Gå til innhold

Min søster er motbydelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inntil noen år tilbake hadde min søster og jeg god kontakt. Vi var vel som søstre flest antar jeg. Men pr i dag er tråden mellom oss meget tynnslitt. Hun er yngst av oss og kjører et løp mot meg som jeg har vanskeligheter med å forstå. Har prøvd å høre hva som ligger bak dette men får ingen fornuftig svar. Og hun bare fortsetter slik hun har gjort lenge nå.

Vi begge begynner nerme oss 40 og dette minner meg mye om den tiden man var yngre og usikker...

Hun har et voldsomt forbruk på yngre menn. Dvs 20 år yngre enn henne selv. I tillegg oppsøker hun mine venner av de som er menn og kommer med uanstendige forslag. Har datet 2 menn der hun gikk inn og sendte de mld for så å ødelegge opplegget mitt. Kuttet såklart med mennene så snart jeg oppdaget det,og en periode med henne. På en eller annen måte dukket hun plutselig opp i min venneflokk,og er venner med mine venner.

Og det nytter aldri planlegge noe forde hun får snusen i det og dukker opp. De rundt oss missforstår det hun holder på med og tror automatisk at jeg er med på leken hennes...at vi to konkurerer. Noe jeg ikke gjør! Vil ikke ha noe med henne eller de menn hun har vært i kontakt med.

Vi er like utseendemessig,og det nytter ikke farge håret. Hun kommer noen dager etter med samme frisyre.

Nå irriterer jeg meg så mye over henne at jeg vurderer flytte fra plassen vi begge bor på. Men litt for ille det da.

Hva ville du/dere gjort for å få henne til å forstå at jeg ikke orker mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt et noenlunde likt forhold til min søster som du har med din. Dette pågikk i mange år, hvor hun bevisst var ondsinnet. Løy om meg til barna mine, løy om mannen min, osv osv.

Jeg har etterhvert forstått at det bunnet i misunnelse, men vi har aldri snakket ut om dette, hun ser ikke at hun har gjort noe galt uansett.

Nå har vi et ok forhold til hverandre, men noe er ødelagt for alltid. Vi hadde også et greit og fint forhold til hverandre før, men så snudde det på kort tid.

Jeg kuttet henne ut av livet mitt, hun er fortsatt ikke en del av det, selv om vi snakkes når vi møtes. Kanskje verre for deg å gjøre det, ettersom dere bor såpass nært hverandre (høres ut som dere gjør det). Jeg bor langt unna min søster, og vi har ikke samme omgangskrets.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...