luresnuppa Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Vår mellompuddel lider av separasjonsangst, tror jeg. Han "gråter" - en dyp, hes uling når han er alene hjemme. Han er nå 5 år, og da han var valp vente vi han gradvis til å være alene, slik det er anbefalt. Likevel sliter han med dette, og det er vondt for meg å vite at han mistrives slik. Noen som har noen gode råd? Det er spesielt overfor meg han har det sånn. Han er helt rolig når ikke mannen min er hjemme, men dersom jeg er på jobb og mannen min er hjemme, kan han stresse, pese og av og til ule. Dersom jeg skifter klær midt på dagen, fotfølger hunden vår meg, og er redd han ikke skal få være med. Han gråter bare jeg går ut av huset, så det er ikke forbundet med at han er mange timer alene hjemme. Hva gjør vi? Trenger sårt noen gode råd!
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 huff.. føler virkelig med deg. jeg hadde en slik hund før. akkuratt slik du beskrev. var virkelig slitsomt, både for hunden og oss.. jeg har fått en ny valp nå, så jeg er livredd for at den skal utvikle denne angsten. så kommer til å følge med i denne tråden, for tips og råd på hvordan å forhindre og hjelpe hunden for dette. håper noen med kunnskap om dette kan svare her.
Ecolia Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Sånne problemer er frustrerende og det er vanskelig å få god veiledning over nett. Hva med å ta kontakt med f. eks Gry Løberg (atferdskonsulent)? Litt avhengig av hvor du bor i landet, selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå