Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe jeg vet det finnes utallige tråder her om samme tema men jeg lager enda en.

Kjæresten fyller 34 år. Altså en voksen mann, han har ALT.

Han spiller fotball, men har alt utstyret han trenger.

Han trener på treningssenter men har alt treningstøyet han trenger.

Han er ikke spesielt glad i film, så dvd-er kan jeg ikke kjøpe.

Han leser ikke blader så abo. er utelukket.

Han leser ikke bøker, til min store fortvilelse.

Han laster ned alt av musikk han vil ha, og har egentlig ikke noen spesielle favorittband.

Han er sinnsykt fan av et engelsk lag, men tur dit har han allerede kjøpt og betalt selv.

Klærne han kjøper er altfor dyre så et gavekort på dressmann er liksom utelukket.

Vi har ikke vært sammen så lenge så gave type "minnebok" kan jeg ikke lage fordi vi ikke har no særlig bilder.

Han bor 60 mil unna så gjerne noe som kan sendes i posten.

Han kan overhode ikke lage mat, så kanskje en kokebok? Det blir mest på fleip fordi han vet hvor håpløs jeg syns han er på kjøkkenet.

Jeg kommer virkelig ikke på noe jeg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Kan du kjøpe billettar til ein konsert eller noko slikt, då?

Skrevet

Det er liksom ingen spesielle han liker...

Jaggu håpløst dette..

Gjest Tigress
Skrevet

Men du kan kjøpe billettar til dømes til Konserthuset i Oslo, og då kan han velje sjølv kva han vil gå på.

Men ellers vil eg kan hende trekkje konklusjonen at viss det ikkje finst noko han kan like, så er det kan hende like greit å ikkje gje han noko? Eventuelt ein middag ute?

Skrevet

En opplevelse sammen med deg neste gang dere møtes? Middag ute, f.eks? Eller en helgetur? Det trenger jo ikke være så langt unna.

Time med personlig trener på senteret han trener på?

Overraske ham med en bursdagskake som leveres enten hjemme hos ham eller på jobben?

Skrevet

Jeg skal opp til han helga før han har bursdag, kanskje jeg kan gjøre noe for han da? Trenger kanskje ikke være en ting..

Skrevet (endret)

Lag en kokebok til han da vel?

Kjøp en fin bok, skriv inn oppskrifter, lim inn evt. bilder og pynt litt. Så kan du jo ha med forklaringer slik som "4 dl. buljong skal ikke være 4 dl buljongpulver, men ferdig utblandet i vann", og "Når vannet bobler betyr det at det koker" etc.

Legg også inn "Dette er Gittes favoritt", og "Denne får Gitte til å tenne..."

Lykke til!

Endret av Rioja
Skrevet
Lag en kokebok til han da vel?

Kjøp en fin bok, skriv inn oppskrifter, lim inn evt. bilder og pynt litt. Så kan du jo ha med forklaringer slik som "4 dl. buljong skal ikke være 4 dl buljongpulver, men ferdig utblandet i vann", og "Når vannet bobler betyr det at det koker" etc.

Legg også inn "Dette er Gittes favoritt", og "Denne får Gitte til å tenne..."

Lykke til!

Ååh det var jo kjempesmart!! :-D Da må jeg sette igang å jobbe :-D hihihi

Tusen takk!!

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet (endret)

Ja det var kjempesmart! :-D Har vært innom Panduro og funnet litt småting jeg kan bruke, har heldigvis rimelig mye fra før pga scrapping, så dette blir morsomt å begynne med :-)

Tenkt litt på morsomme ting å skrive som forklaringer som Rioja nevner, "husk at potetene ikke er ferdige selv om vannet har begynt å koke" feks.

Men akkurat sånne gullkorn var litt vanskelige ;) hehe.. tips? ;)

Endret av Gitte
Skrevet

" 2 egg, uten skall "

Øhh det var det jeg fant på, ikke såå kjempeoppfinnsomt- men var ikke så lett!! :eeeh:

Skrevet

hehe nei det var ikke så enkelt det der.. Leste i en som heter "kokebok for gutta" i fjor og der var det mange morsomme, som f eks i oppskriften på brennelsesuppe stod det at man fint kunne plukke det ute i naturen, men den som stod nærmeste E18 kanskje ikke egnet seg best.. :-D

Jeg får prøve å tenke på ting som er typisk å gjøre feil hvis man ikke har peiling.. hmmm.. :klø:

Skrevet

Jeg synes et kunstbilde er en fin presang. Det er kanskje ikke alle som vil sette like stor pris på det, men samboeren min ble veldig glad da jeg ga det til ham, og han er ikke så veldig kunstinteressert. Det er jo mange fine motiver man kan finne som reflekterer noe personen liker.

Skrevet

Også har jeg tenkt litt på kategorier. Ikke dele det inn i fisk, kjøtt, salater osv, men også som Rioja skrev (du er genial!) litt mer ting som:

- Pokerkveld med gutta (han lager jo bare grandis til de)

- Middag med svigers

- Fint for den fyllesjuke/ Dagen derpå

- Når du vil imponere meg

- Frokost du har tid til

- Helgekos

- Middag etter trening

Litt sånne ting...? Eller blir det for teit?

Skrevet
Jeg synes et kunstbilde er en fin presang. Det er kanskje ikke alle som vil sette like stor pris på det, men samboeren min ble veldig glad da jeg ga det til ham, og han er ikke så veldig kunstinteressert. Det er jo mange fine motiver man kan finne som reflekterer noe personen liker.

Jeg tror jeg har bestemt meg for hva bursdagsgaven blir, men takk for link! Jeg har lett etter et bilde til stua i snart 15 mnd så jeg trenger den til meg selv ;)

Gjest *nurket*
Skrevet

Høres ut som kjæresten min dette her, bortsett fra at han bor rett borti veien da. Lykke til med kokeboka :D ... Må selv finne på en gave i slutten av året, lurer på hva i huleste det skal bli (tror ikke jeg adopterer kokebok ideen)... :)

Skrevet

Jeg lå tenkte på AKKURAT det samme igår kveld...hva pokker skal jeg finne på i gave til han? Han har det meste,har ingen spesielle ønsker og vil egentlig ikke ha noen gave..

Så jeg fant ut at jeg skal kjøpe inn god mat, vin og en film og så diske opp for han en hel kveld :)

Skrevet
Høres ut som kjæresten min dette her, bortsett fra at han bor rett borti veien da. Lykke til med kokeboka :D ... Må selv finne på en gave i slutten av året, lurer på hva i huleste det skal bli (tror ikke jeg adopterer kokebok ideen)... :)

Hehe nei det er kjempevanskelig! Jeg begynner tidlig på kokeboka, så hvis den blir fæl får jeg finne på en hastegave når dagen nærmer seg (ca en mnd til). :tunge1:

Med meg og x ble gavene så forferdelig dyre, så vil ikke begynne med gaver til godt over 1000,-. Jeg setter like stor pris på en billig gave det er lagt tanke i, får håpe min kjære tenker likt ;)

Skrevet
Jeg lå tenkte på AKKURAT det samme igår kveld...hva pokker skal jeg finne på i gave til han? Han har det meste,har ingen spesielle ønsker og vil egentlig ikke ha noen gave..

Så jeg fant ut at jeg skal kjøpe inn god mat, vin og en film og så diske opp for han en hel kveld :)

Høres bra ut det da :-) Jeg lager alltid middag til han når vi er sammen siden han er håpløs på kjøkkenet og jeg jobbet som kokk i nærmere 7 år, så det faller seg naturlig hvem som lager mat :tunge1:

Skrevet

Denne ideen skal jeg kopiere.. Skal lage til en god venn av meg.. :) Takk for tipset.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...