gaven de vil ha? Siden de tydelivis ikke likte deg for 4 år siden, og ikke har hatt kontakt, har de plutselig fått sansen for deg igjen? Uten å ha hatt kontakt liksom?

Hvis dere bor på samme sted ville jeg uansett svart på mld. Hvis ikke kan historien gjenta seg. De begynner å baksnakke dg osv... Takk pent nei, og si du desverre ikke kan komme. trenger ikke skrive mer enn det.

(Det med at du kan ha fått nytt nr... Tror du de har spart på nr. ditt i 4 år? De har ikke funnet det på opplysningen da?

Skrevet

Ikke svar overhodet. Sender du "neitakk" så får du muligens et "sorry, jeg sendte den til feil person".

Bare la stillheten tale.....

Skrevet

"Takk for invitasjon til baby-fest. Jeg har lagt andre planer den kvelden. Håper dere får en fin kveld."

Skrevet

Jeg ville tatt hvem er du jeg......

Og så takket nei om hun svarer deg...

Du trenger ikke slike venner...

Skrevet (endret)

Ville også svart hvem er du for deretter å si at du ikke kan komme (for å være litt slem kan du jo si du skal på café med ei venninne) Altså noe som absolutt kunne ha vært flyttet dersom du hadde hatt lyst til å komme

Endret av Hinata
Skrevet

Støtter absolutt Hinatas forslag! Er ikke gøy å skrive tilbake at hun sendte feil, når hun ser at du uansett ikke hadde lyst til å komme!

Gjest Gjest_mie_*
Skrevet
Jeg ville ikke gått på den festen og stiler spm. ved motivet bak invitasjonen... Er det bare gaven de vil ha? Siden de tydelivis ikke likte deg for 4 år siden, og ikke har hatt kontakt, har de plutselig fått sansen for deg igjen? Uten å ha hatt kontakt liksom?

Hvis dere bor på samme sted ville jeg uansett svart på mld. Hvis ikke kan historien gjenta seg. De begynner å baksnakke dg osv... Takk pent nei, og si du desverre ikke kan komme. trenger ikke skrive mer enn det.

(Det med at du kan ha fått nytt nr... Tror du de har spart på nr. ditt i 4 år? De har ikke funnet det på opplysningen da?

Det samme gjør jeg. For det første fikk jeg, siden jeg kjenner innbyderen et inntrykk av at nå, nå vil hun virkelig vise frem sitt nye liv (som helt sikkert er veldig bra altså, det tror jeg nok :) ), ved å by oss til hennes svigerforeldres store panoramaleilighet (noe i den duren der).

merkelig at jeg nå plutselig har blitt u-blokkert fra facebook. innbyderen blokkerte meg når hun gikk gravid på facebook (ikke at det gjorde så mye), men nå er profilen åpnet... slik at jeg kan få se bildene av hennes nye barn og?

Det kan virke som det er en kombinasjon av stor nysgjerrighet fra innbyderens side om mitt liv pga invitasjonen, men også en måte å få vist frem livene sine på, og for å få mest mulig venner og folk og gaver. fasade er viktig for dem. ;)

Ja, vil tro de har spart på det så lenge. det er registrert på bedriften min og. ganske "kjent" nummer for å si det sånn.

Baksnakket meg har de gjort i mange år, så føler at hvis jeg kommer så blir det for å bli slåballen dems.

Ville også svart hvem er du for deretter å si at du ikke kan komme (for å være litt slem kan du jo si du skal på café med ei venninne) Altså noe som absolutt kunne ha vært flyttet dersom du hadde hatt lyst til å komme

hadde litt denne tanken, å si at jeg skulle i en annens babyshower :fnise:

ja det er barnslig, men etter å ha tenkt vurderer jeg og ikke svare. jeg visste ikke hvilket nr dette var, og siden tlf nå er bedrifts.tlf er det ikke sikkert jeg har fått mld en gang.

vil liksom ikke at de skal få noe å snakke om igjen. så kanskje best å være taus?

men ellers liker jeg den ideen om at det absolutt kan flyttes på. den er ond, men utrolig fristende...

huff jeg er barnslig, men det er litt gøy og. spesielt siden jeg ikke bryr meg spesielt om dem mer.

har i løpet av disse fire årene vært på flere baby-showers, og alt det der, så noe nytt er det jo ikke.

lykke til med dems liv får jeg vel bare tenke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...