Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å gjøre det slutt med en kjæreste er vanskelig og trist nok. Hva gjør man hvis man er samboere..?

Noen som kan dele erfaringer? Går det greit å tenke på alt det praktiske rundt dette, eller blir det veldig vanskelig? Føler meg følelsesløs og kald som vil ordne og ha mye i orden før forholdet avsluttes (ny leilighet f.eks). Og straks det er slutt mellom oss, vil jeg få møbler, biler og alt annet fordelt fornuftig.

Har dere noen råd for hvordan man gjør ting mest mulig smidig?

Er så vanskelig for han og jeg har flyttet nærmere hverandres opprindelige bosted, bor milevis fra våre venner og kjente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ønsker å avslutte forholdet, synes jeg du skal si det så snart som mulig. Jeg hadde blitt veldig lei meg dersom min samboer hadde ordnet seg ny leilighet og bil og alt det der FØR han fortalte til meg at han ville avslutte forholdet.

Klart det er tungt å ordne opp i alt det praktiske etter et brudd, spesielt dersom man ikke er enige om bruddet, men det går. Alt går. Dersom begge er enige om at brudd er best, går slikt mye lettere, da er det gjerne en lettelse for begge å endelig blir ferdig med det som er vanskelig og er ivrige på å komme seg videre.

Skrevet

Hvis jeg skulle fortsatt å bo i huset vårt og han skulle flytte, ville jeg blitt glad om han hadde kommet seg ut fort som mulig. Om det betydde at han hadde organisert endel ting på forhånd så.. Helt i orden for meg!

Det beste er om du har noen å være hos til alle tingene dine er ute av huset. Hvis dere ikke er enige, kan han prøve å få deg til å bli, det kan være hardt å motstå, eller han kan bli sinna og vanskelig å ha med å gjøre.

Noen venninner vet vel at det går mot brudd? Da er de kanskje forberedt på å hjelpe med pakking, spør dem så raskt som mulig etter at du har snakket med mannen. Kjedlig hvis alle i familien og masse venner vet hvordan dette ender før han vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...