ashera Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Dette er en plante som er i familie med både chili og paprika, men jeg tror nok at det er pyntevarianten det dreier seg om. Og den er ikke avlet fram for å spises.
kaprifolen Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil, er dette en plante hvor fruktene SLETT IKKE EGNER SEG TIL KONSUMERING!!! Men det er flere av disse bær/chili/paprika-plantene som ligner hverandre, så jeg kan surre. Les kortet som hører med planten, eller ta med bildet/planten til en blomsterbutikk og hør med de..
Mosefruen Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Det er ikke smart å spise fruktene på prydplanter som kommer fra butikk. De er som oftest sprøytet med midler som ikke er egnet for konsumering.
Lise_ Skrevet 25. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2008 jeg fikk høre at dette var en pepper-plante. Noen som vet? men jeg vil være helt sikker før jeg smaker, om jeg kan spise den eller ikke... :klø:
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Det er nok en slags pepper-plante, noe som omfatter blant annet chili og paprika som nevnt over. Den likner veldig i bladene og frukten. Men jeg ville ikke spist fruktene. For å få så mye frukt som på bildet er planten antagelig drevet hardt frem med MYE kunstgjødsel og kanskje sprøytemidler som ikke trenger være egnet til spiselige planter - fordi den selges som prydplante. Men kanskje hvis du får ny avling neste år?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå