LilleKylling Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 I de beste familier på tv2 forrige mandag var det en familie med to tenåringsbarn. Mye av problematikken gikk på plikter i huset. Ungene ville ikke gjøre de, og foreldrene kjeftet. Det gjaldt rydding av kjøkken, oppvask, middagslaging, rydding av bad, støvsuging osv. I tillegg til lekser og rydding av egne rom. Jeg synes disse foreldrene krevde vel mye av ungene. Greit nok at de kan hjelpe til litt, og ihvertfall rydde opp i deres egne ting. Men at de skal ha middag klart på bordet til foreldrene kommer hjem fra jobb.... ? Og ellers ha shinet opp både her og der. Ikke fikk de ukepenger heller. På et av klippene satt mor og far i sofaen og leste/slappet av mens datteren støvsugde. Blir ikke dette litt for drøyt, eller er det jeg som er for "snill"?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg så ikke episoden, men fra det du skriver høres det ut som foreldrene krever mye ja. Man bør kunne kreve at tenåringen hjelper til litt i tillegg til å rydde etter seg selv, men ikke ha hovedansvaret, slik det nesten høres ut som for meg når middagen skal stå på bordet når foreldrene kommer hjem (var det noe som krevdes hver dag, eller en dag eller to i uka... litt forskjell der), og at tenåringen rydder og vasker mens foreldrene slapper av (eller var det det at tenåringen hadde kranglet så lenge at innen h*n hadde innfunnet seg med at h*n måtte så var foreldrene ferdig med det de skulle gjøre selv).
LilleKylling Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Vet ikke hvor ofte de måtte gjøre ting, men det virket som om de hadde plikter hver dag. Og utifra mengden plikter så kan jeg ikke skjønne at det var så mye igjen for mor og far å gjøre. Men det er jo så klart klippet til for tv, så det er jo ikke sikkert det er helt sånn i virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå