Gjest TS Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Noen som vet om man kan få med seg faktura hos noen dyrleger i Oslo? Eller må man betale med kort eller kontant når man er der?
Gjest Portis Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Om du skal betale med faktura, så må du overtale veterinären iallefall. De aller fleste dyreklinikker nekter, og ser helst at man betaler med kort eller kontant. Har selv jobbet på dyreklinikk og så daglig at fakturaer ikke blir betalt desverre...dette ödelegger jo bare for oss som er seriöse og som har til hensikt å betale til avtalt tid. Men uansett, prat med veterinären og forklar problemet om du ikke har mulighet til å betale med en gang
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Si at du har glemt lommeboka.... og brått sier han at han kan vente mens hun henter den hadde ikke satset på den asså.. enig at du kan prøve å forklare situasjonen din. hadde ringt dyrlegen og spurt før jeg hadde avtalt time. syns det er veldig bra gjort av deg å tenke på helsen til dyret ditt fremfor å vente til neste lønning. tror helt sikkert at de også vil tenke slik, dersom du er ydmyk og forklare situasjonen, og at du lover å gjøre opp for deg den og den datoen.
Gjest malamute og birma-eier.. Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Og til neste gang så er det greit å ha en liten krisekonto for de pelskledde slik at du alltid har noen kr å bruke i hastesaker.
Gjest TS Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Og til neste gang så er det greit å ha en liten krisekonto for de pelskledde slik at du alltid har noen kr å bruke i hastesaker. No shit, Sherlock! Kanskje du kan svare på det jeg spurte om?
Gjest TS Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 og brått sier han at han kan vente mens hun henter den hadde ikke satset på den asså.. enig at du kan prøve å forklare situasjonen din. hadde ringt dyrlegen og spurt før jeg hadde avtalt time. syns det er veldig bra gjort av deg å tenke på helsen til dyret ditt fremfor å vente til neste lønning. tror helt sikkert at de også vil tenke slik, dersom du er ydmyk og forklare situasjonen, og at du lover å gjøre opp for deg den og den datoen. Snakket med dyrlegen tidligere i dag. Det ordner seg
girlypai Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Snakket med dyrlegen tidligere i dag. Det ordner seg så flott!! :D godt å høre! hvorfor skal dette liksom være umulig, folk har kreditt og kriter bensin, fastlegen, tannlegen, osvosv. så jeg syns det er bra at du tok ansvar for dyret ditt selvom lommeboka sa noe annet
Gjest vet Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg skjønner godt at veterinærer ikke godtar annet enn kontant betaling, mange driver enkeltpersonforetak og har ikke råd til å ha flere titalls tusen stående ubetalt. Selv har jeg til enhver tid mellom 30-50 000 utestående, og det er voldsomt mye jobb med å sjekke hvem som betaler, sende ut purringer osv. Jeg har sluttet å gi smådyrsfolk kreditt, de må låne penger av andre enn meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå