zilje_k Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 I bryllupet vårt skal vi ha rosa champagne som velkomstdrink. Noen som vet om en type som er god??
Markjordbær Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Har bare smakt én, tror jeg, men den var hvertfall god: Jacob's Creek Sparkling Rose
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Hvorfor sier dere "Champagne" om musserende viner? Navnet "Champagne" kan kun brukes dersom druene/vinen faktisk kommer fra området Champagne i Frankrike. Så vidt jeg vet gjør ikke Jacobs Creek og de andre dere nevner det?
Markjordbær Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 neida, nå må sies at jeg kaller ikke jacob's creek for champagne. jeg kaller det sprudlende rosévin... ellers andre musserende viner kaller jeg musserende vin eller sprudlevin. Med mindre det er champagne eller cava, da kaller jeg dem champagne og cava. Men jeg er så vant til at alle kaller musserende for champagne, så derfor antok jeg vel at trådstarter mente musserende enten det var fra champagne eller ikke. Men det er jo ikke sikkert hun mente det. Da beklager jeg min vranglære. Jacob's Creek er fra Australia...
zilje_k Skrevet 24. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2008 neida, nå må sies at jeg kaller ikke jacob's creek for champagne. jeg kaller det sprudlende rosévin... ellers andre musserende viner kaller jeg musserende vin eller sprudlevin. Med mindre det er champagne eller cava, da kaller jeg dem champagne og cava. Men jeg er så vant til at alle kaller musserende for champagne, så derfor antok jeg vel at trådstarter mente musserende enten det var fra champagne eller ikke. Men det er jo ikke sikkert hun mente det. Da beklager jeg min vranglære. Jacob's Creek er fra Australia... Da får jeg kalle det sprudlende rosèvin jeg også da Da blir det riktig:)
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Den italienske musserende Lambrusca er rosa og veldig god.
Concertina Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Marques de Monistrol Premium Cuvée Rosé Brut er en veldig god rosa cava hvis det ikke er så nøye om det er ekte champage eller ikke (og prisen er en helt annen enn for ekte champagne...).
Gjest LindaKristin Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Hihi,så bra...Skal si fra med en gang jeg får vite fra Axxx! For den var fantastisk god....Blir mett i rosa bobler for å si det sånn
maiblomst09 Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Jeg har smakt en rosa champagne av Möet. Husker ikke hva den heter
Concertina Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Jeg har smakt en rosa champagne av Möet. Husker ikke hva den heter Var det i Norge så var det mest sannsynlig enten Brut Impérial Rosé (finnes også i 20cl og 150cl) eller Rosé Vintage 2000 (sistnevnte er utsolgt fra leverandør).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå