Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hvordan er det å ha kanin som frittgående innedyr? Jeg har hatt kaniner da jeg var liten, men har hørt at man ser mye mer en personlighet hos dem, dersom de går fritt. Det er jo ganske forståelig, men jeg bare lurer.. Hvordan er det å ha kanin i forhold til katt? for eksempel:)
Gjest Caya Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg har selv kaniner (2 stk), og de bor frittgående inne i leiligheten 24/7. De har lært seg å gå på kasse og er generelt veldig greie å ha med å gjøre. Jeg hadde den første kaninen i bur en stund før jeg lot henne være frittgående, og jeg må si at det er mye morsommere å ha kaniner fritt. Man burde belage seg på å betale for kastrering når man har kaniner inne for da har de ikke samme trangen til å markere. I tillegg fjerner man seksuelt stress, og hos hunnkaniner slitsomme innbilte drektitgheter og en betydelig livmorkreftfare. Men kaniner er virkelig morsomme dyr, og man ser mye mer av de morsomme påfunnene deres når man har dem rundt seg i stedet for i bur. Så mye som mine bruker plassen de har blir det helt horribelt å tenke på de kaninene som sitter i et lite bur nesten hele tiden. Men, kaniner er ikke som katter. De er vanskeligere å håndtere, de blir ikke alltid like renslige og det er vanskeligere å knytte et nært bånd til en kanin. Til gjengjeld vil en kanin være et fint alternativ til innekatt. Innekatter vil ha en mye større begrensning enn det en utekatt har, mens en frittgående innekanin vil ha mye mye større plass enn de fleste kaniner har. Jeg elsker både katter og kaniner og det er i grunnen vanskelig for meg å velge en favoritt. Her finner du masse stoff om innekaniner (også frittgående): http://www.kanin.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå